Eindelijk, Phoenity thema wordt weer ontwikkeld

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Eindelijk, Phoenity thema wordt weer ontwikkeld

Bericht door Manuel »

Na een aantal jaren niet meer verder ontwikkeld te zijn, maar in de tussentijd onderhouden te zijn door een ander, is volkomen onverwacht, Phoenity terug met een behoorlijk vernieuwd thema.

Een aantal opmerkingen:

* De oorspronkeijke Phoenity heet nu 'Phoenity Classic', en de nieuwe heet 'Phoenity Aura' die mij zo op het eerste gezicht zeker aanspreekt.

* Op Firefox Add-ons staat (zo lijkt het) een verkeerde set iconen bij de preview, want komt niet helemaal overeen met de set iconen op phoenity.com.

Goed nieuws is voor de liefhebbers van dit thema :)

Het zal straks ook campatiebel zijn met Firefox 3.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik vind Phoenity nog steeds een van de beste thema's en gebruik de nu Classic versie reeds enige jaren.

Ik pas de achtergrond meestal aan. Ook al omdat ik met verschillende FF browsers werk en onmiddellijk wil herkennen met welke ik bezig ben.

Ik heb dus ook de background ervan destijds naar mijn smaak gewijzigd door de kleur van de toolbar te wijzigen, en vervolgens ook in Cutemenu wat aanpassingen gedaan, zodat de submenu dezelfde achtergrondkleur heeft als de toolbars.

Met welk png bestandje of css bestand dat ik die kleur van de originele achtergrond van het thema gewijzigd heb weet ik niet meer. De wijzigingen in cutemenu2 die nodig waren heb ik toen wel genoteerd

Ik vind nu echter in de laatste Phoenity 15915 nergens nog terug welk png bestand of een lijn in een css bestandje (misschien iets van toolbar.png of zo) dat verantwoordelijk is voor de standard grijze background kleur van de originele Phoenity.

Weet jij of iemand anders dat toevallig ?

Screenshot

Afbeelding

Ik wil dus terug een andere kleur maken van dit voorbeeld van een gewijzigd thema.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Een mooi kleurtje paars, Jim!

Ik zou eens kijken in je profielmap//extensions/{88060a48-addf-4060-87db-c9aec3e5615a}/chrome/tmp.xpi

Ik kon het zo snel niet vinden, maar vermoed dat je daar moet zijn...

Het word wel een uitzoekerij, dus als je het gevonden hebt, onverwijld noteren voor later :wink:

Succes!
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Wel ja de achtergrond van alle toolbars en submappen van de menu's is dus licht paars dat dus donker paars word bij een hover-over.

Ik weet 100% zeker dat ik destijds een png bestandje dat verantwoordelijk was voor de originele lichtgrijze achtergrond van alle toolbars behalve die van cutemenu die origineel wit was, heb gewijzigd naar lichtpaars.

Alleen in mijn *.jar bestand in mijn phoenity profielmap vind ik het niet meer. Die tmp.xpi bestanden heb ik ook ooit eens tegengekomen in mijn phoenity profielmap, maar nu zijn ze weg, en nochthans werkt het thema perfekt.

Ik zoek dus terug hetzelfde te doen voor een andere FF op mijn USB stick, maar dan met een andere dan die lichtpaarse achtergrond.

Hoogstwaarschijnlijk word de kleur van de achtergrond niet meer door een png bestand bepaald.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Dan denk ik nog aan een aanpassing in profiel/chrome/userChrome.css : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/17

Of anders deze : http://webdesigns.ms11.net/chromeditp.html

Waar je ook nog aan zou kunnen denken is deze, zodat je toch onderscheid hebt in de titels van de verschillende FF-en : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/57

Verder zou ik het niet weten...
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Dat laatste was in no time geinstalleerd; maar is wel niet voldoende.
Ik ga eens zoeken in die 2 andere links, maar voor zover ik het goed begrijp, laat die chromeedit extensie toe om gemakkelijker je userstyles en chrome.css instellingen te veranderen en ook een soort override toe te passen op de originele instellingen van de *.jar van het thema.
Ik hoop dat er een paar voorbeelden bij zijn.
Bedankt alvast.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Jim, meer kan ik niet bedenken, maar het is graag gedaan!

Ik wens je succes, en als het lukt (want dàt het mogelijk is weet ik pertinent zeker), laat het weten.

P.S. Onder Linux kan ik voor elke snelkoppeling een ander icoon kiezen, mocht ik dat willen. Dat icoon verschijnt dan niet alleen bij de snelkoppeling, maar ook op de taakbalk, misschien dat dat iets is?

Dat werkt onder Windows toch ook zo?
Plaats reactie