OpenOffice

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
jjmverhagen
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 maart 2007, 18:57
    unknown unknown

OpenOffice

Bericht door jjmverhagen »

Ik gebruik OpenOffice 2.1 van Sun Microsystems (www.openoffice.org) en ben er achter gekomen dat ik geen MSWord bestanden van het office 2007 pakket kan openen met deze versie.

Die worden namelijk nog niet ondersteund.

Is hiervoor ergens een update of patch te verkrijgen. (Veel mensen gebruiken namelijk MSOffice waardoor ik nu bijna gedwongen wordt ook voor Microsoft te kiezen.)
Gebruikersavatar
Crépieux
Berichten: 106
Lid geworden op: 6 december 2004, 18:27
Locatie: Kaster België
    unknown unknown

Bericht door Crépieux »

Ik heb vlug eens nagezien hoe het zit met OpenOffice 2.2:
Hiermee kun je wel Word 2003-bestanden openen en opslaan in .xml.
Dit bestandsformaat wordt ook gebruikt in Word 2007. Dus ik vermoed dat u geholpen wordt met een upgrade naar OOo 2.2.
Mvg,
Erwin

Linux-user: n°441473
Ubuntu-user: n°13285
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Bovendien is het nogal van belang om die update uit te voeren omdat er in versies van vòòr 2.2.0 kwetsbaarheden zijn ontdekt!

http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1567
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Office 2007 gebruikt echt een nieuw bestandsformaat (wel XML, maar niet de XML van de 2003-versie). Dat formaat heet OpenXML en Microsoft wil hier ook een open standaard van maken.

Novell heeft aangekondigd dat ze OpenXML-ondersteuning voor OpenOffice.org gaan bieden.

Novell heeft hiervoor ook al een programma beschikbaar gesteld:
de OpenOffice. OpenXML Translator
Installatie-instructies

Volgens Novell werkt die alleen met de Novell-editie van OpenOffice.org. Volgens een opmerking bij Fileforum heb je hiervoor OpenOffice.org 2.2 nodig. Die versie is er volgens mij nog niet in het Nederlands.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
jjmverhagen
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 maart 2007, 18:57
    unknown unknown

Bericht door jjmverhagen »

De update van 2.2 heb ik al eens uitgeprobeerd. Omdat deze alleen nog in het engels beschikbaar is en dit het probleem niet oplost gebruik ik hem niet op al mijn systemen.

De oplossing van Martijn ga ik nu uitproberen.

Alvast bedankt.
Plaats reactie