Extensies na installatie en heropstart "niet geactiveer

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Extensies na installatie en heropstart "niet geactiveer

Bericht door JimB »

Als ik een extensie vind die ik misschien later kan gebruiken installeer ik die reeds. Ik wil echter niet dat die dan onmiddellijk na een herstart reeds actief is. Na de installatie van een extensie moet ik nu

1) FF afsluiten
2) Heropstarten
3) De extensie opzoeken en deactiveren
4) FF afsluiten
5) FF terug opstarten.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Wat is dan de vraag?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Jim,

Ik zou er dan voor kiezen om de extensie wel al te downloaden, maar nog niet direct in Firefox te installeren. Dan heb je hem al wel, maar dan doet die nog niets.

Probeer anders eens of een extensie als Mr Tech Local Install je kan helpen: www.mrtech.com/extensions/local_install/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Pettic schreef:Wat is dan de vraag?
:lol: :lol: :lol: Wel uit de post kan je aflezen of afleiden dat er in feite een wens is; en een wens is in feite een niet als dusdanig geformuleerde vraag. Ik wens in feite dat ik een extensie zou kunnen DL'en en installeren zonder dat ze reeds automatisch aktief is na de gebruikelijke herstart (wat dus nu standard wel het geval is).
Soms kan je dus een vraag stellen zonder een :?: ... Nirvana heeft het door.

@ Nirvana: Bedoel je dan met downloaden gewoon het xpi bestandje ?

MVG
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

JimB schreef:
Pettic schreef:Wat is dan de vraag?
:lol: :lol: :lol: Wel uit de post kan je aflezen of afleiden dat er in feite een wens is; en een wens is in feite een niet als dusdanig geformuleerde vraag. Ik wens in feite dat ik een extensie zou kunnen DL'en en installeren zonder dat ze reeds automatisch aktief is na de gebruikelijke herstart (wat dus nu standard wel het geval is).
Soms kan je dus een vraag stellen zonder een :?: ... Nirvana heeft het door.

@ Nirvana: Bedoel je dan met downloaden gewoon het xpi bestandje ?

MVG
Je hoeft niet gelijk kwaad te worden, we proberen je hier te helpen.
Downloaden zonder installeren doe je door met je rechter muisknop op het downloadknopje van de xpi te klikken en te kiezen voor 'Opslaan als', net zoals je doet met Thunderbird.
Je kunt ook een aantal add-ons direct na elkaar installeren en daarna pas FF opnieuw starten. Het zelfde geldt voor het inactief maken.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

??

Nou, ik ben in het geheel niet kwaad hoor. Ik kan overigens zelf wel tegen een stootje.
Laatst gewijzigd door JimB op 31 augustus 2007, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie