spellingwoordenlijst Nederlands

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
JPB
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 april 2007, 14:59
    unknown unknown

spellingwoordenlijst Nederlands

Bericht door JPB »

Vandaag publiceert het project OpenTaal de eerste versie van een open source woordenlijst die voorzien is van het Keurmerk Spelling van de Nederlandse Taalunie. Het keurmerk geeft aan dat de woordenlijst overeenkomt met de officiële spelling van de Woordenlijst Nederlandse Taal, ook bekend als het Groene Boekje.
Verder lezen: http://www.opentaal.org/nieuws.php

Kunnen de woordenboeken voor Firefox en Thunderbird standaard in deze versies worden opgenomen?

Omdat ik niet weet, welke verantwoordelijke ik moet mailen heb ik dit bericht hier geplaatst.

Jan
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: spellingwoordenlijst Nederlands

Bericht door moZes »

JPB schreef:Kunnen de woordenboeken voor Firefox en Thunderbird standaard in deze versies worden opgenomen?

Omdat ik niet weet, welke verantwoordelijke ik moet mailen heb ik dit bericht hier geplaatst.
Het wachten was dus inderdaad op deze goedkeuring, voordat ze in de spellingcontrole voor FF en TB meegenomen kunnen worden.
Binnenkort zullen de oude woordenlijsten vervangen worden door die van OpenTaal middels een Add-on update naar versie 2.0.
Plaats reactie