Meer extensies weg dan degene die verwijderd zijn

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Meer extensies weg dan degene die verwijderd zijn

Bericht door JimB »

Op mijn externe USB-U3 stick draai ik FF 2.0.0.4. Op mijn hoofcomputer FF 1.5

Omdat ik heb vastgesteld dat er heel wat niet meer werkt bij een upgrade zowel wat betreft extensies als wat betreft thema's blijf ik voorlopig nog even op mijn hoofd PC met 1.5 werken.
Ik dacht echter dat het nuttig kon zijn om stilaan op mijn FF 1.5 een aantal extensies te verwijderen.
Het blijkt overigens zo dat heel wat extensies nadat ze verwijdert werden gewoon nog met hun map onder profiel/extensies aanwezig blijven.

Om kort te zijn: ik verwijder op de normale manier een na een een vijftal extensies met telkens na elke verwijdering een heropstart. Indien de map (nog niet) verwijderd was verwijder ik die ook. Ik heb me daar zeker niet in vergist omdat ik vroeger reeds elke extensie map een eigen folder gegeven had, en extra gecontroleerd.

http://img134.imagevenue.com/img.php?im ... _600lo.jpg

Blijkt dus nu na een herstart dat er ongeveer een 4-tal extensies meer verwijderd zijn dan ik manueel verwijderd heb via mijn extensies menu.

Gelukkig had ik enkele weken geleden een backup van mijn volledige C drive gemaakt. Daarin zit dus ook mijn profile en mijn FF program folder.

Wat moet ik nu laten "overschrijven" uit de backup die ik gemaakt had ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In principe is het zo dat als je XPI-bestanden in je extensions-map (in je profiel) plaatst dat Firefox die dan bij opnieuw opstarten installeert.

Tip: Je kunt ook met de Local Install-extensie een archief van je extensies en thema's bij laten houden, zodat je die op een later tijdstip weer kunt installeren (bijvoorbeeld in een nieuw profiel).
Als je frequent addons gebruikt, dan is Local Install eigenlijk een must om te hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Bedankt maar nu is het zaak om uit die backup van de profiles en de progr. files map een aantal bestanden terug te halen, want verder werkt die FF nog goed maar er zijn dus door het verwijderen van een aantal extensies er veel meer weg dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Er zijn dan ook waarschijnlijk de talrijke instellingen die je niet terug krijgt door het herinstalleren dacht ik.
Plaats reactie