Laatste service pack XP, waar haal ik dat?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Laatste service pack XP, waar haal ik dat?

Bericht door Manuel »

Ik krijg binnenkort tijdelijk een XP pc in huis, die ik voor een vriend wat af ga regelen.

Hij komt zo van de winkel, het laatste service pack zal er wel niet opzitten.

Voordat het ding ook maar iets op Internet mag, wil ik eerst de laatste service pack voor XP downloaden en op cd branden, dan installeren.

Is er nog verschil in service pack qua taal? En qua XP versie (home, premium en whatever).

En waar haal ik dat spul? Ik kom niet verder dan hier: http://www.update.microsoft.com/windows ... ankspage=5
Thank you for your interest in obtaining updates from our site.

To use this site, you must be running Microsoft Internet Explorer 5 or later.

To upgrade to the latest version of the browser, go to the Internet Explorer Downloads website.
En wanneer ik me voordoe als MSIE 7.0 (Windows XP) dan kom ik wel hier: http://update.microsoft.com/microsoftup ... aspx?ln=en
Checking if your computer has the latest version of Windows updating software for use with the website…

The website uses ActiveX controls to determine which version of the software your computer is running. If you see an ActiveX warning, make sure the control is digitally signed by Microsoft before installing it or allowing it to run.
Wat dus ook niet opschiet...

Help! Ik ben niet zo goed in Windows...
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Dat is rap(pie), zeg :D

ik ben je zeer dankbaar!!
Sjakko
Berichten: 207
Lid geworden op: 13 december 2005, 19:47
    unknown unknown

Bericht door Sjakko »

SP2 kun je hier downloaden: http://softwarepatch.com/windows/xpsp2.html
Dit lijkt me meertalig. SP2 is het laatste Service Pack, maar is ook al erg oud (3 jaar oud, ergens volgend jaar wordt SP3 verwacht). Grote kans dat SP2 al op de betreffende pc staat. Het is aan te raden om in elk geval SP2 geïnstalleerd te hebben voordat je contact maakt met het internet (ik zou voordat je dat doet ook meteen een virusscanner installeren, bijvoorbeeld AVG free). Na het installeren van SP2 is het wel aan te raden om de rest van de updates te installeren. Dat kun je doen via Microsoft Update of je downloadt de updates los (ook te krijgen via softwarepatch.com), maar dat zijn er wel erg veel (toen ik XP herinstalleerde, mocht ik er 85 downloaden en installeren).

Om via Microsoft Update te kunnen downloaden, moet je wel even die ActiveX-installatie accepteren.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@ Sjakko: hartstikke bedankt voor de zinnige tips!

Voordat het ding Internet op mag zit service pack 2 er op, en natuurlijk virusscanner en firewall. Alle onnodige services (voor zover ik die ken, want dat vind ik bij Microsoft niet echt duidelijk) gaan ook eerst uit, en nog zo wat dingetjes her en der.

ActiveX zet ik op 'telkens vragen', want het is toch alleen maar voor die Windows Update.

Natuurlijk installeren we Firefox, OpenOffice, VLC of Mplayer, en verder zie ik wel.

Het wordt vast een fijne pc, die ook nog behoorlijk veilg is :wink:
Plaats reactie