Het steeds weer achter de feiten aanlopen met Firefox NL

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
mweijts
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 oktober 2004, 13:18
    unknown unknown

Het steeds weer achter de feiten aanlopen met Firefox NL

Bericht door mweijts »

Wat ik niet begrijp waarom het iedere keer maar weer die NL vertalingen uitblijven 4 weken al.
V.93 NL heeft security problemen en wij zitten dat gewoon nog te vertalen.

Zodra er een security lek van V1.0 komt zitten wij die lekke versie nog te vertalen.
Kan dat niet gewoon heel wat vlugger dan nu het geval is.
Men hoort gewoon niet met de vertaling van 1.0 bezig te zijn die had al lang gereleased moeten zijn,maar met de volgende release.

Veel mensen willen switchen naar firefox NL maar die vertaling is tot nu toe het grootste struikelblok.
En vanwege evt. security leaks(JPEG???) kan ik ze .93NL niet aanbevelen.

Kortom kan het team niet wat meer synchroon lopen met de EN versie ik wil er gerust aan meewerken indien er nog extra hulp nodig is.

Michel
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Het steeds weer achter de feiten aanlopen met Firefox NL

Bericht door ByteWarrior »

mweijts schreef:Kortom kan het team niet wat meer synchroon lopen met de EN versie ik wil er gerust aan meewerken indien er nog extra hulp nodig is.
Er zijn de laatste tijd veel veranderingen aan de gang wat betreft vertaling (l10n en i18n). Tegen de tijd dat versie 1.0 uitkomt, zou het nieuwe systeem op punt moeten staan.

Nu moeten de vertalers zelf nog de XPI samenstellen, in de toekomst zal dit gebeuren door een speciaal Mozilla l10n team. Aangezien het meestal mis liep bij de XPI (daar komt immers veel werk bij kijken), zullen de vertalingen in de toekomst ook sneller op elkaar volgen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Het steeds weer achter de feiten aanlopen met Firefox NL

Bericht door nirwana »

mweijts schreef:V.93 NL heeft security problemen en wij zitten dat gewoon nog te vertalen.
Zodra er een security lek van V1.0 komt zitten wij die lekke versie nog te vertalen.
Op dit moment wordt er druk gewerkt om de 1.0-vertaling van Firefox gereed te krijgen zodat iedereen deze kan uitproberen.
mweijts schreef:Kan dat niet gewoon heel wat vlugger dan nu het geval is. Men hoort gewoon niet met de vertaling van 1.0 bezig te zijn die had al lang gereleased moeten zijn,maar met de volgende release.
Zo'n vertaling gaat helaas niet vanzelf. Firefox 1.0 zelf is nog niet eens uitgebracht, dus is het geen wonder dat de vertaling er nog niet is. Wel is het inderdaad wenselijk dat er met enige regelmaat een nieuwe vertaling uit komt die in de pas loopt met de ontwikkelingen bij Mozilla.
mweijts schreef:En vanwege evt. security leaks(JPEG???) kan ik ze .93NL niet aanbevelen.
Het JPEG-lek zit in Microsoft Windows, IE en Office. Firefox heeft een security-probleem met de download-manager gekend. Maar dat betekent voor mij niet dat ik niet iemand kan aanraden om Firefox 0.9.3 te gebruiken ipv Internet Explorer. In Firefox zijn de meeste bugs namelijk wel opgelost en in IE zitten bugs waarvoor nog niet eens een oplossing is gemaakt.
mweijts schreef:Kortom kan het team niet wat meer synchroon lopen met de EN versie ik wil er gerust aan meewerken indien er nog extra hulp nodig is.
Meld je daarvoor aan bij Martijn Ras van MozillaNL.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie