Gebruik een alternatief voor Google!!!!

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Gebruik een alternatief voor Google!!!!

Bericht door e4ea »

Google is al een aantal keren in opspraak gekomen ivm de privacy van gebruikers.
Het surf-gedrag van een google-gebruiker wordt nauwkeurig bijgehouden en voor meerdere jaren bewaard. Geen prettig idee, zeker nadat bij andere partijen al een aantal keren privacy-gevoelige informatie 'op straat' is komen te liggen.

Er zijn echter prima alternatieven.
Door bijvoorbeeld gebruik te maken van ixquick: http://eu.ixquick.com/ned/advanced_search.html maak je gebruik van meerdere zoekmachines, en worden je gegevens bovendien niet bewaard. Wel zo prettig!!!!!

Groeten,
Jan
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Gebruik een alternatief voor Google!!!!

Bericht door alarconconsult »

Lontronics schreef:Google is al een aantal keren in opspraak gekomen ivm de privacy van gebruikers.
Het surf-gedrag van een google-gebruiker wordt nauwkeurig bijgehouden en voor meerdere jaren bewaard. Geen prettig idee, zeker nadat bij andere partijen al een aantal keren privacy-gevoelige informatie 'op straat' is komen te liggen.

Er zijn echter prima alternatieven.
Door bijvoorbeeld gebruik te maken van ixquick: http://eu.ixquick.com/ned/advanced_search.html maak je gebruik van meerdere zoekmachines, en worden je gegevens bovendien niet bewaard. Wel zo prettig!!!!!

Groeten,
Jan
copernic doet dit al jaren, reclamevrij. www.copernic.om
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

Copernic is software op je computer als ik me niet vergis.
IXQuick is 'gewoon' een zoekmachine op internet.

Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Nog beter en veiliger...
http://www.scroogle.org/
:wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

En Scroogle kun je uiteraard ook in je zoekvenster opnemen. ;)
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:En Scroogle kun je uiteraard ook in je zoekvenster opnemen. ;)
Ixquick ook (èn in de Nederlandse taal) :wink:

Heeft iemand info over hoe de zoekresultaten van Google zich verhouden tot Scroogle en/of Ixquick?

Kwaliteit v/d resultaten is belangrijk, maar aantal ook.

Nu moet Mozilla alleen nog even Google dumpen, maar dat zal wel niet gebeuren...
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

Ik vind de zoekresultaten van Google beter dan die van IXQuick, maar kan ook een kwestie van wennen zijn. In ieder geval komt IXQuick duidelijk met heel andere zoekresultaten.

Voor Scroogle kan ik hier niks over zeggen, maar vind scroogle zelf minder transparant.
Hoe weet ik zeker dat mijn gegevens toch niet bij Google terechtkomen?
Kan me ook voorstellen dat Google op gaat treden tegen services zoals Scroogle, of in ieder geval trucs zal gaan verzinnen om services zoals Scroogle onbruikbaar te maken.

Just a thought.... ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lontronics schreef:Kan me ook voorstellen dat Google op gaat treden tegen services zoals Scroogle, of in ieder geval trucs zal gaan verzinnen om services zoals Scroogle onbruikbaar te maken.
Maar hoeveel procent van de gebruikers gebruikt dergelijke diensten ? Het is net als met browsers: men gebruikt wat men gewend is. Zo surft 80% van de wereldbevolking nog met IE rond en zal een evengroot gedeelte ook Google gebruiken (en blijven gebruiken zolang deze zoekmachine bevalt). IXQuick bestaat immers ook alweer diverse jaren, maar vooralsnog gebruik ook ik Google. Zolang ik daarmee kan vinden wat ik zoek heb ik niet het gevoel dat ik iets mis.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

Het gaat er niet om wat je mist Nirwana, het gaat erom wat er over je wordt vastgelegd ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lontronics schreef:Het gaat er niet om wat je mist Nirwana, het gaat erom wat er over je wordt vastgelegd ;)
Ah natuurlijk, Big Brother, daar had ik even niet bij stil gestaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik heb Ixquick en Scroogle Scraper bij de zoekplugins staan.

De resultaten vergelijken met Google is niet zo eenvoudig. Denk dat ik ze een tijdje gelijktijdig gebruiken ga bij voor mij belangrijke zoekopdrachten, en dan kijk of ik wat mis.

We zullen de komende tijd/jaren nog wel meer horen over Google + privacy.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Zou het toeval zijn ?
Ik denk het niet... Daarom gaan we hier dus nog veel meer over horen :twisted:
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

Interessante links; thx ;)

Jan
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown

Bericht door Tarzan »

Ixquick opnemen in het zoekvenster: geen probleem dank zij de link van Manuel. Maar hoe gaat dat met Scroogle (in het Nederlands!)
Plaats reactie