waarommozilla.nl

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

waarommozilla.nl

Bericht door Anne »

Zomaar een gek idee. Maar zou het misschien mogelijk zijn om een of andere provider waarommozilla.nl aan mozilla.org te laten doneren en te zorgen voor bandbreedte?

De site zou een aantal leuke reactie bevatten die hier gepost zijn waarom mensen mozilla gebruiken en doorlinken naar getfirefox en getthunderbird.

(Plus eventueel een linkje naar de provider/host en een 'about' pagina waar contactmogelijkheden opstaan en wat andere kleine dingen.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: waarommozilla.nl

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Zomaar een gek idee. Maar zou het misschien mogelijk zijn om een of andere provider waarommozilla.nl aan mozilla.org te laten doneren en te zorgen voor bandbreedte?
Nog een ander idee: waarom heeft iemand Mozilla.nl geregistreert en wordt hier verder geen gebruik van gemaakt ? Zelfs in deze tijd waarin Mozilla steeds populairder wordt, zegt http://www.mozilla.nl/ nog altijd
De domeinnaam mozilla.nl wordt nog niet gebruikt
Deze naam zal binnenkort worden gebruikt voor een website van ID Prof BV, of eventueel worden verkocht.
Nou, neem maar van mij aan dat een dergelijk bericht er ook op stond toen wij een Mozilla-website wilden opstarten. We hebben nog geinformeerd, maar konden het domein desondanks niet in handen krijgen.

Firefox.nl is ook in handen van een andere organisatie.

Natuurlijk kun je iedere domeinnaam registreren en daar een soort van Browse Happy-website van maken.

Wel moet je even uitkijken met de trademarks van Mozilla. Mozilla vindt zelfs dat ze recht hebben alleen op het Moz-gedeelte van Mozilla, dus zou MozBrowser ook al potentieel in de gevarenzone terecht komen. Het beleid van Mozilla hieromtrent wordt nu stukje bij beetje vorm gegeven. Ik zou daar niet direct een naam met Mozilla erin gaan registreren. Maar je kunt er ook op gokken dat Mozilla coulant zal zijn tegenover sites die het beste voor hebben met Mozilla. Aan de andere kant weet je niet hoever een organisatie wil (of moet) gaan om een handelsmerk te beschermen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Re: waarommozilla.nl

Bericht door Anne »

nirwana schreef:Nog een ander idee: waarom heeft iemand Mozilla.nl geregistreert en wordt hier verder geen gebruik van gemaakt?
Ik moet ze nog mailen, maar m'n host vertelde me al dat zei nogal redelijk asociaal zijn en er rare ideeen op na houden. Ik kan natuurlijk vanuit mozilla-europe, waar ik binnenkort wat dingen voor ga doen, is kijken of we ze niet kunnen porren met een of andere dreiging.
nirwana schreef:Firefox.nl is ook in handen van een andere organisatie.
Een clan, volgens mij gewoon een student. Ik hem inmiddels 2 mails gestuurd en op de eerste heb ik al antwoord. (Binnen 24 uur, dus ik heb goede hoop.)
Natuurlijk kun je iedere domeinnaam registreren en daar een soort van Browse Happy-website van maken.
Simpele domeinnamen met weinig inhoud doen het volgens mij goed voor de marketing. Uiteraard moet dit wel even in overleg met staff@mozilla.org en mozilla-europe (daar kwam ik vandaag, vanochtend, achter).

Er zijn echter nog geen guidelines hierover dus als je hier meer info over wilt zul je zelf een beetje via IRC of e-mail erachter moeten komen.

Er is trouwens een #mozilla.nl op irc.mozilla.org ooit opgezet door mij en nu van webdev in l10n Mozilla NL channel verandert.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: waarommozilla.nl

Bericht door nirwana »

Anne schreef:
nirwana schreef:Nog een ander idee: waarom heeft iemand Mozilla.nl geregistreert en wordt hier verder geen gebruik van gemaakt?
Ik moet ze nog mailen, maar m'n host vertelde me al dat zei nogal redelijk asociaal zijn en er rare ideeen op na houden. Ik kan natuurlijk vanuit mozilla-europe, waar ik binnenkort wat dingen voor ga doen, is kijken of we ze niet kunnen porren met een of andere dreiging.
Ik weet niet of je direct moet gaan dreigen, maar je moet maar zien wat je het beste lijkt. Je kunt het altijd eerst vriendelijk proberen en zien hoever je komt :)
Anne schreef:
nirwana schreef:Firefox.nl is ook in handen van een andere organisatie.
Een clan, volgens mij gewoon een student. Ik hem inmiddels 2 mails gestuurd en op de eerste heb ik al antwoord. (Binnen 24 uur, dus ik heb goede hoop.)
We zijn benieuwd.
Anne schreef:Er zijn echter nog geen guidelines hierover dus als je hier meer info over wilt zul je zelf een beetje via IRC of e-mail erachter moeten komen.
Gervase Markham houdt zich met dergelijke zaken bezig (en Mitchell Baker natuurlijk ook). Toen Gervase met de eerst draft van de policy over Mozilla en communities kwam heb ik hem op het bestaan van MozBrowser gewezen. Zie http://www.mozilla.org/foundation/trade ... olicy.html voor meer info hierover (dit is voorlopig alleen Gervase's eigen mening en niet die van de Mozilla Foundation).
Laatst gewijzigd door nirwana op 22 september 2004, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Re: waarommozilla.nl

Bericht door Anne »

nirwana schreef:Ik weet niet of je direct moet gaan dreigen, maar je moet maar zien wat je het beste lijkt. Je kunt het altijd eerst vriendelijk proberen en zien hoever je komt :)
Ik alle vier de domeinen, mozilla.nl, firefox.nl, thunderbird.nl en sunbird.nl doorgegeven aan Tristan Nitot, hoofd van Mozilla-Europe als ik me niet vergis en hij gaat het met een advocaat doornemen wat we kunnen doen binnen de NL wet.
nirwana schreef:We zijn benieuwd.
Als hij nog mailt, houd ik jullie op de hoogte, anders zie boven.
nirwana schreef:Gervase Markham houdt zich met dergelijke zaken bezig (en Mitchell Baker natuurlijk ook). Toen Gervase met de eerst draft van de policy over Mozilla en communities kwam heb ik hem op het bestaan van MozBrowser gewezen. Zie http://www.mozilla.org/foundation/trade ... olicy.html voor meer info hierover (dit is voorlopig alleen Gervase's eigen mening en niet die van de Mozilla Foundation).
Ah, interessant. Ik de l10n policy doorgenomen, zie: http://www.mozilla.org/foundation/trade ... olicy.html en ook http://www.mozilla.org/foundation/licensing.html (meer algemeen), maar deze kende ik nog niet.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: waarommozilla.nl

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Ah, interessant. Ik de l10n policy doorgenomen, zie: http://www.mozilla.org/foundation/trade ... olicy.html en ook http://www.mozilla.org/foundation/licensing.html (meer algemeen), maar deze kende ik nog niet.
De localisation-policy is inderdaad ook beter vindbaar en volgens mij zijn daar al meer mensen overheen geweest. De trademark-policy heeft Gervase eens opgesteld. Maar uiteindelijk zal dit een afstemming tussen Mitchell, Bart ism Gervase moeten worden als het echt een document van de Mozilla Foundation wil gaan worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie