Onderscheid in Add-Ons

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
eisbaerke
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 oktober 2007, 20:36
    unknown unknown
Contacteer:

Onderscheid in Add-Ons

Bericht door eisbaerke »

Hoi,

Ik weet niet of het de juiste plaats is ... maar misschien zijn hier wel mensen die mij mee kunnen volgen in mijn idee of mij kunnen zeggen waar ik het wel kan posten ... :)

Wat ik dus wil zeggen, de laatste merk ik dat heel veel add-ons ook gebruik maken van websites of online API's (videodownloader, Yoono, Clipmarks, StumbleUpon, Forecastfox, ...) en dat er verder ook regelmatig toolbars bijkomen ... een toolbar vind ik op zich niet echt een extensie

Nu van sommige extensies is dit heel duidelijk maar van anderen niet ... meenstal ontdek je het pas na installatie en om het eigenlijk zo te zeggen, ik heb niet graag dat mijn add-ons afhangen van websites en andere dingen.

Dus het is misschien een voorstel naar de webmasters van de Mozilla site dat er toch een onderscheid of vorm van vermelding komt tussen standalone extensies en extensies die een uitbreiding vormen van een website of gebruik maken van een website.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Tip: vaak zie je aan de screenshots van een extensie op de Mozilla Addons-website (AMO) al snel hoe een extensie er in de praktijk uit ziet.

Ook kun je daar op de naam van de auteur van de extensie klikken. Als hij in zijn profiel een website heeft ingevuld, dan staat die daar vermeld. De meeste programmeurs namelijk wel een eigen website of er is bij de Mozillazine Forums of op de Addons Mirror een forum-onderwerp dat over de extensie gaat. Op die manier kun je ook zelf meer informatie over een extensie verkrijgen en je zo een redelijk beeld vormen van wat een extensie doet.

Daarnaast kun je na installatie een extensie ook snel weer uit je browser (of mailprogramma) verwijderen via het menu Extra > Addons. Als die dus niet bevalt, dan kun je die altijd weer de deur wijzen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie