Automatisch opstarten van KOrganizer

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Automatisch opstarten van KOrganizer

Bericht door the old man »

Maanden geleden ben ik begonnen met Ubuntu.
Veel vragen gesteld en evenzoveel antwoorden gekregen.
Nog steeds aan het experimenteren met Ubuntu, met nu de volgende vraag.

Ik heb na veel moeite in Ubuntu de kalender KOrganizer op de Desktop staan, weliswaar als een ikoon (zo'n blauw ruitje op z'n kant)
Als ik deze aanklik opent de Kalender (agenda) zich en kan ik er mee werken.
Als ik vervolgens aangeef dat ik een waarschuwing wil, bij bijv. een verjaardag o.i.d. krijg ik die ook.

Echter alleen als de KOrganizer geopend is, ik moet er dus iedere dag aan denken die Kalender te openen om de waarschuwingen te zien.
Dit vindt ik lastig je denkt er niet altijd aan of het wordt anderszins vergeten.

Mijn vraag:

Wat moet ik doen om die KOrganizer automatisch direct na het opstarten te laten openen, dus meteen na het aanmelden deze als eerste op het scherm te krijgen, en zodoende de waarschuwingen te krijgen zonder ik verder iets hoef te doen. Sluiten doe ik zelf wel.

Graag handeling voor handeling want het werken met de Terminal gaat me absoluut niet goed af.

Groet,

The Old Man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De vraag wordt hier ook gesteld, maar dan in het Engels: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=236902
System->Preferences->Sessions

Click "New"

For Name, fill in "KOrganizer"
For Command, fill in "korganizer"

Click "ok"

Thats it.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

KOrganizer

Bericht door the old man »

Martijn,

De eerste keer dat ik op startte kreeg ik een foutmelding (stond niet bij wat die melding inhield, alleen dat er iets door gemeld zou worden) maar uiteindelijk liep het zaakje toch door.

Toen ik vanmorgen de computer weer op startte gebeurde er niets dus KOrganizer startte niet.

Daarna opnieuw nog eens ingegeven bij " Sessies" dat KOrganizer automatisch op moest starten, en daarna heeft het al een aantal malen naar behoren gewerkt.

Het lijkt dus goed te gaan.

Bedankt voor de tip,

Met vriendelijke groet,

The Old Man
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Plaats reactie