Reacties plaatsen alleen nog voor iemand met een account

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Reacties plaatsen alleen nog voor iemand met een account

Bericht door nirwana »

Eerlijk gezegd ben ik dit soort reacties redelijk zat aan het worden: http://www.mozbrowser.nl/node/view/1040#comment
Iemand die niet de moeite neemt om even een account aan te maken en lukraak een reactie toevoegt. Dit zonder dat het verder iets toevoegt, maar het kost ons wel weer tijd om het te lezen en te bepalen of het erop blijft staan of niet.

Als je je eerst moet registreren voordat je een reactie kunt plaatsen dan zijn we tenminste van dat soort gasten af, want dan zullen ze een account aan moeten maken en zich dus ook bekend maken door eerst in te loggen. Dat lijkt me een behoorlijke extra drempel voor iemand die graag in alle anonimiteit een nietszeggende opmerking wil toevoegen.

Daarom zou ik willen voorstellen dat deze mogelijkheid alleen voor ingelogde gebruikers beschikbaar blijft. Dat lijkt mij een kleine moeite voor hen die wel een serieuze reactie willen toevoegen.

Daarmee lossen we ook direct een ander probleem op: mensen die wel een account hebben, maar vergeten waren om daarmee in te loggen voordat ze een reactie plaatsen.
En daarnaast zal het spammers weerhouden om (geautomatiseerd) een opmerking ergens op de site toe te voegen. Bij MovableType-sites is die vorm van spam inmiddels al een behoorlijk probleem geworden en dat stadium zijn we graag voor door deze mogelijkheid in te perken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Akkoord...
Alleen wel jammer dat het zover moet komen :cry:
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

helemaal mee eens maar inderdaad jammer dat het nodig is.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Akkoord.

Ik vind het eigenlijk niet zo jammer dat die reacties beperkt worden. Discussies horen sowieso op het forum thuis, niet op een pagina met nieuwsitems (akkoord, meestal was het ontopic, maar het ging er wat veel naast). De mogelijkheid tot opmerkingen geven zou gebruikt moeten worden om het artikel wat uit te breiden (met complementaire informatie).
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

*eens is*
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik sluit me bij de anderen aan. Als iemand een zinnige opmerking wil plaatsen moet die zich daarvoor maar registeren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

sc00zy schreef:Akkoord...
Alleen wel jammer dat het zover moet komen :cry:
Om met REM te spreken: "It's not the end of the world as we know it..." :shock:
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Vind het eigenlijk niet meer dan logisch. Het is op den duur ook niet vol te houden omdat op een gegeven moment je tolerantiegrens wel is bereikt door dat soort postings, lijkt mij.

En over REM te spreken (offtopic!) het nieuwe album 'around the sun' wat op 4 october uitkomt en al op internet circuleert: ook weer een prachtig album :)
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Volkomen mee eens :!:
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

Vond het maar raar dat mensen zonder account kunnen posten, op de meeste forums moet je daarom ook eerst registreren voordat je mag posten om spam en ander zooi te vermijden. Dus eindelijk het licht gezien :D :wink:
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Shadowrave schreef:Vond het maar raar dat mensen zonder account kunnen posten, op de meeste forums moet je daarom ook eerst registreren voordat je mag posten om spam en ander zooi te vermijden. Dus eindelijk het licht gezien :D :wink:
Het voorstel gaat om de voorpagina van MozBrowser.nl en niet het forum...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Shadowrave schreef:Dus eindelijk het licht gezien
Zo zou ik het niet willen omschrijven. Die andere sites hebben waarschijnlijk wat sneller problemen ondervonden. En ook zijn er sommige sites waarbij je voor alles wat je wilt bekijken ingelogd moet zijn.

Wij hebben altijd de drempel laag gehouden om op ons forum een berichtje toe te voegen. Zo kan iedereen - zonder zich eerst te registreren - op het forum melden of men tegen eventuele problemen is aangelopen. Meestal registreert men daarna alsnog een account (bijvoorbeeld omdat men hier goed geholpen is). Als het ware een soort van "try-before-you-register".

Op het forum zal het vooralsnog mogelijk blijven om als Gast een bericht te plaatsen. Op de site wordt deze mogelijkheid binnenkort uitgeschakeld en zul je eerst moeten inloggen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

"Wij hebben altijd de drempel laag gehouden om op ons forum een berichtje toe te voegen"

Maakt mijn inziens geen moer uit, de policy in het algemeen op forums is dat je je registreerd voordat je kunt posten (meelezen kan meestal wel) zo sta ik op tientallen fora geregistreerd terwijl ik er al in geen jaren meer kom. Een registratie lijkt laagdrempelig maar valt in de praktijk reuze mee.
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

/me agrees
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
Shadowrave
Berichten: 38
Lid geworden op: 7 juli 2004, 16:31
    unknown unknown

Bericht door Shadowrave »

sc00zy schreef:
Shadowrave schreef:Vond het maar raar dat mensen zonder account kunnen posten, op de meeste forums moet je daarom ook eerst registreren voordat je mag posten om spam en ander zooi te vermijden. Dus eindelijk het licht gezien :D :wink:
Het voorstel gaat om de voorpagina van MozBrowser.nl en niet het forum...
Ja dat snapte ik al , want er werd verwezen naar de voorpagina :)
Zo zou ik het niet willen omschrijven. Die andere sites hebben waarschijnlijk wat sneller problemen ondervonden. En ook zijn er sommige sites waarbij je voor alles wat je wilt bekijken ingelogd moet zijn.

Wij hebben altijd de drempel laag gehouden om op ons forum een berichtje toe te voegen. Zo kan iedereen - zonder zich eerst te registreren - op het forum melden of men tegen eventuele problemen is aangelopen. Meestal registreert men daarna alsnog een account (bijvoorbeeld omdat men hier goed geholpen is). Als het ware een soort van "try-before-you-register".

Op het forum zal het vooralsnog mogelijk blijven om als Gast een bericht te plaatsen. Op de site wordt deze mogelijkheid binnenkort uitgeschakeld en zul je eerst moeten inloggen.
Ik vind dat mensen willen posten op een forum ze zich maar moeten registeren, kleine moeite om te doen maar dat is mijn mening :wink:
Plaats reactie