Nvu 0.5

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Nvu 0.5

Bericht door Frederik »

Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Is het niet een beetje overbodig om zomaar een link hier te plempen, zonder enige uitleg? En bovendien staat dit soort aankondigigen ook meestal wel op de mozbrowser frontpage :wink:
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Laten we dit onderwerp dan maar direct verder gebruiken voor vragen en opmerkingen over de nieuwe versie van Nvu.

Heeft er bijvoorbeeld iemand behoefte aan een Nederlandse vertaling of kun je er ook zo al wel mee uit de voeten ?

Heeft iemand de easter egg al ontdekt ? Ik kon hem niet vinden, maar het moet ergens in het About-scherm zitten. Ik heb echter de hele Credits-lijst bekeken en daar zag ik het niet direct tussen staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Heeft iemand de easter egg al ontdekt ? Ik kon hem niet vinden, maar het moet ergens in het About-scherm zitten.
Volgens de commentaren op Glazman's blog moet je shift-klikken op About.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ByteWarrior schreef:
nirwana schreef:Heeft iemand de easter egg al ontdekt ? Ik kon hem niet vinden, maar het moet ergens in het About-scherm zitten.
Volgens de commentaren op Glazman's blog moet je shift-klikken op About.
Klopt en dan zie een nieuwe tekst uit het 'book of Mozilla'.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sorry, Shift+klik had ik nog niet bedacht... Maar nu zie ik het:
The elementals fought and sent back the armies of Mammon to the inner world. The scribe ended the inspired parchments, letting the believers cry over that new view on Earth. Long after the thunder and the fire, came the sun and finally the long awaited rainbow...

from The Book of Mozilla, 8:23
Nu alleen nog uitvinden wat hiermee wordt bedoeld. En vooral waar 8:23 naar refereert.
Laatst gewijzigd door nirwana op 13 oktober 2004, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

The elementals fought and sent back the armies of Mammon to the inner world. The scribe ended the inspired parchments, letting the believers cry over that new view on Earth. Long after the thunder and the fire, came the sun and finally the long awaited rainbow...

from The Book of Mozilla, 8:23

Bron
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Irmen schreef:Is het niet een beetje overbodig om zomaar een link hier te plempen, zonder enige uitleg? En bovendien staat dit soort aankondigigen ook meestal wel op de mozbrowser frontpage :wink:
dit kwam bij net zo bot over als bij jou waarschijnlijk het neerplempen van de url. Ik had natuurlijk een prachtige volzin erbij kunnen schrijven over dat er weer een nieuw versie uitwas, maar ik vond het simpel neerplempem van een link eigenlijk vanzelfsprekend :oops: Dat die aankondiging wellicht op mozbrowser staat, zal wel wezen, maar die bezoek ik te weinig.

dit vind ik overigens wel een aardige discussie, misschien hebben jullie er iets aan toe te voegen?: http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=453
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:dit kwam bij net zo bot over als bij jou waarschijnlijk het neerplempen van de url. Ik had natuurlijk een prachtige volzin erbij kunnen schrijven over dat er weer een nieuw versie uitwas, maar ik vond het simpel neerplempen van een link eigenlijk vanzelfsprekend. Dat die aankondiging wellicht op mozbrowser staat, zal wel wezen, maar die bezoek ik te weinig.
Zo was het dus op 2 plaatsen te lezen. Extra reclame voor Nvu lijkt me niet direct schadelijk.

Tip: bezoek ook de voorpagina van MozBrowser met enige regelmaat. Er is doorgaans wel interessant nieuws of een handige extensie te vinden. Ook publiceren we een RSS-feed met het recentste Mozilla-nieuws van MozBrowser: http://www.mozbrowser.nl/node/feed
Voor de liefhebbers is deze er ook in het Atom-formaat.
Frederik schreef:dit vind ik overigens wel een aardige discussie, misschien hebben jullie er iets aan toe te voegen?: http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=453
Die topic had ik al gelezen, maar ik ben geen WYSIWYG meer gewend voor 'serious web development'. Ooit op Frontpage afgeknapt zal het nu wel weer even duren voordat ik terug ga naar een WYSIWYG-editor. Maar Nvu is echt goed bezig, dus dat komt vanzelf. En webdesign is niet mijn beroep; slechts een leuke hobby.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Zie hier meer over het boek: http://www.mozilla.org/book/ (in de bron staat wat uitleg).
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie