Adblock Plus icoontje zit rechtsonder of rechtsboven

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
hermes
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 mei 2007, 8:19
    unknown unknown

Adblock Plus icoontje zit rechtsonder of rechtsboven

Bericht door hermes »

het rode icoontje is bij mij zomaar, zonder iets te installeren of zo, gegaan van rechtsboven naar rechtsonder...dat vind ik lastig omdat ie vlakbij de cursor zit en je per ongeluk zo op ABP kan drukken..

Hoe kan ik die abp icoon weer rechtsboven krijgen want daar zit ie toch bij de meesten ?

2e vraag :
kan je de google zoek functie rechtsboven in de browser verwijderen?
want die gebruik ik toch niet.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je zou in de voorkeuren van ABP kunnen kijken (Extra --> Add-onns --> ABP --> rechtsklikken --> voorkeuren) of je dat daar in kunt stellen. Ik gebruik ABP zelf al een tijdje niet meer, maar meen me te herinneren dat dat icoontje bij mij altijd rechtsonderaan stond.

2e vraag: ja hoor: rechtsklikken op de menubalk --> aanpassen --> Google-vensterje naar dat venster slepen --> Klaar.

Succes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Klik in het zoekvenster op het pictogram en zie onderin "zoekmachines beheren...". Kies dit, selecteer Google en kies "verwijderen".
Overigens, hoe zoek je dan eigenlijk? Dat zoekvenster is erg handig en je kunt er diverse zoekfuncties aan toevoegen zoals Wikipedia en vele andere. Via mycroft.mozdev.org kun je legio zoekfuncties toevoegen.
hermes
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 mei 2007, 8:19
    unknown unknown

Bericht door hermes »

adri,
jouw 1e antwoord is m.i.fout

Juist is :

om het ABP icoontje rechtsboven te krijgen

extra ----> Adblock Plus ------>opties ........ aanvinken "laat zien in werkbalk" , uitvinken "laat zien in statusbalk "

2e anTwoord is goed evenals de manier van Pettic...

ik zoek met google door op home icoontje te drukken, news.google.nl is mijn start pagina en zoek ik uitgebreid met google.

en op wikipedia zoek ik liever rechtstreeks, wil liever niet te veel add-ons of plug ins.

beide dank voor de antwoorden !
Plaats reactie