Ubuntu vraagjes audio, netwerk

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: off topic

Bericht door adri »

nirwana schreef:
vulture schreef:BTW ADRi gefeliciteerd je zit al weer ruim boven de 4000 e post
Ik zie net dat ik zojuist mijn 6000e bericht heb geplaatst ;-)
Dus dan is dit nummer 6001.
Tja, je hebt altijd baas-boven-baas. :)
Proficiat hoor!
Afbeelding
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Nirwana ook jij gefeliciteerd. :D Op naar de 10 duizend.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Ik zie ook hoe jullie er aan komen, gewoon heel hard spammen over hoeveel post iemand heeft :P
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

JAF schreef:Ik zie ook hoe jullie er aan komen, gewoon heel hard spammen over hoeveel post iemand heeft :P
Jaloers? :wink: Gefeliciteerd met je 86e :wink: Tevreden! :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

nirwana schreef:Daar ben ik weer (maar ditmaal in Ubuntu en via @Home).
Ik heb in het bestand /etc/dhcp3/dhclient.conf het volgende staan:

Code: Selecteer alles

send host-name "cc123456-b";
cc123456-b is dan uiteraard jouw hostname die je van @Home hebt gekregen.

Daarna moet @Home Internet gewoon als een (Ethernet-)netwerkkaart werken. Bij het opstarten wordt er verbinding gemaakt met je netwerkkaart en daarna heb je daarmee gewoon internet-toegang.
Heb geprobeerd om in het bestand mijn host-name proberen te zetten maar dan krijg ik een melding dat ik geen rechten hebt en/of ik de locatie wel goed getyped heb :?:
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Shadowrave schreef: Heb geprobeerd om in het bestand mijn host-name proberen te zetten maar dan krijg ik een melding dat ik geen rechten hebt en/of ik de locatie wel goed getyped heb :?:
Dan doe je sudo gedit /etc/dhcp3/dhclient.conf in je terminal venster.Dan kun je het bestand aanpassen en heb je wel rechten.Vergeet na het aanpassen hem niet op te slaan. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Zal het straks even proberen moet steeds een stukje lopen aangezien de ubuntu pc een paar kamers verder staat :)

Had het niet goed geformuleerd zie ik nou, kon hem wel veranderen maar niet opslaan maar zal het proberen wat je zei.sudo gedit /etc/dhcp3/dhclient.conf doe ik in een terminal venster neem ik aan, ik merk het wel of het goed is :)
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

:oops: Er stond toch in terminal venster zetten :oops: Maar weer de helft gelezen :shock:

Heb nu de hostname er in kunnen zetten maar iets zegt me dat ik ook eerst de stappen van de @home site moet uitvoeren, even uitprinten en dan kijken of het wel lukt.

Meld me wel weer als het niet lukt of juist wel :P
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Shadowrave schreef:Heb nu de hostname er in kunnen zetten maar iets zegt me dat ik ook eerst de stappen van de @home site moet uitvoeren, even uitprinten en dan kijken of het wel lukt.
Op de TroublesAtHome-site staat nog dat je in het bestand /etc/network/interfaces (te bewerken via sudo gedit /etc/network/interfaces) ook de hostname moet vermelden: hostname cp123456-a

Als je op die beide plaatsen de hostname hebt vermeld, dan kun je deze opslaan en de computer herstarten. Vervolgens zou je netjes internet via @Home met Linux moeten kunnen gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Crépieux
Berichten: 106
Lid geworden op: 6 december 2004, 18:27
Locatie: Kaster België
    unknown unknown

Bericht door Crépieux »

Ter info: er bestaat een add-on voor FF, nl: mediaplayerconnectivity, die ons toelaat plugins voor mediabestanden te manipuleren. Ik kreeg hierdoor wel WMA bestanden aan de praat. Op deze link: http://releases.mozilla.org/pub/mozilla ... +ns+zm.xpi
te downloaden. Hopelijk heb je er ook iets aan.
Mvg,
Erwin

Linux-user: n°441473
Ubuntu-user: n°13285
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

In principe zou het zonder MPC moeten kunnen werken (voorheen op Dapper en ook nu nog op Slackware), maar eerlijk gezegd is dat momenteel voor mij op Edgy ook dé noodgreep om zaken toch te laten werken...
Afbeelding
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Onder ubuntu "Edgy Eft" werkt alles perfect.Alleen je moet er totem als standaard media player zetten. en niet meer mplayer.En dan moet je ook nog eens een keer totem-xine installeren inplaats van totem-gstreamer.totem-xine is te vinden in synaptic.Dan gaat het perfect.Heb er hier nog geen last mee gehad dat hij bepaalde dingen niet wil afspelen.. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

vulture schreef:hier nog even alle codes op een rijtje kan je gewoon in een keer in je terminal zetten :D Zit ook Mp3 bij

sudo apt-get -y install libdvdread3 mplayer mozilla-mplayer gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-base libxine-main1 libxine-extracodecs ffmpeg sox vorbis-tools mpg123 k3b libk3b2-mp3 okle k9copy beagle wine monkey-bubble planetpenguin-racer supertux gtk-gnutella ttb f-spot rhythmbox-applet exfalso tvtime streamtuner xmms flashplugin-nonfree j2re1.4

BTW ADRi gefeliciteerd je zit al weer ruim boven de 4000 e post
hiermee had ik nog neit alles, real deed het nog niet, en ook wmv versie 9 niet

in de ubuntu wiki heb ik een hele simpele oplossing gevonden waarmee je echt alles in een keer installeert:
Ubuntu wiki restricted formats lees dit ook!!! schreef:
MP3 en andere mediabestanden
Snel alles in één keer


In Ubuntu zul je heel wat moeten installeren als je multimedia in alle gangbare formaten wilt kunnen beluisteren en bekijken. De makkelijkste manier om dit in versie 6.06 LTS (Dapper Drake) te doen, is via de [WWW] pakketbron van Seveas. Hiermee worden de standaard-mediaspelers bijgewerkt met de meeste gangbare formaten.

{i} Als je andere mediaspelers gebruikt, wil je misschien liever losse codecs installeren. Dit wordt verderop uitgelegd.

Als je Edgy Eft (6.10) gebruikt, voeg je de volgende pakketbron toe aan je /etc/apt/sources.list: deb http://mirror.ubuntulinux.nl edgy-seveas all

Als je Dapper Drake (6.06 LTS) gebruikt, voeg je de volgende pakketbron aan je /etc/apt/sources.list: deb http://mirror.ubuntulinux.nl/ dapper-seveas extras seveas-meta

Herlaad nu de pakkettenlijst en installeer het pakket ubuntu-multimedia-gnome, of, als je Kubuntu gebruikt, ubuntu-multimedia-kde. Nu kun je de meeste audio- en video-formaten, DVD's en Flash-programma's afspelen.
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Als je een public key error krijgt, probeer dan dit:
Kiwinote schreef:Probeer eens het volgende:

Code: Selecteer alles

sudo nano ~/sdfuhi (oid. en sla deze niet op, daarna andere command:)
wget http://mirror.ubuntulinux.nl/1135D466.gpg -O- | sudo apt-key add -
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Ben er nog steeds mee bezig maar merkte nu dat ik mijn xp partities niet toegangkelijk zijn voor ubuntu, dacht dat ik gelezen had ubuntu ook ntfs kan lezen en schrijven.


Zou wel handig zijn want nu moet ik steeds van kamer naar kamer lopen en anders sla ik de info die ik nodig heb op de xp partitie, kan ook wel printen maar dan moet ik soms zoveel typen :lol:



*Note to myself, keep going :D Laten we hopen dat het niet de 4 de keer word dat ik linux erafgooi omdat ik mijn geduld verlies door zoveel te moeten lezen :wink:
Plaats reactie