[sunbird] events sharen tussen verschillende user groeps

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
crz_06
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 juli 2006, 14:27
    unknown unknown

[sunbird] events sharen tussen verschillende user groeps

Bericht door crz_06 »

is het mogelijk met sunbird om events te sharen tussen verschillende usergroeps, m.a.w. ik heb een private calendar, een calendar voor bv mijn voetbalvereniging, en een calendar view voor mijn werk. Als ik nu een event in mijn werkkalender toevoeg wordt deze dan doorgestuurd/geupdated naar mijn collega's? En als mijn collega een event toevoegd op zijn pc, is het dan zo dat ik dit event dan terug vindt in mijn calender?
crz_06
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 juli 2006, 14:27
    unknown unknown

Bericht door crz_06 »

is het trouwens mogelijk om sunbird op een webserver te draaien, en deze via een frontend te bewerken? (ala google calendar?)

als dit niet kan weet iemand dan toevallig een opensource calendar applicatie welke dit wel kan, hier gaat nl mijn voorkeur naar uit. Ik zie bij sourceforge er vele staan, maar ben niet bekend met deze, dus als iemand goede ervaringen heeft, share ze!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik kwam net het gCalDaemon-project tegen. Daarmee kun je Sunbird synchroniseren met een Google Calendar. Dit programma biedt 2-weg-synchronisatie, dus als je Google Calendar zou willen gebruiken dan lijkt dat me een uitkomst.

Wil je een zelf gehoste webtoepassing dan denk ik dat eGroupware geschikt is. Die software wordt namelijk veelvuldig genoemd en voldoet volgens mij wel goed. Daarbij heb je iCalSrv voor synchronisatie.
http://www.egroupware.org/egroupware/wi ... ge=IcalSrv
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

De google support zit trouwens (via een extensie) in de versie 0.5 die binnenkort uitkomt.

grz
Plaats reactie