Total install programma

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Maar bestaat dan niet de angst dat mensen bang zijn dat o.a. adobe enzo mee kijkt wie en welk ip allemaal hun reader download??
Dat kunnen ze nu toch ook ? Jij downloadt vanaf jouw PC met dat programma een bepaalde bestand vanaf de server van Adobe. Dus dan kan Adobe jouw IP registreren. Maar ik zie het probleem daarvan niet in. Jij krijgt van een bedrijf een gratis programma en als zij het dan leuk vinden om een IP-adres van jou te registreren dan kan ik daar vrede mee hebben.

Ga er maar van uit dat ook het MozBrowser-forum IP-nummers registreert en zo zijn er nog zoveel plaatsen waar een IP-adres wordt vastgelegd. Elke webserver kan een logbestand aanleggen (en doet dat volgens mij ook standaard) en daarin worden dan ook IP-nummers gelogd.

Als dat je niet aanstaat dan moeten dergelijke programma's via een soort van p2p-netwerk worden geupload en daarna gedownload. Maar dan krijg je weer met andere problematiek te maken als het om programma's van bedrijven gaat die je niet zou mogen distribueren en dergelijke.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Neeh dat is waar, maar hoe voorkom je dat mensen gecrackte versies op de server zetten?? Het idee van je is wel iets om over na te denken en misschien wel iets voor Mozilla zelf. Het is een open source tool, wie weet kunnen ze zo een total setup pack maken?? Alles in 1x erop gooien. Zal weinig werk zijn om het aan te passen (denk ik)

Danny
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Neeh dat is waar, maar hoe voorkom je dat mensen gecrackte versies op de server zetten??
Gecrackte ? We hebben het hier toch over freeware en opensource software ? Daarin valt niets illegaal te kraken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Nee dat snap ik ik bedoel ook niet het programma zelf maar dat er geen gecrackte software op de server komt. Welke programma's zou jij dan als setup list hebben als je het via dit forum zou vrij geven??

Danny
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Welke programma's zou jij dan als setup list hebben als je het via dit forum zou vrij geven??
Mozilla Firefox, Thunderbird, Sunbird en Nvu om mee te beginnen ? Dat aangevuld met eventueel Kompozer (als voorlopig een betere Nvu) en Filezilla (voor het uploaden van webpagina's aangezien Nvu daarin nog niet alles kan).

Heeft er iemand ervaring met het toevoegen van programma's aan die lijst ? Ik heb zelf wel de Sunbird-installer toegevoegd, maar dat 'silent installeren' komt er nog niet echt van. Het installatieprogramma wordt gewoon gestart en dan zal ik zelf moeten doorklikken. Of moet elk installatieprogramma apart door InstallPad worden ondersteund zodat bekend is welke knoppen waar in het proces gedrukt moeten worden ? Of misschien moet ik aan de installer wel wat parameters meegeven zodat dat programma ervoor zorgt dat alles netjes op de achtergrond geinstalleerd wordt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Nirwana, ken je iemand die lid is van Computer Totaal of C't magazine?? Volgens mij stond er een artikel over dit programma in 1 van de bladen van afgelopen maand (welke weet ik helaas niet) daar in staat beschreven hoe het werkt en hoe je zelf programma's kan toevoegen. Ik weet zelf ook niet hoe het precies werkt. Sorry

p.s. weet jij een programma waar mee ik me harddisks kan verhuizen. Ik ga namelijk verhuizen van Belgie naar Amstelveen en ik heb 4 harddisks in me pc kast, die ik los in een anti-static zak verhuis, maar ik weet dat er een tool is om je koppen vast te zetten klopt dat en hoe heet dat programma??
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

nirwana schreef:Eigenlijk zou het nog beter zijn als het programma ook applicationlists zou kunnen downloaden vanaf een server. Dan kunnen wij bijvoorbeeld een applicationlist maken met allerlei handige Mozilla-software erin.

En helemaal mooi zou het zijn als er een soort van webtoepassing wordt toegevoegd waarmee je een persoonlijke applicationlist kunt onderhouden. Dan zou namelijk centraal een lijst met meest recente versies van programma's kunnen worden bijgehouden.
Mooi zou ik het niet noemen. Het blijft natuurlijk een gore hack om de belachelijke manier van software installaties onder MS Windows aan te pakken.

Maar ja, beter dan alles met de hand doen inderdaad...
Plaats reactie