Pimp my ubuntu

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Pimp my ubuntu

Bericht door gohelena »

Ik vind de uiterlijk zaai van mijn ubuntu
die grijze balkjes.....en ik hou niet eens van grijs....
dat bruine achtergrond ben ik nu van af....gelukkig
kijk maar:
Afbeelding

maar nu die grijze balkje op pimpen
ik keek bij systeem/voorkeuren/thema.....niet veel soeps...
nu heb ik op "themes ubuntu" gegoogled....maar ik zag thema's voor gnome...
heb er 1 geinstaleerd...maar kan hem niet uit pakken in thema's van linux....

mischien moet het anders..wie weet hoe?
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik kwam http://jw.clawz.com/blog/2006/08/02/enh ... corations/ tegen.
In elk geval is dan het grijze weg: www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=204739573&size=o
Alleen maken ze daar gebruik van transparantie in plaats van een andere achtergrondkleur.

Zelf gebruik ik geen KDE, maar GNOME en ik had me nog niet gestoord aan de grijze balken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

nirwana schreef:Ik kwam http://jw.clawz.com/blog/2006/08/02/enh ... corations/ tegen.
In elk geval is dan het grijze weg: www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=204739573&size=o
Alleen maken ze daar gebruik van transparantie in plaats van een andere achtergrondkleur.

Zelf gebruik ik geen KDE, maar GNOME en ik had me nog niet gestoord aan de grijze balken.
bedankt..de tip van transperant maar dat vond ik niet overzichtelijk..
zelf heb ik gnome....de grijze werkbalken vin ik gewoon zaai......zo zakelijk...

kan ik overgaan vanGnome naar KDE? en zo ja..hoe?
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

Ik hou van grijs ;)

Afbeelding


En ik ben goed te spreken over KDE. Dus als je wilt proberen over te stappen, dan zou ik dat zeker aanraden. Al is het maar om eens te kijken, want uiteindelijk draaide het daarom, toch? Keuze, vrijheid. Wat nou stom grijs balkie? Weg stom grijs balkie!

Het leuke vind ik, ik ben nogal minimalistisch van smaak. Die desktop boven staat echt niets teveel op. Maar er zitten overal pull-down menu's zodat mijn tien meest gebruikte programma's nooit verder dan één klik weg zijn.


Maar je haalt je wel wat op je hals, dus als het alleen om het grijs gaat dan kan iemand je wel even vertellen hoe je een kleurtje aan Gnome geeft. Ik kan me voorstellen namelijk dat het best nog wel eens fout zou kunnen gaan, dat is een risico. En nu gezwind naar KDE, gewoon even kijken ;)
Laatst gewijzigd door Freston op 4 maart 2007, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Got Slack?
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

Freston schreef:Ik hou van grijs ;)


Afbeelding

En ik ben goed te spreken over KDE. Dus als je wilt proberen over te stappen, dan zou ik dat zeker aanraden. Al is het maar om eens te kijken, want uiteindelijk draaide het daarom, toch? Keuze, vrijheid. Wat nou stom grijs balkie? Weg stom grijs balkie!

Het leuke vind ik, ik ben nogal minimalistisch van smaak. Die desktop boven staat echt niets teveel op. Maar er zitten overal pull-down menu's zodat mijn tien meest gebruikte programma's nooit verder dan één klik weg zijn.


Maar je haalt je wel wat op je hals, dus als het alleen om het grijs gaat dan kan iemand je wel even vertellen hoe je een kleurtje aan Gnome geeft. Ik kan me voorstellen namelijk dat het best nog wel eens fout zou kunnen gaan, dat is een risico. En nu gezwind naar KDE, gewoon even kijken ;)
kijk dat is weer mooi... het is mooie vorm gegeven...al is het grijs....maar op die manier is grijs weer heel mooi...lekker strak maar niet te zakelijk...

die grijze balkjes doe me denken aan win98 (brrrrrr) vind xp mooier dan 98.....
mar linux.....ja die kan je helemaal in richten naar je eigensmaak....en dat weer veel mooier dan xp :D

wel even weten hoe moet natuurlijk

Kijk ik ben nog heel erg groen met linux ubuntu.....
ik denk de stap naar KDE voor mij niet verstandig is....maar loeren op de KDR site kan geen kwaad.
Toch maar even leren hoe gnome werkt...(is ergens een uitleg site van gnome en waar kan ik in gnome??)
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Dit is mijn ubuntutje "Edgy Eft"

Beetje vistaachtig macje. :mrgreen: :P :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

Nice, ik vind die plastic-look wel erg mooi. Ik heb die ook even gehad op KDE, maar heb uiteindelijk toch maar voor de transparantie gekozen. Zag ik laatst dus inderdaad dat dat de nieuwe Vista-look is.

Ben ik het grijs trouwens zat, dan kan ik altijd nog overschakelen naar een foto van mijn vriendin ;)

Afbeelding

*checkt even*
Ja, we zijn nog steeds on-topic
Got Slack?
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

rappie pappie schreef:Dit is mijn ubuntutje "Edgy Eft"

Beetje vistaachtig macje. :mrgreen: :P :lol:

Afbeelding

gaaf kijk dat ziet er vet uit!!!
ook KDE of gewoon gnome?

en is KDE wel aan te raden voor een linux leek???
pc leuke tatoe heeft die babe
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

Freston schreef:Nice, ik vind die plastic-look wel erg mooi. Ik heb die ook even gehad op KDE, maar heb uiteindelijk toch maar voor de transparantie gekozen. Zag ik laatst dus inderdaad dat dat de nieuwe Vista-look is.

Ben ik het grijs trouwens zat, dan kan ik altijd nog overschakelen naar een foto van mijn vriendin ;)

Afbeelding

*checkt even*
Ja, we zijn nog steeds on-topic
he jou vriendin lijk een beetje op mij...alleen ik heb horentjes :twisted:

wel leuk om die achtergrondjes te zien van anderen.... maar ik geloof dat ergens een uiterlijk topic is (geloof ik hoor)....

maar ik wil weten hoe dat moet want al die gave uiterlijk heden van linux krijg ik veel zin om mijn ubuntu flink te gaan op pimpen....
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

gohelena schreef:he jou vriendin lijk een beetje op mij...alleen ik heb horentjes :twisted:
:D

Heb je trouwens al eens op GNOME-Look gekeken? 't Is in het Engels, dat dan weer wel.

Pimp away
Got Slack?
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

Freston schreef:
gohelena schreef:he jou vriendin lijk een beetje op mij...alleen ik heb horentjes :twisted:
:D

Heb je trouwens al eens op GNOME-Look gekeken? 't Is in het Engels, dat dan weer wel.

Pimp away
ja daar heb ik op gekeken en iets gedownload..maar ik kan hem niet openen in "thema's" in ubuntu zelf.....
de gebruiks aanwijzing heel intrasant als je engels kan :(
kijk achtergrondjes veranderen lukt mij wel...maar die grijze werk balkeen zooooooo win98 (brrrrrrrrr)
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

Je zal toch onder 'systeem' wel iets hebben dat je instaat stelt de kleuren te veranderen? Er zijn belangrijkere dingen op Aarde dan een balkje in je scherm, maar het is wel heel erg W95 waar je naar zit te kijken. Niet alleen koud en zakelijk, maar ook alweer 10 jaar passé. *lekker ff stoken* 'k Heb met je te doen ;)

Ik heb in mijn K Menu gewoon onder Instellingen>Uiterlijk_en_thema's>Vanalles en nogwat om aan te passen. Het zou heel makkelijk moeten zijn, maar ik heb geen idee hoe dat bij jou zit.
gohelena schreef:en is KDE wel aan te raden voor een linux leek???
Ja, KDE is gewoon net zoiets als Gnome, maar dan anders. Hij is wat zwaarder. Maar makkelijker of moeilijker, beter of juist niet, dat is allemaal een kwestie van smaak. 't Zal alleen krek niet eenvoudig wezen om te switchen.
Got Slack?
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

