Uitbreiding blacklisting Thunderbird

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
SamuëlM
    unknown unknown

Uitbreiding blacklisting Thunderbird

Bericht door SamuëlM »

Ik zocht ernaar maar blijkbaar bestaat het niet of keek ik erover. Ik zoek een uitbreiding om internetadressen te blokkeren. Een "BlockSite" voor Thunderbird dus.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wat wil je precies?
Dat je geen inks kunt aanklikken of dat bepaalde sites gewoon niet in een e-mail voorkomen?
Of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken?
Afbeelding
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Adressen blokkeren in Thunderbird.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Er zijn een paar oplossingen:
  • 1. Markeer het bericht in TB als ongewenst en stel e.e.a. zó in dat die berichten in de prullenbak verdwijnen en dat TB die leegt bij afsluiten.
    Je ontvangt ze wel, maar daarna verdwijnen ze.
    2. Stel je account zó in, dat je alleen de headers ophaalt en dus niet hele berichten. Vervolgens maak je een filter waarbij je de bewuste berichten van de server verwijdert. Daarna haal je met het filter de rest binnen.
    3. Regel dit in je provideraccount online, dit is de beste methode.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

aingeal schreef:Adressen blokkeren in Thunderbird.
En wat is daar het nut danwel de functie van?
Afbeelding
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Spreekt wel voor zich denk ik: dat post die via die adressen toekomt, niet meer op de pc toekomt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aingeal schreef:Spreekt wel voor zich denk ik: dat post die via die adressen toekomt, niet meer op de pc toekomt.
Heb je iets aan wat Pettic voorstelt ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Nee. Ik probeerde in het verleden al te filteren maar ook berichten die wel doormochten werden geblokkeerd. Ik wil gewoon internetadressen kunnen blokkeren Met een blacklist zodat het niet meer toekomt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

aingeal schreef:Nee. Ik probeerde in het verleden al te filteren maar ook berichten die wel doormochten werden geblokkeerd. Ik wil gewoon internetadressen kunnen blokkeren Met een blacklist zodat het niet meer toekomt.
Dan zul je dat toch via je provider moeten regelen. Denk ook eens aan Gmail.
En betere filters maken, denk aan de verschillende mogelijkheden. Zie verder mijn tips hiervoor.
Overigens, voor de duidelijkheid: het betreft hier geen internetadressen, maar e-mailadressen.
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Pettic schreef:het betreft hier geen internetadressen, maar e-mailadressen.
Internetadres is Nederlands, e-mail adres is Engels. Maar het betekent wel hetzelfde.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Met internetadres wordt doorgaans het ip-adres bedoeld, ofwel het adres van je computeraansluiting of website met het formaat zoals 168.0.0.1.

Volgens Van Dale (e-mailadres): adres voor het ontvangen en verzenden van e-mail, bestaande uit een combinatie van gebruikersnaam en domeinnaam, die door het at-sign gescheiden worden.
Volgens Van Dale (internetadres): adres van een internetsite
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

aingeal schreef:Spreekt wel voor zich denk ik: dat post die via die adressen toekomt, niet meer op de pc toekomt.
Dat spreekt helemaal niet zo voor zich...:)
Je kunt -zoals Pettic al voorstelde- filters aanmaken.
Als je dat goed doet dan werkt dat perfect.

Wat ook kan is desbetreffende e-mails niet lezen maar gewoon verwijderen. ;)
Afbeelding
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    unknown unknown

Bericht door JacquesC »

Installeer Poptray ( http://www.poptray.org/ ). Dit progammaatje beschikt over een blacklist (geblokkeerde lijst) en verwijdert bij iedere server controle de mails afkomstig van in de lijst voorkomende adressen.

Mvg Jacques
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

adri schreef:
aingeal schreef:Spreekt wel voor zich denk ik: dat post die via die adressen toekomt, niet meer op de pc toekomt.
Dat spreekt helemaal niet zo voor zich...:)
Niet als je als gebruiker met POP of IMAP je post ophaalt.
Als je zelf een mailserver draait kun je wel terugzieken. :twisted:

Een goede provider of systeembeheerder gebruikt een tarpit om spammers de "pek-met-veren" te geven. Vaak is dat een onderdeel van de firewall oplossing die de beheerder gebruikt.

Zo'n tarpit is een zeer goede aanvulling op een filter, want met een tarpit geef je de spammers expres een extreem weigerachtige en slome verbinding. Verder doet het een eerste schifting van de spam / ham voordat het op de server terecht komt. Let wel, het is dus geen vervanging van een bayesiaans filter, het is gewoon een extra stok om mee terug te slaan.

Helaas gebruiken veel systeembeheerders dit nog te weinig. Hierdoor krijgen spammers helaas nog teveel netwerk bandbreedte en schrijfruimte op de mailservers. :cry:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik vermoed dat aingeal (maar weet dat niet zeker want hij doet er een beetje wazig over, vind ik) hier niet op spammers doelt. TB heeft al een -behoorlijk doeltreffend- Bayesiaans spamfilter en het is sowieso een weinig doeltreffende mehode (zeg maar gerust: totaal niet) om spammers te blokkeren (als gewone gebruiker van een e-mailprogseltje) op basis van 'hun' e-mailadres.
Misschien leuk als je je te pletter verveelt en bang bent om anders de dag niet door te kunnen komen, maar verder zie ik daar het nut niet zo van in. :)

Nu even concreet:
Stel je wilt dat alle e-mails van manneke-holder-de-bolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@hotmail.com per direct in de vuilnisbak belanden (en ik kan je daar geen ongelijk in geven!), dan maak je een filter aan:
Extra --> Berichtenfilters --> Nieuw --> Van --> is --> manneke-holder-de-bolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@hotmail.com --> Bericht verplaatsen naar --> Prullenbak.

That's it.
En van manneke-holder-de-bolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@hotmail.com zul je geen last meer hebben. ;)
Afbeelding
Plaats reactie