Waar staat de Calendar file?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown
Contacteer:

Waar staat de Calendar file?

Bericht door Tourtoise »

Weet iemand waar Lightning de file opslaat van de calendar? M.a.w. als ik iets in de calendar zet waar dat komt te staan?

Mijn vrouw heeft een eigen account op de computer maar haar en mijn agenda zouden één moeten zijn. Ik wil Lightning onder haar account graag linken aan dezelfde file onder mijn account. Zo ook Lightning op mijn laptop.

Ik heb XP op m'n computer en ben een basis gebruiker. Ofwel als iemand het op een 'leken' manier kan uitleggen, graag.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Hey

Standaard slaat lightning je afspraken op in 'storage.sdb', die je vind in de thunderbird profielfolder.

Wat jij van plan bent, kan je denk ik best doen door de agenda ergens op de pc op te slaan in het ics bestand. Dan kan je met 'netwerkagenda' dit bestand koppelen aan je lightning. Probleem blijft dan nog de laptop.
practisch: je exporteert naar ics bestand. daarna creëer je nieuwe 'netwerkagenda' en koppel je zo aan het ics bestand.

Een alternatieve manier bestaat erin om een gcal agenda te gebruiken Deze kan je dan via een add-on binnenlezen, aanpassen/... in sunbird/lightning op elke pc die je wil, en ook nog online bekijken via de webdienst. Je agenda wordt dan bewaard door Google...
praktisch: je maakt een google agenda aan. (www.google.com/calendar). je download de add-on (provider for google calendar - https://addons.mozilla.org/en-US/sunbird/addon/4631) via add-on. hierna kan je een google agenda koppelen via netwerkagenda. De gegevens vind je op deze website: http://wiki.mozilla.org/Calendar:GDATA_ ... r_Calendar

grz
Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tourtoise »

Dat ga ik proberen, dank voor je moeite.
Gebruikersavatar
Tourtoise
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 februari 2008, 16:23
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tourtoise »

Via Google gaat het perfect. Dank voor je uitleg. Ik ben weer een gelukkig man :)
Plaats reactie