VLC mega vastloper

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Samuël schreef:Hopelijk is er nu een en ander opgelost.
Kijk es aan :o , op je wenken bediend. En ik hoop dat je nu in ieder geval minder problemen met VLC hebt.

Het is soms een kwestie van een beetje geduld zodat de ontwikkelaars de tijd krijgen om een aantal bugfixes te combineren voor vrijgave.

Zo'n Engelstalig forum is beter dan helemaal geen forum. En bovendien is het een prima forum, erg actueel, en de ontwikkelaars zijn zelf ook present.

Als je geen zin hebt om Engels te kletsen of lezen blijf je verstoken van erg veel zinvolle en bruikbare informatie. Bovendien is het een internationaal gezelschap, en die praten meestal geen Nederlands tegen elkaar. Overigens zitten er soms wel Nederlanders of Vlamingen tussen en die willen je best helpen in het Nederlands...
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

common sense schreef:Kijk es aan :o , op je wenken bediend.
Eerst zien en daarna geloven :wink: .
common semse schreef:Bovendien is het een internationaal gezelschap, en die praten meestal geen Nederlands tegen elkaar. Overigens zitten er soms wel Nederlanders of Vlamingen tussen en die willen je best helpen in het Nederlands...
Dan wordt het wel het eerste Engelstalige forum waar ik gebruik van zou maken.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Zoals ik reeds zei: eerst zien en daarna geloven. 0.8.6b is niets beter dan 0.8.6a. Het blijft vastlopen.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Au!
Dezelfde soort vastlopers? Problemen met het uitspeel venster of met het afspelen van MPEG direct van het net?
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Wanneer ik een disc erin steek en ik selecteer, krijg ik linksonder al direct foutmeldingen. En dikwijls stopt het programma gewoon .mpg wordt niet eens volledig afgespeeld. En real media al gehaal niet.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Samuël schreef:Wanneer ik een disc erin steek en ik selecteer, krijg ik linksonder al direct foutmeldingen. En dikwijls stopt het programma gewoon .mpg wordt niet eens volledig afgespeeld.
Ik neem aan een DVD? Krijg je foutmeldingen van OS-X over verkeerde regio's ofzo?

VLC is onafhankelijk van die regio beveiliging, maar OS-X zit daar wel mee te rommelen. Heb zelf nooit een regio gekozen, zodat ik daarom misschien totaal geen problemen heb. (maar ik moet wel allerlei waarschuwingen wegklikken, maar ik laat me niet intimideren door hollywood)

Het stoppen van de weergave: is dit met een specifieke DVD titel? Of totaal willekeurig? Is er geen pijl op te trekken?
Samuël schreef:En real media al gehaal niet.
Dat klopt, maardat is geen bug of fout in VLC!

Ik vertaal/vat samen van http://wiki.videolan.org/index.php/Real_Media_Video
Real Media codecs zijn gesloten, en daarom is de ondersteuning doorvoor in andere applicaties (dan die van Real zelf) nogal moeilijk.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

common sense schreef:
Samuël schreef:Wanneer ik een disc erin steek
Ik neem aan een DVD?
Ik heb amper dvd, maar wel veel videodiscs. DVD = Digital Versatile Disc. Hoeveel "dvd's" zijn aan beide zijden beschreven?
common sense schreef:Krijg je foutmeldingen van OS-X over verkeerde regio's ofzo?
Ik deed even de test en selecteerde een taal. Bij Apples DVD-speler gaat dit standaard in het Nederlands. Toen ik Nederlands selecteerde, kreeg ik volgende foutmelding:
main: decoder is leaking pictures, resetting the heap
Dat is natuurlijk maar één van foutmeldingen.
common sense schreef:Het stoppen van de weergave: is dit met een specifieke DVD titel? Of totaal willekeurig?
Ik huur veel films, en heb het regelmatig, dus totaal willekeurig.
common sense schreef:Is er geen pijl op te trekken?
:?: Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. Wanneer het stopt, klik ik meestal op opnieuw openen. Anders open ik DVD-speler.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

main: decoder is leaking pictures, resetting the heap
Ik vertaal van het videolan forum (wij = videolan):
Het is een bekend probleem in DVD menu's (die voldoen aan geen enkele standaard, dus wij gebruiken daar code die we "reverse engineered" hebben). Wij kunnen het nu niet oplossen, dus je kunt het beste deze foutmeldingen negeren en te kiezen om het paneel (menu) niet terug te laten komen. Er is een keuze veld om dit te doen.
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

VLC is ook niet alles :( Er komen gewoon teveel foutmeldingen. Een film kijken zonder haperingen en foutmeldingen begint eerder een uitzondering dan een regel te worden. Verwijderd dus.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

aingeal schreef:VLC is ook niet alles :( Er komen gewoon teveel foutmeldingen.
Veel foutmeldingen geven meestal ook veel informatie, dat kan soms best handig zijn en juist een voordeel zijn t.o.v. stilletjes dienst weigeren.

Wat waren die foutmeldingen precies?
Plaats reactie