Gratis af te halen Alkmaar 2x64 MB RAM

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

En geheugen is ondertussen weggegeven, zo zie je maar weer :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:En geheugen is ondertussen weggegeven, zo zie je maar weer
Een beter milieu begint immers nog altijd bij jezelf...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:En geheugen is ondertussen weggegeven, zo zie je maar weer
Een beter milieu begint immers nog altijd bij jezelf...
Zonde om weg te gooien en het milieu inderdaad: cumputers en onderdelen schijnen ERG veel energie te kosten om te fabriceren.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Dat is dan ook de belangrijkste reden waarom ik nog met zo'n oude bakken zit te werken. Op een gegeven moment verbruik je natuurlijk meer energie met wachten dan met de fabricage van een nieuwe, maar dat punt heb ik nog lang niet bereikt (al weet ik niet precies waar dat evenwicht ligt). En tegen die tijd heeft iemand anders zijn hardware hier al weer gedumpt.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik koop op Marktplaats voor een prikkie een tweede hands pc, dan beetje upgraden (geheugen, grotere schijven), en het kan weer jaren mee.

Het is inderdaad natuurlijk wel zo dat oudere pc's veel energie gebruiken, maar heel snelle, nieuwe processoren gebruiken ook veel.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rebil schreef:Op een gegeven moment verbruik je natuurlijk meer energie met wachten dan met de fabricage van een nieuwe, maar dat punt heb ik nog lang niet bereikt (al weet ik niet precies waar dat evenwicht ligt).
Het probleem is dat dat heel geleidelijk gaat. Zo geleidelijk dat je het nauwelijks door hebt. Je installeert een wat zwaarder softwarepakket, je installeert nog eens iets, je verwijdert weer eens wat... en opeens heb je het gevoel dat je systeem trager is geworden. Of je merkt dat juist niet, maar alles bij elkaar wordt het systeem wel trager. Maar een beetje RAM erbij doet soms al wonderen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Manuel schreef:En geheugen is ondertussen weggegeven, zo zie je maar weer :wink:
monitor heb ik ook iemand blij mee kunnen maken 8)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

jack2go schreef:
Manuel schreef:En geheugen is ondertussen weggegeven, zo zie je maar weer :wink:
monitor heb ik ook iemand blij mee kunnen maken 8)
Da's mooi, jack2go. en het ruimt weer lekker op :)
Plaats reactie