opstartprobleem ubuntu (fsck)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
fysix10
Berichten: 171
Lid geworden op: 17 juni 2005, 21:07
    unknown unknown

opstartprobleem ubuntu (fsck)

Bericht door fysix10 »

ik heb zelf een perfect draaiende dualboot (ubuntu-winxp) en mijn schoonbroer wilde dat ook proberen. hij heeft ineens gekozen voor een enkelvoudig systeem met ubuntu 7.10.
bij het gebruiken van TB (verandering van gebruiker) crashte dat programma en ubuntu erbij.
nu start ubuntu niet meer op en verwijst de hele tijd naar fsck en een ellenlange lijst fouten. wat moeten we nu doen (we zijn complete newbies).
is er een mogelijkheid om fsck te vermijden, zodat hij opstart, zonder de hele controle?
opstarten via de livecd lukt niet, want hij gaat naar de cdrom, maar schiet meteen verder naar de harde schijf.
alvast bedankt.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Het lijkt erop dat je schijf flink beschadigd is...
Kun je helemaal geen live CD opstarten?
Heb je in BIOS al gekeken of die instelling (boot sector) toevallig veranderd is?
Wat zijn de exacte foutmeldingen?
Afbeelding
fysix10
Berichten: 171
Lid geworden op: 17 juni 2005, 21:07
    unknown unknown

Bericht door fysix10 »

adri schreef:Het lijkt erop dat je schijf flink beschadigd is...
Kun je helemaal geen live CD opstarten?
Heb je in BIOS al gekeken of die instelling (boot sector) toevallig veranderd is?
Wat zijn de exacte foutmeldingen?
ik heb een tijdje niet kunnen posten en ondertussen is het probleem opgelost: mijn schoonbroer stelde vast dat de videokaart niet herkend werd. ondertussen is het dus opgelost.
toch bedankt.
Plaats reactie