Freston schreef:Je zal toch onder 'systeem' wel iets hebben dat je instaat stelt de kleuren te veranderen? Er zijn belangrijkere dingen op Aarde dan een balkje in je scherm, maar het is wel heel erg W95 waar je naar zit te kijken. Niet alleen koud en zakelijk, maar ook alweer 10 jaar passé. *lekker ff stoken* 'k Heb met je te doen ;)

Ik heb in mijn K Menu gewoon onder Instellingen>Uiterlijk_en_thema's>Vanalles en nogwat om aan te passen. Het zou heel makkelijk moeten zijn, maar ik heb geen idee hoe dat bij jou zit.
gohelena schreef:en is KDE wel aan te raden voor een linux leek???
Ja, KDE is gewoon net zoiets als Gnome, maar dan anders. Hij is wat zwaarder. Maar makkelijker of moeilijker, beter of juist niet, dat is allemaal een kwestie van smaak. 't Zal alleen krek niet eenvoudig wezen om te switchen.

oke...is er een uiteleg overgnome naar KDE?

Ik heb gnome...maar zelf weet ik niet hoe je daar moet komen en hoe je de uiterlijk kan veranderen...
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

gohelena schreef: Ik heb gnome...maar zelf weet ik niet hoe je daar moet komen en hoe je de uiterlijk kan veranderen...
Simpel ga naar http://www.gnome-look.org/ Kijk aan de linkerkant op de website daar staan GTK 2.x thema's.Download een van de thema's naar keuze naar je bureaublad,daarna ga je naar Systeem>Voorkeuren>thema.Dan klik je op thema installeren.Dan krijg je een schermpje om bestanden te zoeken en dan klik je op desktop en dan zie je het bestand staan en klik je erop en wordt hij geinstalleerd en daarna kun je hem vanuit thema selecteren. :wink:

Soms is het zo dat als je een thema installeerd het niet zo hoeft te wezen dat het een compleet thema is kan wel.Maar sommige bevatten alleen een vensterkader etc maar het wijst vanzelf.In de optie thema kun je terug vinden wat je hebt geinstalleerd.In synaptic staan btw ook zat thema's om te installeren gewoon zoeken onder themes of GTK 2.x. :wink:

P.s hetzelfde kun je doen met icon themes op de website. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
gohelena
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 december 2006, 23:17
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door gohelena »

rappie pappie schreef:
gohelena schreef: Ik heb gnome...maar zelf weet ik niet hoe je daar moet komen en hoe je de uiterlijk kan veranderen...
Simpel ga naar http://www.gnome-look.org/ Kijk aan de linkerkant op de website daar staan GTK 2.x thema's.Download een van de thema's naar keuze naar je bureaublad,daarna ga je naar Systeem>Voorkeuren>thema.Dan klik je op thema installeren.Dan krijg je een schermpje om bestanden te zoeken en dan klik je op desktop en dan zie je het bestand staan en klik je erop en wordt hij geinstalleerd en daarna kun je hem vanuit thema selecteren. :wink:

Soms is het zo dat als je een thema installeerd het niet zo hoeft te wezen dat het een compleet thema is kan wel.Maar sommige bevatten alleen een vensterkader etc maar het wijst vanzelf.In de optie thema kun je terug vinden wat je hebt geinstalleerd.In synaptic staan btw ook zat thema's om te installeren gewoon zoeken onder themes of GTK 2.x. :wink:

P.s hetzelfde kun je doen met icon themes op de website. :wink:

kijk GTK 2.....wist ik veel dat ik daar op moest drukken ha ha ha ha ha
zo word een linux leek ook weer wijzer ha ha ha ha

dat KDE bewaar ik voor later ;)
Ik worstel en ik kom boven
Ubuntu Edgy Eft.
geen engelse links,ik kan geen engels :(
registreerde linux gebruiker#443968/
ubuntu user# 12612/
Plaats reactie