Firefox opties zijn zoek

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
veryblacklabel
Berichten: 19
Lid geworden op: 3 maart 2006, 22:33
    unknown unknown

Firefox opties zijn zoek

Bericht door veryblacklabel »

Ik heb om een vriend uit de nood te helpen een oud pc-tje voorzien van Ubuntu. Naar mijn bescheiden mening draait dit allemaal wel uitstekend, maar ik heb echt weinig ervaring met Linux distro's en ben verrevan een techneut. Wel kom ik tot de ontdekking dat in het menu 'Extra' van Firefox het item 'opties' ontbreekt...????
Ik wilde gewoon de 'startpagina' van Firefox veranderen en zocht het dus via Extra>Opties... maar kon dit dus niet vinden. Is er wat verkeerd met de menu's van Firefox in Ubuntu of zie ik gewoon iets over het hoofd? (dit zou best wel eens kunnen hoor)
Vriendelijke groeten
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Kijk eens goed in de andere menu-onderdelen...

'Edit, Preferences' of 'Bewerken, Voorkeuren'.
veryblacklabel
Berichten: 19
Lid geworden op: 3 maart 2006, 22:33
    unknown unknown

Bericht door veryblacklabel »

Sorry voor het laattijdig antwoord, maar bedankt voor jou reactie Manuel.
Ik kan jou oplossing niet onmiddellijk uittesten in de eerstkomende dagen (vriend is op verlof), maar ik zal zeker nog iets laten weten als het mij gelukt is. In ieder geval hartelijk dank.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

veryblacklabel schreef:Sorry voor het laattijdig antwoord, maar bedankt voor jou reactie Manuel.
Is okee :)
veryblacklabel schreef:Ik kan jou oplossing niet onmiddellijk uittesten in de eerstkomende dagen (vriend is op verlof), maar ik zal zeker nog iets laten weten als het mij gelukt is. In ieder geval hartelijk dank.
Ik ben er niet meer 100% zeker van, maar wanneer ik me goed herinner dan zaten de opties voor Firefox op Windows óók van oorsprong in het menu 'Bewerken'.

Succes! Gaat lukken :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Ik ben er niet meer 100% zeker van, maar wanneer ik me goed herinner dan zaten de opties voor Firefox op Windows óók van oorsprong in het menu 'Bewerken'.
Ik ben er ook niet helemaal zeker van, maar dat komt me niet bekend voor. Wel kan het zo zijn dat dat zo was in de Mozilla Application Suite (nu Seamonkey) waar Firefox (en daarvoor Phoenix en Firebird) van afstamt.
Ik denk dat dat juist een reden was om een project als Firefox op te zetten: om een bruikbare browser te maken voor de gewone mensen die gewoon lekker willen surfen. Leuk dat anderen de opties onder het menu Bewerken zoeken, maar een Windows-gebruiker verwacht zoiets nu eenmaal onder het menu Extra (Tools). En een Mac-gebruiker misschien wel weer ergens anders.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@ nirwana: Het is al weer erg lang geleden dat ik Netscape gebruikte, en Mozilla Suite/Firefox nog lang niet bestonden, daarom weet ik ook niet meer 100% zeker, maar ik geloof dat 'Voorkeuren' bij Netscape dan weer wel onder 'Bewerken' zat.

Misschien dat ik de vroege Mozilla en Netscape door elkaar haalde.
Plaats reactie