Synchronisatie van Lightning met Google agenda

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
prajurit
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 december 2007, 21:53
    unknown unknown

Synchronisatie van Lightning met Google agenda

Bericht door prajurit »

Ik heb vorige week Thunderbird 2.0.0.9 geïnstalleerd met als add-on Lightning 0.7 (build 2007102304) en Provider voor Google agenda 0.3.1..
Om mijn gegevens van Lightning over te brengen naar mijn Google agenda heb ik de instructies gevolgd zoals die staan op http://bfish.xaedalus.net/?p=239.
In mijn Google agenda gebeurt echter helemaal niets, terwijl me wordt verteld dat de verbinding succesvol is verlopen en de Google agenda in de zijbalk van Lightning wordt vermeld.
Het valt me ook op dat in afwijking van wat in de bfish-instructies staat, de laatste stap bij het opnemen van de Google agenda in Lightning, er niet wordt gevraagd om mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor de Google agenda.

Wat kan er mis zijn gegaan? Of is er sprake van een bug in de Nederlandse versie?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Normaal zou hier geen probleem mogen zijn...

Welk besturingssysteem gebruik je? dan kan ik het eventjes proberen.
Ikzelf ondervind geen problemen op mijn Kubuntu7.10systeem...

Desinstalleer eens en probeer erna eens via deze link:
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/4631

grz
prajurit
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 december 2007, 21:53
    unknown unknown

Synchronisatie van Lightning met Google agenda

Bericht door prajurit »

Dank je wel, Koen. Ik ben er inmiddels uit. Heb daarvoor wel de afspraken die ik al in Lightning had gezet allemaal stuk voor stuk af moeten lopen en daarin bij het soort agenda de Google agenda moeten kiezen. Die procedure ging dus niet zo automatisch als beloofd. Maar misschien had ik daarvoor de Algemene agenda die standaard in het programma is opgenomen, eruit moeten gooien.
Blijft mijns inziens vreemd dat me niet naar het wachtwoord voor de Google agenda werd gevraagd.
Heb ook, in plaats van het adres van de XML-feed, dat van de ICal-feed gebruikt, maar vermoed dat dat weinig uitmaakt.
Plaats reactie