Sunbird en minimize to tray

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Sunbird en minimize to tray

Bericht door PrinceGoldFreak »

Hello,

Sinds ik Sunbird gebruik (vandaag dus) en ook minimize to tray erin heb gezet gebeurd t tijdens t opstarten dat hij 2x sunbird opstart en in me systembalk zet. Weet iemand hoe dit komt?? En wat ik hier aan kan doen??

Peace
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je bent blijkbaar een bug in Sunbird tegengekomen. Gelukkig kun je het wel zelf oplossen, zie https://addons.mozilla.org/nl/sunbird/d ... ionID=2131

Het zijn feitelijk 2 wijzigingen die je door moet voeren:
- in install.rdf de maxVersion voor Sunbird naar 0.5 ophogen
- in components\minimizeToTrayCmdLine.js een extra return; toevoegen op regel 32.
De gewijzigde bestanden moet je dan weer aan het XPI-bestand toevoegen en dan kun je de extensie zonder problemen in Sunbird gebruiken.

Om het jou gemakkelijker te maken heb ik hier een aangepaste extensie geplaatst. Even naar jouw computer downloaden en dan in Sunbird installeren. Zou geen problemen meer moeten opleveren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dan is er ook nog MinimizeToTray Enhancer en die lijkt wel goed te installeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

nirwana schreef:Je bent blijkbaar een bug in Sunbird tegengekomen. Gelukkig kun je het wel zelf oplossen, zie https://addons.mozilla.org/nl/sunbird/d ... ionID=2131

Het zijn feitelijk 2 wijzigingen die je door moet voeren:
- in install.rdf de maxVersion voor Sunbird naar 0.5 ophogen
- in components\minimizeToTrayCmdLine.js een extra return; toevoegen op regel 32.
De gewijzigde bestanden moet je dan weer aan het XPI-bestand toevoegen en dan kun je de extensie zonder problemen in Sunbird gebruiken.

Om het jou gemakkelijker te maken heb ik hier een aangepaste extensie geplaatst. Even naar jouw computer downloaden en dan in Sunbird installeren. Zou geen problemen meer moeten opleveren.
Thanx Nirwana,

Het probleem is opgelost. Hoopd at als sunbird 0.7 uit komt het probleem niet terug komt maar ik weet inmiddels hoe je de xpi bestand aanpast. Als ik het xpi verander in zip dan kan ik hem open in winrar en het install.rdf open in txt. Wist alleen niet hoe ik deze moest aanpassen.

Peace.

p.s. het probleem met Avira en IE tabs in opgelost door een update van Avira.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:p.s. het probleem met Avira en IE tabs in opgelost door een update van Avira.
Goede dag voor jou: 2 problemen gratis opgelost. Wat wil je nog meer ?!?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie