Extensie om wat plaats in de breedte uit te sparen ?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Extensie om wat plaats in de breedte uit te sparen ?

Bericht door JimB »

Ik had graag wat ruimte uitgespaard in mijn menubar, urlbar en BM toolbar (FF 2.0.0.4)

Deze screenshot laat zien dat er nogal wat ruimte verloren gaat. Kan natuurlijk ook gedeeltelijk aan het thema liggen (pitchdark), alhoewel ik daaraan twijfel. De ruimte tussen de verschillende icons in de bars is ongeveer 3/4 v/d breedte van een icoon zelf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Ik denk dat je een heel end kunt komen met de Stylish extensie ( https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2108 )

Deze 'UserStyle' bijvoorbeeld - http://userstyles.org/styles/454 - zet de toolbarknoppen wat dichter bij elkaar, niet helemaal wat je bedoelt maar met een beetje zoeken is er vast iets dergelijks te vinden dat hetzelfde met bladwijzers doet,
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Als eerste merk ik op dat je met een oude versie FF werkt, momenteel is het 2.0.0.7!
Je kunt met Beeld>Werkbalken>Aanpassen kiezen voor (kleine) pictogrammen en/of tekst. Ook kun je bepaalde pictogrammen weg laten. Het thema maakt ook e.e.a. uit in de grootte.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Pettic schreef:Als eerste merk ik op dat je met een oude versie FF werkt, momenteel is het 2.0.0.7!
Jim houdt wel van oud zo op z'n tijd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

De aandachtige lezer zal zien dat ik met 2 FF versies werk. Een 2.0.0.4 en een voorhistorische 1.0.7 die het overigens prima doet.
Om van 2.0.0.4 naar 2.0.0.7 over te gaan vind ik de moeite niet. Is er niet steeds een kans dat er een of andere extensie plots niet meer werkt ? Ik heb er momenteel zo'n dertig.

Wat betreft mijn FF1.0.7 die heb ik zelfs volledig van scratch terug gerinstalleerd met een volledig nieuw profiel. Uit het oude profiel heb ik enkel de bookmarks meegenomen.
Ik ben niet naar die 2.0.0.* overgeschakeld omdat ik zag dat mijn geliefkoosd thema niet goed werkte met de nieuwere 2.0.0.4. Ik had dus idd. reeds een FF2.0.0.4 geinstalleerd met een ander thema op mijn USB stick. De 2 FF's met resp.thema's zijn totaal verschillend met een bedoeling: de een zit op een stick en de andere op mijn PC. Ik moet onmiddellijk en tijdens het werken voortdurend kunnen herkennen of ik met de FF op mijn USB stick aan het werken ben of omgekeerd.

Als er een naar mijn smaak goed met de xtensies geintegreerd thema uitgebracht word, zal ik die 1.0.7 wel vervangen; er is geen haast bij.

En Nirwana heeft volledig gelijk. Ik heb een hekel aan veranderingen. Ik moet het min of meer aan de lijve ondervinden dat een upgrade/update nodig is. Ik werk daarom ook nog met XPPro SP1. Ik raad iedereen trouwens af om zoiets na te doen.

MVG
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

nirwana schreef:Is dit dezelfde vraag als www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=10707#81876 ?
In zekere zin. Het zwarte pitchdark thema dat ik met mijn FF2.0.0.4 gebruik laat veel te veel ruimte onbenut. Die voorbeelden op die link van jou is van mijn FF1.0.7. op de PC zelf. Dat valt nog mee qua ruimtebenutting. Ik ga al eens experimenteren met de extensie "styles"
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

JimB schreef:De aandachtige lezer zal zien dat ik met 2 FF versies werk. Een 2.0.0.4 en een voorhistorische 1.0.7 die het overigens prima doet.
Om van 2.0.0.4 naar 2.0.0.7 over te gaan vind ik de moeite niet. Is er niet steeds een kans dat er een of andere extensie plots niet meer werkt ? Ik heb er momenteel zo'n dertig.
...
Ik heb een hekel aan veranderingen. Ik moet het min of meer aan de lijve ondervinden dat een upgrade/update nodig is.
Veiligheid lijkt me wel een goede reden. Merk op dat de meeste pc-inbreuken tegenwoordig ongemerkt gebeuren, dus zal je het niet aan den lijve ondervinden. Tenzij misschien als je gespamd wordt door je eigen zombie-pc, maar dat verband zul je dan niet leggen. Ga je dan ook pas met backups beginnen als je een keer al je gegevens kwijtraakt?

Known Vulnerabilities in Mozilla Products:
Fixed in Firefox 2.0.0.7
MFSA 2007-28 Code execution via QuickTime Media-link files
Fixed in Firefox 2.0.0.6
MFSA 2007-27 Unescaped URIs passed to external programs
MFSA 2007-26 Privilege escalation through chrome-loaded about:blank windows
Fixed in Firefox 2.0.0.5
MFSA 2007-25 XPCNativeWrapper pollution
MFSA 2007-24 Unauthorized access to wyciwyg:// documents
MFSA 2007-23 Remote code execution by launching Firefox from Internet Explorer
MFSA 2007-22 File type confusion due to %00 in name
MFSA 2007-21 Privilege escalation using an event handler attached to an element not in the document
MFSA 2007-20 Frame spoofing while window is loading
MFSA 2007-19 XSS using addEventListener and setTimeout
MFSA 2007-18 Crashes with evidence of memory corruption (rv:1.8.1.5)
Plaats reactie