Firebird 0.7 is uit!

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Firebird 0.7 is uit!

Bericht door frits »

​​​​Het leek de laatste dagen een beetje op de uitreiking van de Oscars, maar het is voltooid: de definitieve versie 0.7 van Mozilla Firebird is uit. De versie (6.8 Mb) is zojuist online gezet, en nieuw in deze versie (naast een hogere snelheid) is onder meer AutoDownload (bestanden worden automatisch op het bureaublad neergezet) en Web Panels, waarmee Bookmarks worden geopend in de Sidebar.

Meer info over de nieuwe versie: <a target="_blank" href="http://www.mozilla.org/products/firebird/">Lees verder</a>
Download: <a target="_blank" href="http://www.mozilla.org/products/firebir ... ">Firebird 0.7</a>
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firebird 0.7 is uit!

Bericht door ByteWarrior »

fdj schreef:​​​​Het leek de laatste dagen een beetje op de uitreiking van de Oscars, maar het is voltooid: de definitieve versie 0.7 van Mozilla Firebird is uit. De versie (6.8 Mb) is zojuist online gezet...
FB7 is inderdaad veel sneller bij het opstarten. Ook de Bookmarks in Sidebar is zeer handig (vooral voor fora en zo).

Spijtiggenoeg heeft mozilla.org al last van hun eigen bekendheid. Momenteel kan ik niets downloaden van de mozilla.org-servers... :(
Blijkbaar is het toch niet zo goed als je alles tegelijkertijd uitbrengt ... ;)
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Mocht de site van Mozilla nu teveel problemen geven (de eerste dagen is dat niet ondenkbeeldig), probeer het dan via de site http://www.majorgeeks.com/
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

fdj schreef:Mocht de site van Mozilla nu teveel problemen geven (de eerste dagen is dat niet ondenkbeeldig), probeer het dan via de site http://www.majorgeeks.com/
Okay, bedankt voor de link!!

Kan MozBrowser.nl trouwens ook geen bestanden mirror'en? Ik weet dat sommige ISP's dat niet graag hebben, maar het zou leuk zijn als we de jullie (/je?) de bestanden hier zouden aanbieden.

Hoe meer de downloads gespreid worden, hoe kleiner de kans is dat nieuwe gebruikers gewoon opgeven omdat ze niet op de server om het bestand te downloaden.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

We gaan intern eens overleggen wat de mogelijkheden in dezen zijn.
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Mocht je nog problemen hebben met het vinden van een downloadsite. Dan staan hier torrents voor Mozilla, Firebird en Thunderbird. Hiermee kun je ze downloaden met behulp van BitTorrent.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

pw1 schreef:Mocht je nog problemen hebben met het vinden van een downloadsite. Dan staan hier torrents voor Mozilla, Firebird en Thunderbird. Hiermee kun je ze downloaden met behulp van BitTorrent.
Die site zocht ik inderdaad, maar kom hem zo snel even niet terugvinden. Bedankt voor de link.

Groeten,

Martijn
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb even een BitTorrent-nieuwsbericht op de site geplaatst. Er zijn vast wel meer die Mozilla sneller willen downloaden. Zojuist heb ik Mozilla Firebird 0.7 via BitTorrent gedownload met gemiddeld 100 KB per seconde. Dat vind ik lekker rap gaan.
Toen had ik de link van pw1 nog niet weer gevonden, dus heb ik gedownload via http://suprnova.gunny.org/torrents/445/ ... ip.torrent

Daarbij moet ik natuurlijk wel vertellen dat ik kabel-internet heb en dat daarbij de snelheid van de serverkant vaak de belemmering vormt. Maar ik vind het toch wel typerend dat je het via deze peer2peer-techniek zo snel binnen krijgt. Vaak heb ik bij p2p het idee gekregen dat het meer bezig was met het onderhandelen met andere servers dan met het binnenhalen van bestanden.

Bij BitTorrent is het juist omgekeerd en dat is erg positief.

Groeten,

Martijn
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Kan MozBrowser.nl trouwens ook geen bestanden mirror'en? Ik weet dat sommige ISP's dat niet graag hebben, maar het zou leuk zijn als we de jullie (/je?) de bestanden hier zouden aanbieden.
Ik vrees dat wanneer wij Mozilla (Firebird) gaan mirrorren dat in no-time de rest van de wereld ook bij ons komt downloaden. Dan zijn wij volgens mij zo door onze maandlimiet aan bandbreedte heen en dan kunnen we straks nog geen nieuwsberichtje meer op de site plaatsen. Of we krijgen een leuke rekening met extra kosten voor de verbruikte bandbreedte. Ik heb geen idee hoe dat bij deze provider werkt (site op zwart of betalen), maar wil het ook liever niet uitproberen.

Daarom wil ik zeggen: schoenmaker houdt je bij je leest. Doe wat je kunt behappen. Het mirrorren van downloads hoort daar niet bij, maar we staan open voor allerlei suggesties. Als we dat kunnen inpassen in ons aanbod, dan gaan we het natuurlijk doen.

Op basis van jouw suggestie bedacht ik dat je dan beter via BitTorrent zou kunnen downloaden. En terwijl ik op zoek was naar een Bittorrent-link voor Mozilla (ik was die eens tegengekomen, maar waar ?) plaatst pw1 de gezochte link hier op het forum. Kortom, 2 zielen met 1 gedachte. Maar daarvoor hebben we dit forum natuurlijk ook ingericht: snelle informatie-uitwisseling over Mozilla...

Groeten,

Martijn
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Op basis van jouw suggestie bedacht ik dat je dan beter via BitTorrent zou kunnen downloaden. En terwijl ik op zoek was naar een Bittorrent-link voor Mozilla (ik was die eens tegengekomen, maar waar ?) plaatst pw1 de gezochte link hier op het forum. Kortom, 2 zielen met 1 gedachte. Maar daarvoor hebben we dit forum natuurlijk ook ingericht: snelle informatie-uitwisseling over Mozilla...
Ok, ik gebruik BitTorrent nu al een paar maanden en ik ben er ook zeer blij mee. Ik wist alleen niet dat er ook torrents van Firebird aangeboden werden...

Misschien kunnen we elke keer in dit forum de torrentlinks plaatsen. Dan helpen we mee aan het verlichten van de druk op de Mozilla-servers...
Plaats reactie