Openoffice.org - calc

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Robby schreef:Vervolgens heb ik het bestand opgeslagen als een Calcbestand op een andere directory en vervolgens kon ik het bestand gewoon inlezen met Calc.

Ik heb uren zitten worstelen met dat bestand. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar het probleem lijkt nu opgelost!
Oh, eigenlijk was het helemaal niet mijn bedoeling om het op die manier te doen, maar ik ben blij dat het zo goed voor je heeft uitgepakt. Dus eigenlijk heb je door de export van OpenOffice.org naar het Excel-formaat het bestand dusdanig gezuiverd dat het vervolgens wel goed als OpenOffice.org-bestand weg te schrijven en weer in te lezen is. Dat is een boeiende wending.

Zo heb ik eens een Microsoft Word-document gehad waaraan ik iedere dag werkte, 's avonds sla ik het op en de volgende dag open ik het weer. Maar iedere dag meldt Word XP dat er een tabel corrupt is geraakt. Natuurlijk wordt er niet bij vermeld welke tabel het is en dat was met een groot document wel steeds even zoeken. Maar goed, teruggevonden, handmatig gerepareerd en we kunnen weer verder. Dat doe je hooguit een paar dagen en dan gaat het wel erg vervelen. Dus maar OpenOffice.org geinstalleerd en daarmee bewerkt. Vervolgens netjes opgeslagen in sxw-formaat en het zo verder bewerkt. Dat was echt heerlijk werken. Aan het eind van de dag opslaan en de volgende dag gewoon zonder foutmeldingen weer openen. Dat is wat ik productiviteit noem. Uiteindelijk nog even weer in Microsoft Word-formaat opgeslagen, zodat ook de collega's (die OpenOffice.org nog niet hebben) het document verder kunnen bewerken. Sindsdien geen problemen meer met het document gehad.
Kortom, als je een wat groter document hebt, dan kun je dat vaak beter bewerken met OpenOffice.org. Ook al is het een Word-document.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Crépieux
Berichten: 106
Lid geworden op: 6 december 2004, 18:27
Locatie: Kaster België
    unknown unknown

Re: Openoffice.org - calc

Bericht door Crépieux »

Robby schreef:Ik doe een serieuze poging om over te schakelen van Excel naar Calc. Ik heb enkele vragen. Wie kan mij helpen?

- Hoe kan ik een tabel-kop van een tabel die meerdere pagina's beslaat op iedere pagina laten terugkeren?
Via....Opmaak---afdrukbereiken---bewerken---rij herhalen, en de te herhalen cellen selecteren + enter


Erwin
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Bedankt voor je antwoord Crépieux.

Inmiddels ben ik een heel stuk verder met OOo en heb op alle vragen antwoord. OOo valt me tot nu toe nog tegen, maar dat is denk ik slechts een kwestie van tijd. Ongetwijfeld is de 2.0-versie (jan) alweer een stuk beter.

Robby
Plaats reactie