Half werk of Best of both worlds?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Mozilla-vertaling kwijt.
Plaats reactie
T.Hoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 januari 2004, 0:40
    unknown unknown

Half werk of Best of both worlds?

Bericht door T.Hoekstra »

Gisteren (23/9/04) Mozilla v1.7 en het NL taalpakket geinstalleerd. De knoppenbalk ("Vorige", "Volgende" enz.) en de helft van de menu's blijkt nog steeds in het Engels te zijn. Ligt dat aan mijn Windows 2000 (Engels) versie of is de vertaling op z'n boerenfluitjes uitgevoerd?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ga naar C:\Documents and Settings\Jouw Naam\Application Data\Mozilla\Profiles\default\jouw.profiel en delete XUL.mfl
Dan naar Ga naar C:\Documents and Settings\Jouw Naam\Application Data\Mozilla\Profiles\default\jouw.profiel\Chrome en delete chrome.rdf
Start Mozilla weer op...
Je probleem is dan waarschijnlijk verholpen. :)
T.Hoekstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 januari 2004, 0:40
    unknown unknown

Bericht door T.Hoekstra »

De truc die hierboven aan de hand werd gedaan, lukte helaas niet. Wat wél lukte was de truc die elders in deze rubriek is beschreven: gelijktijdig de taal op "NL" zetten en het thema veranderen.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

T.Hoekstra schreef:De truc die hierboven aan de hand werd gedaan, lukte helaas niet. Wat wél lukte was de truc die elders in deze rubriek is beschreven: gelijktijdig de taal op "NL" zetten en het thema veranderen.
Soms lukt het wel, soms lukt het niet. Van thema wisselen werkt ook niet altijd. Een andere optie is om eerst weer naar Engels terug te gaan, Mozilla afsluiten en opstarten, taal weer op Nederlands (2x), Mozilla afsluiten en weer opstarten.
Wat meestal ook werkt is het aanmaken van een nieuw profiel, Mozilla afsluiten en dan de chrome.rdf uit dat nieuwe profiel kopiëren naar je andere profiel. Start op met je gewenste profiel en kijk of het werkt. Start daarna weer de profielmanager en gooi het tijdelijke profiel weg.
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    unknown unknown

Andere truc:

Bericht door PK »

Ik installeer/activeer altijd eerst het franse taalpakket. Dan worden alle restje engels "weggespoeld". Daarna pas installeer/activeer ik pas nederlands. Het engels is dan altijd weg en ook het frans.
Met de snelstarter onder windows kunnen de problemen hardnekkiger zijn in mijn ervaring.
Die gebruik ik dan ook niet.
Groetjes Pieter
Plaats reactie