Cross platform media (mp3) player

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Cross platform media (mp3) player

Bericht door Freston »

Weet iemand een goede mp3/media speler vanuit open source? Ik zit te denken aan iets als AmaroK, maar het moet het ook kunnen doen onder Windows.

Thnx
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

MPlayer en/of VLC, zijn beiden niet echt audiospelers (meer gericht op video), maar kunnen beiden probleemloos mp3's afspelen.
Afbeelding
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

VLC is zeer aan te raden, ook voor audio (maar vooral voor video) :D
VLC Player komt namelijk met zijn eigen plugins en codecs en dat zijn er heel veel, dus hij kan ook veel formaten aan :)
Hij kan onder andere DivX, XviD, Maktosa, Theora, Ogg, Flash Video, MP4, Blu-ray en nog veel meer formaten aan zonder dat deze plugins op de PC te vinden zijn :D
Je kan met VLC Player DVD's bekijken, webcams(via DirectPlay(?)) bekijken en opnemen, streamen over je net, rippen, (daar is hij niet voor bedoelt, maar ik heb al eens een dvd geript met VLC), uiteraard heb je ook afspeellijsten, en meer dan 100 opties in te stellen (in geavanceerde modus) en hij kan Dolby Digital en DTS aan :D
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

Oké, top! VLC was niet echt wat ik bedoelde, maar nu ik hem heb ga ik 'm toch maar eens onderzoeken. Kijken wat het allemaal kan. Thnx.

Ik bedoelde eigenlijk een ... ja hoe noem je dat ... een soort organiser voor al je media files. Zoals dus de onvolprezen AmaroK, of iTunes heb ik ook wel eens gehad. Pffff... eigenlijk wil ik gewoon AmaroK op de M$ machine van een vriendin van mij kunnen zetten. Die heeft een nieuwe kleptop en verbaasde zich er over dat er geen software op zat. Omdat ik zelf nog erg aan het klooien ben met Linux raad ik haar dat niet aan. Maar de rest van de programmatuur doe ik via Open Source. ik heb eigenlijk alles al, maar de media player heb ik geen verstand van. Wie weet raad?
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Misschien Songbird of musikCube?

Binnenkort kan KDE ook op Windows draaien, dus dan kan je daar ook Amarok gebruiken. 8)
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Songbird is inderdaad een media organiser, alleen is het nog wel in het beta/opbouw stadium. Het is echter wel in de eigen taal beschikbaar en OSS.

Ik heb weinig ervaring met dit soort programma's, die bibliotheken slippen bij mij maar dicht. Ik open wel een m3u'tje. :wink:
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

rebil schreef:Misschien Songbird of musikCube?
Kijk! Dat ziet er goed uit! Ik kan ze helaas even niet testen, want ik heb na mijn migratie naar Linux mijn audio nog niet aan de praat. 't Zal een driver zijn. Maar audio staat wat lager op mijn lijstje, andere dingen gaan voor.
rebil schreef:Binnenkort kan KDE ook op Windows draaien, dus dan kan je daar ook Amarok gebruiken.
En dit is ook al weer goed nieuws. Zelf draai ik geen Windows meer, maar ik ken er genoeg die dit soort programma's volgaarne onder Windows zouden draaien. Ach, als ze toch eens wisten wat er allemaal is.

Bedankt in ieder geval!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Freston schreef:En dit is ook al weer goed nieuws. Zelf draai ik geen Windows meer, maar ik ken er genoeg die dit soort programma's volgaarne onder Windows zouden draaien. Ach, als ze toch eens wisten wat er allemaal is.
Als je wel Windows hebt, dan kan ik me voorstellen dat je ook gelukkig kunt worden van een programma als musikCube, foobar2000, iTunes of Winamp. Maar des te meer keuze, des te beter.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie