Lightning synchronisatie en prioriteiten

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Gesloten
Faan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 maart 2007, 22:33
    unknown unknown

Lightning synchronisatie en prioriteiten

Bericht door Faan »

Al 3 jaar gebruiker van Thunderbird, maar nu pas Lightning ontdekt. Super!

Toch enkele vragen.

(1) Outlook is te synchroniseren met mijn iPod Nano. Kan dat reeds met Lightning of zit dat eraan te komen?
(2) Wat met synchronisatie tussen TB/LT op m'n desktop en TB/LT op m'n laptop?
(3) En wat met m'n toekomstige Macbook (synch tussen WinXP desktop en Mac OSX laptop)?
(4) Momenteel kan je voor gebeurtenissen en taken een prioriteit instellen. Kan je nergens instellen dat bvb de lijst met taken onderaan links in TB gerangschikt wordt op prioriteit. Of kan je nergens de optie kiezen dat de prioriteit wordt aangeduid door een bepaalde kleurentint of een pijltjes systee naast de taak/gebeurtenis (iets in de aard van pijl omhoog voor hoge prioriteit, pijl plat voor middelmatige en pijl naar beneden voor lage...)?
(5) Als ik een mail binnen krijg, kan ik daar niet makkelijk via een of andere optie of button een gebeurtenis of taak van maken?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ad 1: ik denk dat mozPod het dichtst in de buurt komt, dus probeer dat eens.

Ad 2: je kunt met Lightning en Sunbird een agenda publiceren en je ergens op abonneren, dus denk ik dat dat zo mogelijk zou moeten zijn. Anders zou je een Thunderbird-profiel moeten delen tussen je desktop en je laptop, maar dan moet je wel bepalen waar dat profiel zich uiteindelijk moet bevinden (op de laptop, op de desktop of op nog een derde computer ofzoiets).

Ad 3: ook dat zal middels publiceren+abonneren moeten gebeuren, schat ik zo in. Lightning gebruikt daarvoor allemaal open standaarden zodat ook andere programma's de uitvoer van Lightning kunnen consumeren et vice versa.

Ad 4: hier zit ik onvoldoende in om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ad 5: ik vermoed dat de integratie tussen Lightning en Thunderbird daarvoor nog niet ver genoeg is. Dit staat er nog op de agenda voor de aanstaande 0.5-versie (ergens in april):
Some goals for future releases are:
* Even tighter Thunderbird integration
o email-to-task linkage
o Thunderbird address book integration
o more robust iMIP support (meeting invitations)
www.mozilla.org/projects/calendar/lightning/
Zie ook http://weblogs.mozillazine.org/calendar ... _plan.html
Laatst gewijzigd door nirwana op 22 maart 2007, 0:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Iets zegt me dat deze vragen ook van jou zijn (wat op zich natuurlijk niet uitmaakt):
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=532524
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=532521
Of anders is het wel heel toevallig of heb je een alter-ego.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Faan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 maart 2007, 22:33
    unknown unknown

Bericht door Faan »

Thx Nirwana!

Ik zal MozPod eens proberen, idem voor dat publiceren.

Alleen dus nog (4) die ik niet weet.

Idd, dat ben ik op het Engelstalig forum. Wel grappig dat ik sneller antwoord krijg in m'n eigen taal dan op hun forum...
Faan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 maart 2007, 22:33
    unknown unknown

Bericht door Faan »

Mozpod werkt niet, waarschijnlijk enkel voor iPods en niet voor iPod Nano's? En dat zou enkel adressenboek doen, ik zoek iets om een agenda te syncen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Faan schreef:Idd, dat ben ik op het Engelstalig forum. Wel grappig dat ik sneller antwoord krijg in m'n eigen taal dan op hun forum...
Ik denk dat de doorloopsnelheid op het Engelstalige forum nog groter is dan het hier is. Hier verdwijnt er wel eens een berichtje te snel van de radar, dus kan ik me voorstellen dat dat ook geldt voor de Mozillazine-forums. Daar komt immers iedereen uit de hele wereld bij elkaar.

Jammer dat mozPod niet werkt. Overigens zou je die synchronisatie eens aan Robert Accettura (= de maker van mozPod voor zover ik weet) kunnen voorleggen. Misschien heeft hij daar een oplossing voor of kan hij je verder helpen.
De synchronisatie met diverse apparaten via Lightning is overigens pas verderop in de ontwikkelcyclus gepland.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten