Thunderbird mail importeren

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
sqounk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:29
    unknown unknown

Thunderbird mail importeren

Bericht door sqounk »

Hoi mensen,

Ik gebruik thunderbird v.1.5.op windows xp

Nu heb ik laatst windows xp en ook thunderbirdopnieuw geinstalleerd.

Voordat ik dit deed heb ik mijn thunderbird data map(of directorie) gekopieeerd. dus de ../profiles dir met alle subdirs en bestanden.
Nu lukt het me niet om die data te importeren.
Ik heb zo'n mboximport/export tool geinstaleerd (dus na de herinstalatie van thunderbird) en hiermee lukt het mij ook niet.

Ik heb al een nieuwe acount aangemaakt en ontvang en verzend daar mee mijn nieuwe email. Toch zou ik ook graag mijn oude email hierin willen hebben.

Wat zou ik nu nog kunnen doen?
Laatst gewijzigd door sqounk op 14 mei 2007, 7:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Als je de volledige map Mail (je e-mails) en het bestand abook.mab (je adresboek) uit die back-up kopieert en in je nieuwe profiel plakt (terwijl TB afgesloten is!), dan zou het in orde moeten zijn.

Je e-mails in het nieuwe profiel worden dan wel overschreven, dus zorg dat je de belangrijkste even doorstuurt naar je GMail-adres of zo, zodat je ze later weer binnen kunt halen.

Overigens wordt dit onderwerp bij deze verplaatst naar het Thunderbird-forum.
Afbeelding
sqounk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:29
    unknown unknown

Bericht door sqounk »

adri schreef:Als je de volledige map Mail (je e-mails) en het bestand abook.mab (je adresboek) uit die back-up kopieert en in je nieuwe profiel plakt (terwijl TB afgesloten is!), dan zou het in orde moeten zijn.

Je e-mails in het nieuwe profiel worden dan wel overschreven, dus zorg dat je de belangrijkste even doorstuurt naar je GMail-adres of zo, zodat je ze later weer binnen kunt halen.

Overigens wordt dit onderwerp bij deze verplaatst naar het Thunderbird-forum.
Dank je
.
Is een nieuw profiel hetzelfde als een nieuw account?
sqounk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:29
    unknown unknown

Bericht door sqounk »

sqounk schreef:
adri schreef:Als je de volledige map Mail (je e-mails) en het bestand abook.mab (je adresboek) uit die back-up kopieert en in je nieuwe profiel plakt (terwijl TB afgesloten is!), dan zou het in orde moeten zijn.

Je e-mails in het nieuwe profiel worden dan wel overschreven, dus zorg dat je de belangrijkste even doorstuurt naar je GMail-adres of zo, zodat je ze later weer binnen kunt halen.

Overigens wordt dit onderwerp bij deze verplaatst naar het Thunderbird-forum.
Ik heb al wat email in mijn nieuwe account/profiel. :-(
en dan die oude email met een backuptool opslaan en dan met de huidige/corecte profiel importeren

Wat omslachtig zeg... Is dit in versie 3 verbeterd?

hoe dan ook bedankt
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Een nieuw profiel is niet hetzelfde als een nieuw account!
Info over profielen.
Handiger is misschien om een back-up te maken en die gelijk te restoren als je opnieuw installeert (laat extensies en thema's dan wel buiten de restore!)
Afbeelding
sqounk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:29
    unknown unknown

Bericht door sqounk »

adri schreef:Een nieuw profiel is niet hetzelfde als een nieuw account!
Info over profielen.
Handiger is misschien om een back-up te maken en die gelijk te restoren als je opnieuw installeert (laat extensies en thema's dan wel buiten de restore!)
Ik heb al mijn oude email in de nieuwe profiel kunnen importeren.
Het is gelukt.

bedankt
FransK
Berichten: 371
Lid geworden op: 19 maart 2006, 16:14
Locatie: Veenendaal
    unknown unknown

backup

Bericht door FransK »

Voor dit soort zaken is het programmaatje "mozbackup" ontwikkeld.
Alles exporteren en na de nieuwe installatie weer importeren. Misschien moet dat bij versie 3 standaard ingebouwd worden in thunderbird.
sqounk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:29
    unknown unknown

Re: backup

Bericht door sqounk »

FransK schreef:Voor dit soort zaken is het programmaatje "mozbackup" ontwikkeld.
Alles exporteren en na de nieuwe installatie weer importeren. Misschien moet dat bij versie 3 standaard ingebouwd worden in thunderbird.
lijkt me wel handig ja

bedankt voor de mozbackup tip
Plaats reactie