weer een Synchronisatie vraagje

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
redhatjasper
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 augustus 2006, 17:04
    unknown unknown

weer een Synchronisatie vraagje

Bericht door redhatjasper »

ik gebruik horde voor de kalender en mail enz.
nu gebruik ik de combinatie thunderbird met lightning perfect :D .
Alleen voor het publiceren van veranderingen in de kalender naar de server moet ik rechtermuistoets op de kalender doen en dan agenda publiceren kiezen,
kan dit ook automaties.
Ik heb in de opties agenda verversen aan staan maar dan word er alleen info van de server opgehaald en niet weggeschreven.


verder werkt alles toppie :D .

tanks jasper
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Klein vraagje:
Welk protocol gebruikt de server? (webdav, caldav, ...)

grz
dick.stomp
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 januari 2005, 17:56
Locatie: Sassenheim
    unknown unknown

Bericht door dick.stomp »

Ik blijf ook de synchronisatie een groot probleem vinden. Ik gebruik Sunbird op de DeskTop. Maak een Export naar de DataStick (Sunbird.ics). Haal dat naar binnen met Import op de Laptop en ALLES staat duplikaat op de LapTop!
Alles verwijderen op de LapTop werkt niet. Dus Sunbird verwijderd van LapTop. Opnieuw opgehaald en geïnstalleerd. Van de DataStick geïmporteerd. Resultaat is weer een bende, alles weer duplo! Dus het verwijderen van Sunbird van de LapTop verwijdert wel het Programma maar niet de Data. Dat is de ellende van MicroSof WindHoos. De Data staat in een WindHoos Map/User met een gekke naam. Niks Sunbird. Waarom gaat Mozilla niet verstandig te werk? Als ik Sunbird installeer dan dient die te vragen: waar je moet je Data staan? Dan zeg ik: L:/prive/kalender/data. Dat is een externe schijf in een betonnen kluis. Als ik de LapTop wil synchroniseren, doe ik dat vandaar af. Een wat doet Sunbird na een Import? Alles dupliceren! Dat is dom....
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

dick.stomp schreef:Ik blijf ook de synchronisatie een groot probleem vinden. Ik gebruik Sunbird op de DeskTop. Maak een Export naar de DataStick (Sunbird.ics). Haal dat naar binnen met Import op de Laptop en ALLES staat duplikaat op de LapTop!
Alles verwijderen op de LapTop werkt niet. Dus Sunbird verwijderd van LapTop. Opnieuw opgehaald en geïnstalleerd. Van de DataStick geïmporteerd. Resultaat is weer een bende, alles weer duplo! Dus het verwijderen van Sunbird van de LapTop verwijdert wel het Programma maar niet de Data. Dat is de ellende van MicroSof WindHoos.
Synchronisatie is nog niet voltooid! Elke versie wordt het nog beter. Vergeet niet dat we nog niet aan de 1. versie zitten. Momenteel is de 0.7RC1 gereleased. Ik weet niet of het hier sterk verbeterd is... Je kan altijd eens proberen!
dick.stomp schreef:De Data staat in een WindHoos Map/User met een gekke naam. Niks Sunbird. Waarom gaat Mozilla niet verstandig te werk? Als ik Sunbird installeer dan dient die te vragen: waar je moet je Data staan? Dan zeg ik: L:/prive/kalender/data. Dat is een externe schijf in een betonnen kluis. Als ik de LapTop wil synchroniseren, doe ik dat vandaar af. Een wat doet Sunbird na een Import? Alles dupliceren! Dat is dom....
Dat het opgeslagen wordt in een verborgen programma map, is niet speciaal voor SB! Bijna alle programma's doen dit, en dit onder zowel linux als windows!

Je kan je agenda's opslaan waar je wenst!
Je moet gewoon de lokatie kiezen waar je de agenda wil opslaan.
-> nieuwe agenda
-> op het netwerk
-> plaats: file:///home/koen/testcalendar.ics
Dit werkt zo in linux.

Voor windows zal dit iets worden van: file://c:\... maar daar ben ik niet zeker van... iemand een idee?

grz
dick.stomp
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 januari 2005, 17:56
Locatie: Sassenheim
    unknown unknown

Synchronisatie

Bericht door dick.stomp »

Ik ga gelijk deze aanwijzing proberen! Bedankt!
Dick
dick.stomp
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 januari 2005, 17:56
Locatie: Sassenheim
    unknown unknown

Synchronisatie

Bericht door dick.stomp »

Oke, dat werkt voor geen meter.

Ik heb volgens de aanwijzingen gegenereerd:

L:\Sunbird\kalender.ics
file://L:\Sunbird\kalender.ics (deze met een zachtgroene kleur...)

Beide acties werden keurig afgesloten met "Voltooid".

Er staat nog steeds L:\SunbirdBackup\Sunbird.ics van 5-10-2007 14:06, die dus al die duplikaten op de LapTop maakt.

De nieuwe bestanden zijn nergens te vinden...

Sunbird gebruikt nog kennelijk steeds het bestand, dat ergens verstopt staat in de WindHoos omgeving onder mijn account.
dick.stomp
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 januari 2005, 17:56
Locatie: Sassenheim
    unknown unknown

Synchronisatie

Bericht door dick.stomp »

Na wat zoeken het volgende gevonden:

M:\Documents and Settings\DickDT\Application Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\8mmcelg.default\storageBU.sbd 166kB 15-8-2007

C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application
Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\zz9g1jh3.default\storage.sbd 215kB 6-10-2007

L:\Prive\Application Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\168ia467.default\storage.sbd 166kB 29-1-2007

M:\Documents and Settings\DickDT\Application Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\8mmcelg.default\storage.sbd 164kB 4-9-2007

Kijk, dat is andere koek! Het zijn SBD bestanden, niks ICS.

M: is de oude C: van een onlangs gecrashte PC (moederbord kuren).
C: is de huidige HD van de nieuwe PC (MSDOS + Ubuntu)
L: is één van de HD's in de kluis

Nu moet ik eens kijken, of dat SBD bestand van de C: gewoon via het netwerk is te gebruiken.

Het eigenlijk te mooi weer voor dit werk....
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Re: Synchronisatie

Bericht door koenh »

dick.stomp schreef:Na wat zoeken het volgende gevonden:

M:\Documents and Settings\DickDT\Application Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\8mmcelg.default\storageBU.sbd 166kB 15-8-2007

C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application
Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\zz9g1jh3.default\storage.sbd 215kB 6-10-2007

L:\Prive\Application Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\168ia467.default\storage.sbd 166kB 29-1-2007

M:\Documents and Settings\DickDT\Application Data\Mozilla\Sunbird\Profiles\8mmcelg.default\storage.sbd 164kB 4-9-2007

Kijk, dat is andere koek! Het zijn SBD bestanden, niks ICS.

M: is de oude C: van een onlangs gecrashte PC (moederbord kuren).
C: is de huidige HD van de nieuwe PC (MSDOS + Ubuntu)
L: is één van de HD's in de kluis

Nu moet ik eens kijken, of dat SBD bestand van de C: gewoon via het netwerk is te gebruiken.

Het eigenlijk te mooi weer voor dit werk....
Hey,
Inderdaad... In de application file slaat sunbird zijn gegevens op in een database (sdb).
Wat je kan doen is een apart ics bestand van 1 agenda maken, zodat die agenda ergens anders opgeslagen wordt.

het pad file://c:\...: daar ben ik niet zeker van:
in linux is het file:///plaats van file
In windows ken ik het pad niet...

Als je dingen uitprobeerd, kan je best een nieuw profiel maken, door het programma te starten met " -P" achter de uitvoeringsregel...
Dan kan je je bestaande acount niet kapot maken...

grz
dick.stomp
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 januari 2005, 17:56
Locatie: Sassenheim
    unknown unknown

Synchronisatie

Bericht door dick.stomp »

Ha, het probleem is grondig opgelost!
Google Kalender NL in gebruik genomen. Mijn ICS backup geupload en BINGO. Ik vind het een mooi systeem en ik kan nu vanaf elke PC kijken en wijzigen. Ik ben toch altijd online. Google zorgt voor de backup...
Er is zelfs een interface Sunbird<>Google Calendar, maar offline heb ik m'n agenda niet nodig.
Dick
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

en als je hem offline wil backuppen, is er een extensie...
Ik weet niet juist de naam, maar deze neemt een backup bij het afsluiten van sunbird...

grz
Plaats reactie