outlook adressenbestand als .pst-file in thunderbird laden

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
lange darm
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 september 2007, 16:08
    unknown unknown

outlook adressenbestand als .pst-file in thunderbird laden

Bericht door lange darm »

Ik heb al het een en ander in het forum zitten afschruinen maar mijn precieze vraag heb ik nog niet gezien, hoewel ik mij niet kan voorstellen dat ie niet behandeld is.

Ik heb thuis TB geinstalleerd en wil nu de mails van de pc op mijn werk (outlook uiteraard) en het adressenbestand overzetten. Dat doe je volgens mijn systeembeheerder door via Bestand/Importeren en exporteren/exporteer een bestand en dan te kiezen voor personal folder file (.pst) en je adressenfolder, dan wel je mailfolders te kiezen.

Dat heb ik gedaan, maar ik kan niet vinden hoe ik deze .pst bestanden kan laten inlezen in TB. Als ik via extra/importeren probeer, vraagt TB om een programma dat al op mijn pc staat. Ik heb thuis echter geen outlook en wil dat ook nooit! Aangezien Outlook toch het meest gebruikte emailprogramma is, kan ik mij niet voorstellen dat je geen pstbestand zou kunnen laden.

ik heb inmiddels ook geprobeerd mijn adressenbestand te backuppen als .csv-bestand en dat kan ik zowaar importeren, maar dan wordt kennelijk het emailveld niet mee opgeslagen, zodat ik er niets aan heb. En emails kan ik op die manier niet importeren.

Weet iemand de oplossing?
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: outlook adressenbestand als .pst-file in thunderbird lad

Bericht door alarconconsult »

lange darm schreef:Ik heb al het een en ander in het forum zitten afschruinen maar mijn precieze vraag heb ik nog niet gezien, hoewel ik mij niet kan voorstellen dat ie niet behandeld is.

Ik heb thuis TB geinstalleerd en wil nu de mails van de pc op mijn werk (outlook uiteraard) en het adressenbestand overzetten. Dat doe je volgens mijn systeembeheerder door via Bestand/Importeren en exporteren/exporteer een bestand en dan te kiezen voor personal folder file (.pst) en je adressenfolder, dan wel je mailfolders te kiezen.

Dat heb ik gedaan, maar ik kan niet vinden hoe ik deze .pst bestanden kan laten inlezen in TB. Als ik via extra/importeren probeer, vraagt TB om een programma dat al op mijn pc staat. Ik heb thuis echter geen outlook en wil dat ook nooit! Aangezien Outlook toch het meest gebruikte emailprogramma is, kan ik mij niet voorstellen dat je geen pstbestand zou kunnen laden.

ik heb inmiddels ook geprobeerd mijn adressenbestand te backuppen als .csv-bestand en dat kan ik zowaar importeren, maar dan wordt kennelijk het emailveld niet mee opgeslagen, zodat ik er niets aan heb. En emails kan ik op die manier niet importeren.

Weet iemand de oplossing?
Ik heb het via een omweg gedaan, outlook mappen aangemaakt op laptop en dan pst bestanden daarin geplaatst ... weet het, is een omweg
lange darm
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 september 2007, 16:08
    unknown unknown

Bericht door lange darm »

Dat zal ik dan ook maar proberen. Overigens heb ik inmiddels op een andere pc geprobeerd de gemaakte pst-files te laden in outlook maar dat lukt ook niet. Zal er wel aan liggen dat de versie van die andere pc ouder was dan die op mijn kantoor.

Dank voor je tip
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zie ook http://www.postneo.com/2005/02/26/thund ... rt-support
http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files

Wel is het meestal handig om nog ergens een kopie van Outlook te hebben draaien. Veel hulpmiddelen gebruiken Outlook (SimpleMAPI-commando's) om de mailbox uit te lezen en om te zetten naar MBOX-formaat.

Daarnaast zijn er LibPST en ReadPST. Dat zijn programma's voor Linux om PST-bestanden mee te lezen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie