MS Works vs OO.o

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

MS Works vs OO.o

Bericht door jack2go »

op Tweakers is min of meer een discussie ontstaan over de voor en tegens http://core.tweakers.net/nieuws/48660/G ... dware.html
wat vinden we er hier van?
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Àls ik nog Windows zou gebruiken (en die tijd ligt gelukkig achter me), dan nooit van z'n leven. Als er iets is waar ik een enorme pesthekel aan heb, dan is het aan reklame.

Reklame probeert per definitie iets van liefst zo min mogelijk waarde, te verkopen voor zo veel mogelijk geld, en grenst daarmee eigenlijk aan oplichting.

Wat ik wel interssant vind is objectieve productinformatie, maar daar ga ik zelf wel naar op zoek wanneer ik het nodig heb.

Bij mij dus ook geen reklame in de brievenbus :wink:

En bovendien, er zijn toch alternatieven zoals Openoffice?
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Manuel schreef: En bovendien, er zijn toch alternatieven zoals Openoffice?
dat is het juist, OO.o integreert niet met Endnote, vooral voor studenten, promovendi en wetenschappelijk medewerkers belangrijk. Ook niet met de boekhoudprogrammatuur van bv Exact en Unit4, belangrijk voor MKB
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ach, het is leuk dat Microsoft ahw een gratis tekstverwerker gaat onderhouden. Ze wilden toch al eens met ad-supported software gaan experimenteren, dus dan lijkt dit me wel een handige stap voor ze. Wat moet je anders als Microsoft nog met MS Works aan ?!?
Wie weet is de volgende stap een gratis ad-supported Windows-versie. Wie zal het zeggen ?!? Al was het maar om Linux weer wat wind uit de zeilen te nemen.

Natuurlijk is het zo dat als je echt iets wilt je wel voor OOo gaat. Maar aan de andere kant is er voor AbiWord bijvoorbeeld ook een markt. Alle AbiWord-gebruikers zouden ook OOo kunnen gebruiken, maar toch hebben ze een reden om AbiWord te blijven gebruiken. En dat is een goed teken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:
Manuel schreef: En bovendien, er zijn toch alternatieven zoals Openoffice?
dat is het juist, OO.o integreert niet met Endnote, vooral voor studenten, promovendi en wetenschappelijk medewerkers belangrijk. Ook niet met de boekhoudprogrammatuur van bv Exact en Unit4, belangrijk voor MKB
Ah, zodoende. Ik ken die progamma's niet, maar het is inderdaad lastig wanneer er geen alternatieven zijn voor softwarepakketten die je nodig hebt.

Je hebt natuurlijk wel weer kans dat wanneer ik zeg dat er geen alternatieven zijn, dat de alternatieven je zometeen om de oren vliegen... :wink:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Ach, het is leuk dat Microsoft ahw een gratis tekstverwerker gaat onderhouden. Ze wilden toch al eens met ad-supported software gaan experimenteren, dus dan lijkt dit me wel een handige stap voor ze. Wat moet je anders als Microsoft nog met MS Works aan ?!?
Wie weet is de volgende stap een gratis ad-supported Windows-versie. Wie zal het zeggen ?!? Al was het maar om Linux weer wat wind uit de zeilen te nemen.

Natuurlijk is het zo dat als je echt iets wilt je wel voor OOo gaat. Maar aan de andere kant is er voor AbiWord bijvoorbeeld ook een markt. Alle AbiWord-gebruikers zouden ook OOo kunnen gebruiken, maar toch hebben ze een reden om AbiWord te blijven gebruiken. En dat is een goed teken.
Abiword is zo onnoemlijk veel lichter dan Openoffice, wat gewoon nogal een flink pakket is, dat voor die mensen die van klein en snel houden, en eigenlijk alleen maar brieven enzo moeten kunnen lezen/schrijven, Abiword een prima alternatief is.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Manuel schreef: Ik ken die progamma's niet, maar het is inderdaad lastig wanneer er geen alternatieven zijn voor softwarepakketten die je nodig hebt.

Je hebt natuurlijk wel weer kans dat wanneer ik zeg dat er geen alternatieven zijn, dat de alternatieven je zometeen om de oren vliegen... :wink:
zou mooi zijn, ik ken die alternatieven nl niet, vooral Endnotescheelt de gemiddelde Alpha(op academisch niveau) student dagen knippen en plakken
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:
Manuel schreef: Ik ken die progamma's niet, maar het is inderdaad lastig wanneer er geen alternatieven zijn voor softwarepakketten die je nodig hebt.

Je hebt natuurlijk wel weer kans dat wanneer ik zeg dat er geen alternatieven zijn, dat de alternatieven je zometeen om de oren vliegen... :wink:
zou mooi zijn, ik ken die alternatieven nl niet, vooral Endnotescheelt de gemiddelde Alpha(op academisch niveau) student dagen knippen en plakken
Er moeten gewoon alternatieven zijn. Kan me niet voorstellen dat er geen fanatieke Unix/Linux gebruikers zijn die dat progamma nodig hadden, maar geen Word of zo willen gebruiken: http://www.google.com/search?num=20&hl= ... tnG=Search
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

jack2go schreef:
Manuel schreef: Ik ken die progamma's niet, maar het is inderdaad lastig wanneer er geen alternatieven zijn voor softwarepakketten die je nodig hebt.

Je hebt natuurlijk wel weer kans dat wanneer ik zeg dat er geen alternatieven zijn, dat de alternatieven je zometeen om de oren vliegen... :wink:
zou mooi zijn, ik ken die alternatieven nl niet, vooral Endnotescheelt de gemiddelde Alpha(op academisch niveau) student dagen knippen en plakken
Die alternatieven zijn er wel, maar dan kom je al gauw in de *NIX-hoek terecht. ;)

Pybliographer
RefDB
RefWorks
sixpack
Qbib
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:
jack2go schreef:
Manuel schreef: Ik ken die progamma's niet, maar het is inderdaad lastig wanneer er geen alternatieven zijn voor softwarepakketten die je nodig hebt.

Je hebt natuurlijk wel weer kans dat wanneer ik zeg dat er geen alternatieven zijn, dat de alternatieven je zometeen om de oren vliegen... :wink:
zou mooi zijn, ik ken die alternatieven nl niet, vooral Endnotescheelt de gemiddelde Alpha(op academisch niveau) student dagen knippen en plakken
Die alternatieven zijn er wel, maar dan kom je al gauw in de *NIX-hoek terecht. ;)
Dat is toch niet erg??? 8)
adri schreef:Pybliographer
RefDB
RefWorks
sixpack
Qbib
Zo zie je maar weer :wink:
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

wat ik probeerde aan te geven is dat een integratie Endnote<=>OO.o de populariteit van OO.o enorm zou doen toenemen (een student geeft die 150 euri voor MS licentie natuurlijk liever in de kroeg uit)

overschat het vermogen van de gemiddelde student om naar alternatieven te zoeken nu maar niet
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:wat ik probeerde aan te geven is dat een integratie Endnote<=>OO.o de populariteit van OO.o enorm zou doen toenemen (een student geeft die 150 euri voor MS licentie natuurlijk liever in de kroeg uit)
Vanzelfsprekend!
jack2go schreef:overschat het vermogen van de gemiddelde student om naar alternatieven te zoeken nu maar niet
Misschien niet zo makkelijk om te vnden?
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

zo zie je maar, de marketingstrategie van OO.o is dramatisch slecht, dit zijn dingen die je moet ondervangen.

De marketingstrategie van Mozilla vind ik ook niet geweldig btw, maar daar kom ik nog weleens op terug
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:zo zie je maar, de marketingstrategie van OO.o is dramatisch slecht, dit zijn dingen die je moet ondervangen.
Je hebt wel gelijk: dingen moeten gewoon werken, anders dan is het niet interssant. Zo is er b.v. (voor zover ik weet) geen enkele goede newsreader met GUI voor Linux, dus ben ik 'gedwongen' om Windows progamma 'Forte Agent' m.b.v. Wine onder Linux te draaien (en dat is behoorlijk buggy).

Ik heb tot eergisteren nog een aantal dagen Pan geprobeerd, om eens te kijken of het ergens al een beetje in de buurt komt van Agent: niet dus.
jack2go schreef:De marketingstrategie van Mozilla vind ik ook niet geweldig btw, maar daar kom ik nog weleens op terug
Okee :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Zo is er b.v. (voor zover ik weet) geen enkele goede newsreader met GUI voor Linux
Mogelijke opties (hopelijk zit er iets tussen wat je nog niet kent):
www.usenetpage.com/newsreaders.html
http://www.dmoz.org/Computers/Software/ ... enet/Unix/
www.newsreaders.com/unix/utilities.html

Wie weet zitten hier ook *Nix-gebruikers tussen: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/852939
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie