MS Works vs OO.o

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef: Je hebt wel gelijk: dingen moeten gewoon werken, anders dan is het niet interssant. Zo is er b.v. (voor zover ik weet) geen enkele goede newsreader met GUI voor Linux, dus ben ik 'gedwongen' om Windows progamma 'Forte Agent' m.b.v. Wine onder Linux te draaien (en dat is behoorlijk buggy).

Ik heb tot eergisteren nog een aantal dagen Pan geprobeerd, om eens te kijken of het ergens al een beetje in de buurt komt van Agent: niet dus.
KNode?
En hoewel niet echt een newsreader, met Akregator kun je ze ook binnenhalen. En met TB. ;)
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Zo is er b.v. (voor zover ik weet) geen enkele goede newsreader met GUI voor Linux
Mogelijke opties (hopelijk zit er iets tussen wat je nog niet kent):
www.usenetpage.com/newsreaders.html
http://www.dmoz.org/Computers/Software/ ... enet/Unix/
www.newsreaders.com/unix/utilities.html

Wie weet zitten hier ook *Nix-gebruikers tussen: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/852939
Dank je!
Daar moet ik even rustig voor gaan zitten wanneer ik tijd en rust heb.

Klibido wordt de eerste die ik test, lijkt veelbelovend, wilde ik al eerder proberen op Slackware 10.2, maar dat ging toen niet helemaal goed...

Met Slackware 12.0 heb ik nu echt wel een systeem dat behoorlijk bij de tijd is, ook qua bibliothen, dus we zullen zien :)

Dank je!
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:
Manuel schreef: Je hebt wel gelijk: dingen moeten gewoon werken, anders dan is het niet interssant. Zo is er b.v. (voor zover ik weet) geen enkele goede newsreader met GUI voor Linux, dus ben ik 'gedwongen' om Windows progamma 'Forte Agent' m.b.v. Wine onder Linux te draaien (en dat is behoorlijk buggy).

Ik heb tot eergisteren nog een aantal dagen Pan geprobeerd, om eens te kijken of het ergens al een beetje in de buurt komt van Agent: niet dus.
KNode?
En hoewel niet echt een newsreader, met Akregator kun je ze ook binnenhalen. En met TB. ;)
KNode had ik nog niet eens zien staan in m'n menu, nog een aantal dingen te ontdekken dus :)

Thunderbird wil ik echt niet...

Akregator? Nee, heb een volwaardige binary news reader nofdig. Die YenC kan doen, multi-part binaries samen kan voegen, (geavanceerde filter opties, tegen spam, en voor favoriete posters/onderwerpen), geavanceerde opties voor weergave: alleen berichten compleet, of incompleet, gelezen, of ongelezen, zulk soort dingen.

KNode ga ik zeker proberen!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ben nu -speciaal voor de gelegenheid- eens wat aan het stoeien gegaan met KNode en Pan. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat, hoewel wat beperkter, TB toch zeker zo gebruiksvriendelijk is. ;)

Als ik moet kiezen tussen KNode en Pan, dan wordt het toch KNode. Pan is weer wat uitgebreider, maar niet zo overzichtelijk, vind ik. En ook wat lastiger in te stellen. Hoe je het lettertype groter kunt maken bijv. is me nog niet duidelijk.

Om even weer helemaal terug on-topic te gaan:
Wat MS doet met MS Works zal me worst wezen, ik gebruik het toch niet.

Ben verder wel benieuwd naar de ideeën van jack2go over hoe OOo wat meer/beter aan reclame zou moeten doen.
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Ben nu -speciaal voor de gelegenheid- eens wat aan het stoeien gegaan met KNode en Pan. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat, hoewel wat beperkter, TB toch zeker zo gebruiksvriendelijk is. ;)
Dat is aardig van je :) . Thunderbird wil ik gewoon niet, is me echt te beperkt. Bedenk dat ik al een jaar of 10 binaries download via Usenet, en gewend ben aan Forte Agent, dat echt waanzinnig is qua instelbaarheid, filtering, toetsen.

Pan prbeert een news reader te zijn als Agent, maar heeft gewoon nog niet eens 2% van de mogelijkheden aan boord die Agent heeft. Pan is nog erg in ontwikkeling, misschien over een paar jaar? Maar voor nu mist Pan te veel:

Pan heeft geen optie om berichten te bewaren zodat ze ook blijven staan bij verwijderen van berichten. Bij Pan werkt het zo: Pan heeft een cache grootte van (standaard belachelijk laag) 1 0f 10 MB voor berichten. Wordt dat overschreden, dan verdwijnt het oudste bericht gewoon...

Toen ik het dus een jaar geleden ook eens probeerde snapte ik echt niks van dat progamma: ik downloade berichten (binaries), en tegelijkertijd verdwenen er voor m'n ogen berichten die ik al gedownload had.

Nu snap ik wel wat er gebeurd, dus ik zou die cache (via een config bestand) op meerdere giga bytes kunnen zetten, maar dan nog kan ik geen berichten bewaren...

Ook geen alleen-tekst berichten dus, want zelfs met cache op meerdere GB's, komt er een moment dat het oudste bericht verwijderd wordt.

Pan is geen optie dus.

KNode ziet er op het eerste gezicht wel oke uit, en ik me realiseer me ook dat je een nieuw progamma even de tijd moet geven, zeker wanneer je een ander progamma al 10 jaar gebruikt, maar...

Heel veel binaries op Usenet (plaatjes, films) zijn gecodeerd met yEnc (niaries op Ysenet moeten gecodeerd worden als tekst, omdat Usenet oorspronkelijk alleen bedoeld was voor louter tekstberichten zonder bijlage).

KNode kan yEnc decoderen, maar kan niks met multi-part berichten (elke bijlage groter dan een paar honderd KB op Usenet is per definitie al multipart), want:
Dit artikel is van het MIME-bestandstype "message/partial". KNode kan hier vooralsnog niet mee omgaan.
In de tussentijd kunt u het artikel opslaan als tekstbestand en handmatig in elkaar zetten.
KNode is geen optie dus, want een jpg'tje van een beetje hogere resolutie is al gauw multi-part, en dan heb ik het nog niet eens over een dvd'tje downloaden...

Geen idee waarom KNode yEnc ondersteund voor binaries, maar verder weinig met 9% van de binaries op Usenet kan...

KNode: afsc hieten dus :twisted:
adri schreef:Als ik moet kiezen tussen KNode en Pan, dan wordt het toch KNode. Pan is weer wat uitgebreider, maar niet zo overzichtelijk, vind ik. En ook wat lastiger in te stellen. Hoe je het lettertype groter kunt maken bijv. is me nog niet duidelijk.
Ik vind Pan qua overzichtelijk een ramp. Om lettertype iin te stellen moet je waarschijn nog een extra Gnome componenet installeren, dat was b.v. ook het geval als ik jpg's zou willen tonen in het progamma van 'n keuze: Kuickshow: werkt snel, werkt fijn.

Wat nu wel werkt (dank tip nirwana) is KLibido. Ook dat is niet helemaal naar m'n wens, maar ik moet het nog verder testen, wat het wel kan is m.b.v. nzb bestanden een multi-part binary downloaden (dat kon mijn versie van Agent dan weer niet. Nzb heeft voordeel dat ook al zijn headers niet (meer) beschikbaar op een server, de berichten zelf staan er nog wat langer op dan de headers. Met nzb heb je verder geen headers nodig).

Dus Klibido blijft er nu nog op :) Maar er bestaat ook nog een Python scriptwat nog veel kan met nzb's... Dat ga ik ook nog proberen.
adri schreef:Om even weer helemaal terug on-topic te gaan:
Wat MS doet met MS Works zal me worst wezen, ik gebruik het toch niet.
Tevreden met onze Linux machienes :D

adri schreef:Ben verder wel benieuwd naar de ideeën van jack2go over hoe OOo wat meer/beter aan reclame zou moeten doen.
Me too 8)
Jokke
Berichten: 17
Lid geworden op: 8 mei 2005, 8:20
    unknown unknown

Bericht door Jokke »

jack2go schreef: vooral Endnotescheelt de gemiddelde Alpha(op academisch niveau) student dagen knippen en plakken
Ik heb m'n thesis en publicaties mbv Bibus geschreven. Opensource, werkt op Mac, Linux en Windows en werkt samen met MS Word en OpenOffice.org. Wellicht minder mogelijkheden vergeleken met Endnote, maar meer dan genoeg voor mij in ieder geval :).
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Manuel schreef:
adri schreef:Ben verder wel benieuwd naar de ideeën van jack2go over hoe OOo wat meer/beter aan reclame zou moeten doen.
Me too 8)
Het is altijd moeilijk te zeggen, maar iig is het schelden/afgeven op de concurrent niet een goede marketingstrategie, dus als je OO.o/Firefox wil promoten lijkt het mij het beste om termen als Micro$hit, Windhoos, Viesbah enz enz uit je woordenboek te schrappen. Op bijv. het NL Ubuntu forum zijn dat soort termen niet toegestaan, heel goed van ze.
Het is beter om uit te dragen dat het werken met (F)OSS gewoon leuk is, dat je het kan aanpassen aan je eigen wensen, dat er een enthousiaste community is enz enz .

Als je dan toch de concurrent een beetje te kakken wil zetten doe het dan met humor zoals: Microsoft Windows XP, U weetwel dat besturingssysteem van Uw computer waar U op START moet drukken als U het wilt afsluiten, iets dat zelfs volgens Johan Cruijff NIET logisch is
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:
Manuel schreef:
adri schreef:Ben verder wel benieuwd naar de ideeën van jack2go over hoe OOo wat meer/beter aan reclame zou moeten doen.
Me too 8)
Het is altijd moeilijk te zeggen, maar iig is het schelden/afgeven op de concurrent niet een goede marketingstrategie, dus als je OO.o/Firefox wil promoten lijkt het mij het beste om termen als Micro$hit, Windhoos, Viesbah enz enz uit je woordenboek te schrappen. Op bijv. het NL Ubuntu forum zijn dat soort termen niet toegestaan, heel goed van ze.
Het is beter om uit te dragen dat het werken met (F)OSS gewoon leuk is, dat je het kan aanpassen aan je eigen wensen, dat er een enthousiaste community is enz enz .
Helemaal mee eens!!!
jack2go schreef:Als je dan toch de concurrent een beetje te kakken wil zetten doe het dan met humor zoals: Microsoft Windows XP, U weetwel dat besturingssysteem van Uw computer waar U op START moet drukken als U het wilt afsluiten, iets dat zelfs volgens Johan Cruijff NIET logisch is
Zèlfs volgens Johan Cruijff :D
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

http://ha.ckers.org/blog/20070803/mozil ... king-days/ en dan
http://blog.mozilla.com/security/2007/0 ... xpletives/

Marketingtechnisch gezien een zwakke actie:
A: het gehanteerde taalgebruik past niet bij een professionele organisatie.
B: dat het niet realistisch is hadden ze kunnen weten, het dichten van het lek in het wachtwoordbeheer van Firefox heeft bv. wel twee maanden geduurd
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:http://ha.ckers.org/blog/20070803/mozil ... king-days/ en dan
http://blog.mozilla.com/security/2007/0 ... xpletives/

Marketingtechnisch gezien een zwakke actie:
A: het gehanteerde taalgebruik past niet bij een professionele organisatie.
Mee eens.
jack2go schreef:B: dat het niet realistisch is hadden ze kunnen weten, het dichten van het lek in het wachtwoordbeheer van Firefox heeft bv. wel twee maanden geduurd
De duur is natuurlijk altijd afhankelijk van de complexiteit van een te dichten lek.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

jack2go schreef:Marketingtechnisch gezien een zwakke actie:
A: het gehanteerde taalgebruik past niet bij een professionele organisatie.
Dat was geen actie en ook geen marketing. Dat was gewoon hackers onder elkaar die lollig doen. De media blazen dat dan helemaal op en maken er een "belofte" van. Blogs worden soms iets te serieus genomen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

rebil schreef:
jack2go schreef:Marketingtechnisch gezien een zwakke actie:
A: het gehanteerde taalgebruik past niet bij een professionele organisatie.
Dat was geen actie en ook geen marketing. Dat was gewoon hackers onder elkaar die lollig doen. De media blazen dat dan helemaal op en maken er een "belofte" van. Blogs worden soms iets te serieus genomen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
't Is geen marketingstrategie, maar een onderonsje van hackers wat nu een eigen leven gaat leiden, helaas.
Overigens vind ik zoiets ook wel mooi.
Ben niet zo van de politiek-correcte kerk. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Manuel schreef:
jack2go schreef:B: dat het niet realistisch is hadden ze kunnen weten, het dichten van het lek in het wachtwoordbeheer van Firefox heeft bv. wel twee maanden geduurd
De duur is natuurlijk altijd afhankelijk van de complexiteit van een te dichten lek.
Ze hadden natuurlijk een simpele patch in de rondte kunnen sturen waarin het wachtwoordbeheer werd uitgeschakeld en met de patch waarmee het lek gedicht wordt het weer inschakelen. Ei van Columbus lijkt me
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

adri schreef:
rebil schreef:
jack2go schreef:Marketingtechnisch gezien een zwakke actie:
A: het gehanteerde taalgebruik past niet bij een professionele organisatie.
Dat was geen actie en ook geen marketing. Dat was gewoon hackers onder elkaar die lollig doen. De media blazen dat dan helemaal op en maken er een "belofte" van. Blogs worden soms iets te serieus genomen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
't Is geen marketingstrategie, maar een onderonsje van hackers wat nu een eigen leven gaat leiden, helaas.
een topman moet gewoon voorzichtig zijn met wat hij zegt/schrijf, de spotlights staan nu eenmaal op hem gericht, misschien moet Mike nog een beetje aan zijn status wennen
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:
Manuel schreef:
jack2go schreef:B: dat het niet realistisch is hadden ze kunnen weten, het dichten van het lek in het wachtwoordbeheer van Firefox heeft bv. wel twee maanden geduurd
De duur is natuurlijk altijd afhankelijk van de complexiteit van een te dichten lek.
Ze hadden natuurlijk een simpele patch in de rondte kunnen sturen waarin het wachtwoordbeheer werd uitgeschakeld en met de patch waarmee het lek gedicht wordt het weer inschakelen. Ei van Columbus lijkt me
Maar dan is al die tijd, tot het lek gedicht is, wachtwoordbeheer dus uitgeschekeld...
Plaats reactie