Ik gebruik Firefox omdat,

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
black42dog
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 december 2007, 10:58
Locatie: Hoorn
    unknown unknown

Ik gebruik Firefox omdat,

Bericht door black42dog »

het gewoon een snelle internetbrowser is, met heel veel add's, extensions en vele features (ook weer gemaakt door vele mensen), die op IE gewoon niet aanwezig zijn. Het ziet er gelikter uit, maar bovenal.......die eeuwige arrogante monopolie-positie van Microsoft met al z'n handel en zijn koppeling aan de legaliteit van jouw windows-programma. Alsof er niets anders meer bestaat, (net als 1 supermarkt, die alle kleine winkeltjes heeft opgeslokt/weggeconcurreerd). Vorm van rebellie en weerstand tegen dat wat ons normaliter opgelegd wordt.

Ik weet dat er best nog wel het een en ander te verbeteren valt en dat er genoeg problemen op zijn te lossen met FF en alle programma's eromheen, maar toch ga ik er weer opnieuw voor! En dankzij het forum / alle mensen die elkaar helpen met problemen, zien we hier gewoon een heel goed alternatief voor internetten....vooral bereikbaar voor iedereen! :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Ik gebruik Firefox omdat,

Bericht door adri »

black42dog schreef:die eeuwige arrogante monopolie-positie van Microsoft met al z'n handel en zijn koppeling aan de legaliteit van jouw windows-programma. Alsof er niets anders meer bestaat, (net als 1 supermarkt, die alle kleine winkeltjes heeft opgeslokt/weggeconcurreerd). Vorm van rebellie en weerstand tegen dat wat ons normaliter opgelegd wordt.
Rebelleer nog wat meer en zet een Linux-distro op je pc (desnoods in dualboot met Windows).
Ik kan het alleen maar aanraden. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
black42dog
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 december 2007, 10:58
Locatie: Hoorn
    unknown unknown

Hallo Adri,

Bericht door black42dog »

Heb Ubuntu gedownload via FF en geprobeerd te branden, maar er zitten een paar haken en ogen aan! Na problemen met de gedownloade CD burner kon ik het file niet meer terugvinden (ergens op C temporary internetfiles bla-bla-bla), ook niet via de zoekoptie met trefwoorden. Nou ja. Daarnaast had ik een CD-burner gedownload, die een optie geeft waar ik niets aan heb (heb een fikker op G staan en een lezer op H, maar CD-burner gaf er alleen een op D aan waarbij deze de schijf, een DVD, als niet werkbaar beschouwt/un....able, ofsow). Waar die D vandaan komt weet ik uberhaupt niet, want alleen G en H zijn hardware-instrumenten! Dus vrij gecompliceerd in eerste instantie. Toch blijft mijn interesse naar dit alternatief aanwezig dus ik ga proberen om via mijn Nero-programma te fikken, nadat ik Ubuntu ergens weg heb gedownload....waar ik het ook kan terugvinden.....Ik blijf lekker rebels bezig :lol: en zal proberen om in ieder geval de twee systemen naast elkaar te installeren :!:

groeten black42dog
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Doe je best! :)
Wel die .iso als image branden hè, niet als data CD o.i.d., anders doet ie het niet.
Als je vragen hebt of wat over de materie wilt lezen, dan kun je op ons open source software forum terecht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
black42dog
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 december 2007, 10:58
Locatie: Hoorn
    unknown unknown

Branden

Bericht door black42dog »

Zo te zien lijkt het branden gelukt te zijn via Nero. Ik heb hem er via de optie DVD- image en instelling 8X brandsnelheid opgekregen. Door te dubbelklikken op het gedownloade file opent Nero vanzelf en geeft de optie CD-image aan. Door deze selectie te veranderen in DVD-image is het dus wel goed gegaan. En de DVD wordt opgestart en Ubundu verschijnt. Dus het ziet er hoopvol uit :!: :lol:

Bedankt voor je link...ik heb al rondgestruind en de Nederlands-talige handleiding gevonden en doorgenomen! Mooie stap-voor-stap uitleg en duidelijk.

Groeten b42d
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Succes ermee. :)
Afbeelding
Plaats reactie