Ubuntu start niet met 8800GTS

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Ubuntu start niet met 8800GTS

Bericht door Sebazzz »

Hoi :)

Ik heb een nieuwe dualcore computer gekocht, met een nVidia 8800GTS videokaart erin, en ik wilde Ubuntu 64-bit installeren. Dit lukt echter niet, nadat hij uit het laadscherm is (dat er overigens vreemd uitziet, het is grijs, en verschijnt niet in het midden) geeft X-Server aan dat ie gefaald is op te starten. Je krijgt dan de kans om door te starten, maar dat doet hij niet. Ik zit dus vast en ik kan geen Ubuntu installeren. Zelf denk ik dat hij eerst videokaartdrivers nodig heeft, en daarom niet start. nVidia heeft wel drivers voor de 8800 voor Linux, maar die kan ik pas installeren als Ubuntu start. Heeft iemand suggesties? Ik heb geen andere videokaart tot me beschikking.

Wat ik al heb geprobeerd:
-32-bit Ubuntu
-Veilige Modus van de CD
-CD controleren op fouten

Groeten,
Sebas
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wat voor foutmelding krijg je precies?
Dat kun je -als het goed is- nalezen bij /var/log/messages en/of /var/log/Xorg/0/log.
Afbeelding
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Nou, ik krijg de Live CD niet eens opgestart, zie je :)
Dus ik kan ook niks nalezen :)

X-Server geeft me wel de gelegenheid om een beknopt en uitgebreid log te lezen, dit vertelt mij dat er geen scherm/videoadapter gevonden/ondersteunt wordt. Is er een mogelijkheid om Ubuntu in tekstmodus te installeren, en dan via apt-get ook de drivers (na installatie in rescue modus opstarten).
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Het kan zijn dat je JMicron controller dit probleem veroorzaakt.Ga naar de bios en zet acpi op acpi=off en probeer het dan nog eens een keer. :wink:
Afbeelding
Sebazzz
Berichten: 368
Lid geworden op: 14 augustus 2006, 15:12
Locatie: Spijkenisse
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sebazzz »

Dat zou volgens de ASUS faq met de nieuwste BIOS verholpen moeten zijn ;)
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Oké das duidelijk.Maar ik hoop dat je een beetje duits kan want hier staat wel de oplossing bij.
http://www.forumdeluxx.de/forum/showthr ... did=334002

Veel succes. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie