Ik heb een Trojan horses op me comp hoe krijg ik het weg?

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
joris-hc
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2007, 12:05
    unknown unknown

Ik heb een Trojan horses op me comp hoe krijg ik het weg?

Bericht door joris-hc »

Hey allemaal ik heb een trojan horses op me pc alleen ik krijg hem niet weg:S zeer irritand met avg free heb ik al het verwijderd alleen ik krijg nog steets meldingen van dat ik een virus op me pc heb wie zou me hierbij kunnen helpen????:D

mvg joris
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ga eens naar het hijackthis forum.En post daar een hijackthis logje.

http://www.hijackthis.nl/forum/

Beschrijving (Uitleg)
http://www.hijackthis.nl/computerschoonmaken.html

P.s ga met hijackthis niet zelf aan de slag.Maar laat het aan de mensen over op het hijackthis forum. :wink:

Veel succes. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Hoe heet het Trojaanse paard in jouw geval ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
joris-hc
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2007, 12:05
    unknown unknown

Bericht door joris-hc »

hoe kan ik het makkelijkst zien hoe die heet?:P

mvg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

joris-hc schreef:hoe kan ik het makkelijkst zien hoe die heet?
Je weet toch dat je een Trojan hebt ? Dan dacht ik dat je ook wel zijn naam wist, omdat ik dacht dat een virusscanner jou hierop gewezen had.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
joris-hc
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2007, 12:05
    unknown unknown

Bericht door joris-hc »

Ik heb het virus voor een deel verwijderd 1 probleem heb ik nog en dat is dat mijn internet explore het niet meer doet. Dus wel multiplayer spellen op internet.

MVG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

joris-hc schreef:1 probleem heb ik nog en dat is dat mijn internet explore het niet meer doet
Er zijn mensen die er veel moeite voor doen om dat zover te krijgen, maar jou is het snel gelukt. Welke versie van Internet Explorer heb je (versie 6 of versie 7) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

De naam van het virus of de trojan: de logbestanden van je virusscanner?

Meestal gewoon makkelijk te bereiken via het progammavenster van je virusscanner, en anders in:

Code: Selecteer alles

C:\Program Files\Naam_Van_Virusscanner\logs_of_woorden_van_gelijke_strekking
joris-hc
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2007, 12:05
    unknown unknown

Bericht door joris-hc »

7 de nieuwste
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

joris-hc schreef:7 de nieuwste
Als je nu eens via het Configuratiescherm > Software deze nieuwe versie verwijderd. Dan krijg je als het goed is versie 6 weer netjes terug. Ik weet natuurlijk niet of die dan wel werkt, maar dan heb je in elk geval de mogelijkheid om IE7 daarna ook weer opnieuw te installeren. Het lijkt me dan dat die het ook weer moet gaan doen. Tenminste, dat wil nog wel eens helpen met software van Microsoft: gewoon opnieuw installeren en hopen dat het weer goed gaat werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
joris-hc
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2007, 12:05
    unknown unknown

Bericht door joris-hc »

Ik heb firefox gedownload en internet werkt weer alleen ik zie dat het virus terug blijft komen ik heb een bestandje wat ik niet in veilige modus kan verwijdere waarvan ik denk dat het een virus is mis weet jij het?

svchost

miss zorgt die ervoor dat het virus terug blijft komen of het is niks van het virus

mvg
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Nogmaals: wat is de naam van het virus????

Dan kun je met behulp van die naam verwijderinstructies opzoeken...

svchost is gewoon een Microsoft bestand, het is alleen waarschijnlijk besmet (volgens je virusscanner).

Dus: nu eindelijk aan de slag: met naam van virus, instructies voor verwijderen op gaan zoeken op Intenet.
Plaats reactie