Verandering forumlayout

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pica pica
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 januari 2004, 20:33
    unknown unknown

Verandering forumlayout

Bericht door pica pica »

Omwille van de forumlayout is het logo (voorlopig) aangepast. Hierbij de motiverende berichtwisseling:

Hallo nirwana,
Aangezien er geen subforum is voor opmerkingen over (de layout van) het forum zelf, doe ik het maar zo.
Kan de forumlayout niet aangepast worden tot passend binnen schermresolutie 800 x 600? Ik moet nu ofwel voortdurend schuiven van links naar rechts, of ik moet een grotere resolutie instellen waarbij ik niets meer lezen kan (ik heb slechte ogen en zit al met een leesbril achter de pc) ook nauwelijks op 120%, en op 150% valt er weer net zoveel buiten beeld als op de lagere resolutie. Daarbij worden veel andere toepassingen onleesbaar als ik de hoge resulutie standaard heb in staan.
Ik hoor het graag van je.
Groet,
pica pica

Hallo pica pica,
Inmiddels zou het beter moeten zijn, want ik heb het logo boven het forum wat minder breed gemaakt. Dan past de tekst er makkelijker naast en wordt het geheel niet zo breed.
Deze wijziging heb ik nog niet besproken met de rest van MozBrowser, dus het zou kunnen dat hieraan nog iets gaat wijzigen. Maar ik vind het belangrijker dat iedereen het forum zo goed mogelijk kan bezoeken dan dat er een mooi logo bovenaan staat.
Voor opmerkingen over de website en het forum is het Suggesties-forum in het leven geroepen. Kortom, als je nog eens verbeter-suggesties voor site of forum hebt, dan zien we die daar graag tegemoet.
Wat dat betreft zou ik het op prijs stellen wanneer je in dat forum ook over dit onderwerp nog een bericht plaatst. Dan weten anderen ook waarom het logo nu minder breed is gemaakt en kunnen ze zich daar hopelijk in vinden...
Anders zou men kunnen denken dat het logo niet helemaal goed is ingeladen of dat de afbeelding niet goed is.
Met vriendelijke groet,
Martijn


Geweldig. Alles past nu goed leesbaar precies in mijn 15"-venster. Wel jammer dat het logo daartoe aan pro- en eminentie moet inboeten. Het kan toch iets verkleind worden, of de kop van het forum eronder geplaatst?

Dit subforum Suggesties (m.b.t. het forum zelf) had ik aanvankelijk over het hoofd gezien. Excuus voor mijn onoplettendheid.

Groeten,
Fried
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Verandering forumlayout

Bericht door nirwana »

pica pica schreef:Geweldig. Alles past nu goed leesbaar precies in mijn 15"-venster. Wel jammer dat het logo daartoe aan pro- en eminentie moet inboeten. Het kan toch iets verkleind worden, of de kop van het forum eronder geplaatst?
Oh, ik zeg niet dat dit de enige mogelijkheid was, maar deze was voor mij wel het snelst te realiseren, zodat jij kon bekijken of het al zou helpen.
pica pica schreef: Dit subforum Suggesties (m.b.t. het forum zelf) had ik aanvankelijk over het hoofd gezien. Excuus voor mijn onoplettendheid.
Maakt verder niet uit, hoor. Er komen hier steeds meer forums, dus je moet maar net het goede forum daaruit kiezen. Overigens: mocht je een vraag plaatsen in een forum waar het niet thuis hoort, dan verplaatsen de forum-moderators het doorgaans vrij snel naar een juiste plaats.

Ook komt het om de zoveel tijd voor dat een bepaald onderwerp niet thuishoort in het forum waar het in is geplaatst. Maar het past ook niet echt elders. Dan maken we vaak een nieuw forum aan om soortgelijke berichten in de toekomst ook goed te kunnen onderbrengen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Koraalduivel
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 oktober 2003, 22:04
Locatie: Zoetermeer
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Koraalduivel »

Dit zou je ook op een andere manier kunnen oplossen ipv de verkleining van het logo. Nu staan de buttons namelijk rechts van het logo, die zou je ook onder het logo kunnen plaatsen. Nu ziet het logo er een beetje raar uit.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Koraalduivel schreef:Dit zou je ook op een andere manier kunnen oplossen ipv de verkleining van het logo. Nu staan de buttons namelijk rechts van het logo, die zou je ook onder het logo kunnen plaatsen. Nu ziet het logo er een beetje raar uit.
Ik zou het logo gewoon bovenaan zetten, als een soort banner. Alles staat dan gewoon onder elkaar eigenlijk. Hiervoor moet je natuurlijk wel de bronbestanden van phpBB plunderen :wink: Deze plaatsing zorgt ervoor dat je zelfs met 640x480 nog kan surfen :)

Op die manier kan je het vorige logo zelfs terugplaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zodra ik er wat tijd voor heb, zal ik eens met de plaatsing van het logo gaan knutselen. De suggestie om de tekst eronder te plaatsen lijkt mij wel aardig, dus dat wordt eventjes met tabellen stoeien... Het resultaat zien jullie binnenkort vast wel hier online verschijnen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

KoraalDuivel,
Bedankt voor je voorbeeld. Het uiteindelijke resultaat komt daar aardig in de buurt. Ik hoop dat iedereen er zo mee kan leven. In elk geval is het forum nu ook op een hele kleine resolutie goed te gebruiken en dat is zeker een pluspunt (daarvoor zijn we hier immers mee begonnen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
localhost
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 december 2003, 0:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door localhost »

:D
En ik zat al te kijken naar die bovenkant met een gevoel van hier klopt iets niet....
MvG,

localhost
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Gebruikersavatar
pica pica
Berichten: 18
Lid geworden op: 9 januari 2004, 20:33
    unknown unknown

Bericht door pica pica »

Chique-chique!
Wel opmerkelijk dat de pagina waar dit onderhavige topic op staat - als enige - nog steeds 'buiten beeld' valt. Maar daar kan ik wel mee leven.

Groeten,
Fried
Plaats reactie