eBay extensie

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Richard--
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 februari 2005, 22:59
    unknown unknown

eBay extensie

Bericht door Richard-- »

Ik heb "Firefox Companion for eBay" geinstalleerd dat is geen probleem
alleen verwijst deze altijd naar ebay.com en ik kan het niet instellen dat ie naar ebay.nl gaat.
Is er een soortgelijke extensie die wel werkt met ebay.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Richard,

Ik heb hem net ook even ingesteld. In de opties kun je wel een land selecteren, maar die biedt alleen de keuzes eBay.com, eBay.co.uk (Groot-Brittannië), eBay.fr (Frankrijk) en eBay.de (Duitsland).

Toch denk ik dat die keuze in about:config wordt opgeslagen en dat je die daar dan alsnog kunt wijzigen. Hopelijk werkt het dan ook met eBay.nl. Maar het kan ook best dat er dan eerst aan de kant van eBay.nl nog iets toegevoegd zou moeten worden voordat dat werkt. Waarom heeft men anders alleen deze 4 opties hier aangeboden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De naam van de instelling via about:config is extensions.ebaycomp.site.id
De Duitse site heeft siteid 77, de Engelse is 3, de Amerikaanse is 0 en de Franse 71. Nu moeten we alleen nog uit zien te vinden wat dan de Nederlandse siteid zou kunnen zijn. Iemand een suggestie ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hier staat wel een lijstje, maar eBay.nl staat er helaas niet tussen.

Misschien heeft men hun programmeerinterface (API) alleen voor bepaalde landen beschikbaar gesteld en werkt deze extensie ook via die interface. Dan kan ik me voorstellen dat alleen die landen hiermee kunnen werken.

Hier staat wel een siteid van 146 voor Nederland, maar ik weet niet of dat dezelfde getallen zijn: http://developer.ebay.com/DevZone/shopp ... eType.html
Al moet ik zeggen dat voor bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk in die lijst wel dezelfde siteid's gehanteerd worden.

Hmm, het lukt me ook niet om deze waarde op 146 te zetten. Misschien reset de eBay-extensie dat voortdurend. Als ik hem op 77 instel, dan is er geen probleem. Maar doe ik bijvoorbeeld 79 dan gaat die terug naar 0 (Amerikaanse site). Zoiets ben ik nog niet eerder tegengekomen, maar blijkbaar is er iets dat tegenhoudt om die instelling op een andere waarde in te stellen dan de waarden die deze extensie ondersteunt.

Het was ook te mooi geweest. Kortom, voorlopig is het bij deze extensie wachten op ondersteuning voor Nederland. Of je moet de code van de extensie uitpluizen om te zien of je er iets aan kunt aanpassen (voor zover dat mogelijk is).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Richard--
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 februari 2005, 22:59
    unknown unknown

Bericht door Richard-- »

Hoi Martijn,

Ik dacht dat is iets simpel maar helaas dus niet :shock:
zit er niks anders op dan wachten tot het misschien wel een keer werkt.

in iedergeval bedankt voor je antwoorden.

Gr.Richard
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik hoopte dat het iets simpels was, maar helaas dus niet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie