De allerbeste vertaalextensie

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

De allerbeste vertaalextensie

Bericht door Manuel »

Hoi,

ik gebruik al een tijdje deze vertaalextensie, maar hoewel die over redelijk wat talen beschikt om van en naar te vertalen (tekst en url's) zouden er best nog wel wat meer talen bij mogen.

Bovendien wordt de extensie niet meer ge-updated, en is de web site niet meer beschikbaar.

Nu zijn er een aantal van die vertaalextensies, sommige nogal beperkt gericht op 1, of slechts enkele talen, andere daarentegen lijken zeer veel talen te ondersteunen, zoals b.v.translator, die gebruik maakt van de volgende online vertaaldiensten:
* Google Translation
* Yahoo! Babelfish
* PROMT
* freetranslation.com
* Altavista
* Im translator
Wat zijn jullie ervaringen? Wat gebruiken jullie? En waarom?

Mij gaat het ook om gebruiksvriendelijk. Dat wil zeggen: ik selecteer een stuk tekst, klik er met de rechtermuis op, en heb dan een menu waar ik kan kiezen naar welke taal ik wil vertalen.

Idem dito voor een url heeft m'n huidige vertaalextensie 'translate' in Menu, Tools:

Afbeelding

Dit werkt prettig en simpel zonder onnodige statusbalk iconen en zo.

Ik zoek net zoiets prettigs, maar dan met zo veel mogelijk talen :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik gebruik dat soort extensies niet en kan je hier dus niet mee helpen. De homepage is inderdaad niet meer bereikbaar, maar de extensie wordt nog wel degelijk bijgehouden hoor:
Version 1.0.4.3 — January 1, 2007 — 70 KB
Da's geen ouwe meuk. ;)
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Ik gebruik dat soort extensies niet en kan je hier dus niet mee helpen. De homepage is inderdaad niet meer bereikbaar, maar de extensie wordt nog wel degelijk bijgehouden hoor:
Version 1.0.4.3 — January 1, 2007 — 70 KB
Da's geen ouwe meuk. ;)
Nee, dat zeker niet :) Alleen bedoelde ik (misschien was ik niet zo duidelijk). Ah, ik zie het, ik gaf de verkeerde link. Deze gebruik ik al een tijd, en die wordt niet echt meer vernieuwd.

Ik heb vandaag die andere geprobeerd in een testprofiel. wel heel veel talen, maar de interface is net even minder dan m'n huidige vertaalextensie, en het kan alleen url's vertalen, geen stuk geslecteerde tekst.

Dan houd het op, want de rest op deze pagina's ziet er niet echt interssant uit.

Toch bedankt!

Het is ook niet van groot belang: meer talen, was alleen nieuwfierig of er iets bestond dat beter was dan wat ik nu gebruik.
Plaats reactie