Ontwikkelingen MozBrowser.nl

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Ontwikkelingen MozBrowser.nl

Bericht door nirwana »

Het zal bezoekers niet ontgaan zijn dat de voorpagina van onze website de nodige foutmeldingen toont. Dit heeft te maken met een nieuwe versie van de PHP-scripttaal die niet goed overweg kan met het door ons gebruikte content management systeem.

Nu zouden we deze foutmeldingen kunnen oplossen, maar we kunnen dit ook aangrijpen om enkele wijzigingen door te voeren.

Vooralsnog ben ik van plan om het forum eigenlijk als beginpagina van MozBrowser te gebruiken. Dit omdat het forum het belangrijkste onderdeel van deze website is.

Uiteindelijk wil ik het forum ook upgraden naar de volgende versie: phpBB3.

Wat ik vooral wil bereiken:
1) Slechts 1 account voor een gebruiker en niet een apart account voor de voorpagina en het forum. In de praktijk werkt dat vaak verwarrend.
2) Bijkomend voordeel: een systeem minder om te onderhouden

Ook zou het mooi zijn als we de nieuwsberichten die nu op de voorpagina staan naar ons forum kunnen overzetten. Op die manier moet het mogelijk zijn om op basis van het forum weer een nieuwe voorpagina op te zetten.

Enkele mogelijkheden om een soort portal-site mee op te zetten:
- phpBB3 Portal
- Board3
- phpBB3 Portal XL 4.0
Vooralsnog heb ik op een forum gelezen dat Board3 wel goed ondersteund wordt. Heeft iemand enige ervaringen met dergelijke oplossingen (eventueel al vanuit de phpBB 2-tijdperk) ?

Alle suggesties (en eventuele bedenkingen) zijn uiteraard welkom...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Inter
Berichten: 34
Lid geworden op: 9 juli 2004, 10:12
    unknown unknown

Bericht door Inter »

Het was inderdaad mij al opgevallen wel vreemd dat er niet eerder mededelingen zijn over gedaan .
En dan staat het nog alleen maar in het forum .
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

MozBrowser.nl redirect nu naar het forum om zo de al eerder genoemde foutmeldingen te voorkomen.

Inmiddels is er een apart Nieuws & Downloads-forum onder MozBrowser.nl aangemaakt. Daarin staat nu een Sticky onderwerp met daarin de Downloads-sectie van de voorpagina. Daarvan zijn de linkjes inmiddels gecontroleerd en waar nodig weer bij de tijd gebracht. Zo bleken er ook een Portable Kompozer en een Portable Seamonkey te zijn.

Het liefst wil ik in dat forum ook de nieuwsberichten van de voorpagina zien te krijgen. Ik moet even zien of dat technisch te realiseren is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

M.n feeds van MozBrowser doen het niet meer (geen geldige feed, blijkbaar).
Ligt dat hieraan?
Afbeelding
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

nu is er een redirect naar het forum,
maar waar vind ik nu de interessante mededelingen en links naar ...
van de startpagina?

mhmmja, gewoon afwachten op de bouwput hier, hé ? Afbeelding ,
Komt hopelijk alles een keer terug ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:M.n feeds van MozBrowser doen het niet meer (geen geldige feed, blijkbaar).
Ligt dat hieraan?
De feed van MozBrowser.nl doet het niet meer, maar die van het forum nog wel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

De feed van het forum doet het bij mij in ieder geval niet, foutmelding (Sage) "Error: XML parse fout". Ik heb het zelfs opnieuw toegevoegd, zonder resultaat.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

En ik mis de nieuwtjes op de voorpagina... Daar ging ik dagelijks altijd even kijken.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Feeds worden weer opgehaald. :)
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Dorus schreef:YaBB
Boarmod
Maar ondanks dat m'n Engels ruim voldoende is, vond ik het bij de voorpagina juist prettig dat het in het Nederlands was, soms gezellig bovendien, met bekenden.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Maar ondanks dat m'n Engels ruim voldoende is, vond ik het bij de voorpagina juist prettig dat het in het Nederlands was, soms gezellig bovendien, met bekenden.
Ehrm, het forum is toch nog altijd in het Nederlands of bedoelde je iets anders ? Overigens ben ik wel van plan om de nieuwsberichten terug te brengen.

Gisteren heb ik al een eerste test gedaan om de nieuwsberichten naar het forum over te zetten. Ergens zag dat er veelbelovend uit, maar ook kwamen de berichten er dubbel in te staan. Ik moest nog even zien of dat een fout in mijn script was of dat dat meer door de uitvoering kwam.

@Dorus: ik ben niet op zoek naar andere forum-software, maar meer naar iemand met ervaring met phpBB-uitbreidingen om een portal-site rondom het forum op te zetten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Amsterdammer
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 oktober 2006, 13:10
Locatie: Amsterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Amsterdammer »

nirwana schreef:@Dorus: ik ben niet op zoek naar andere forum-software, maar meer naar iemand met ervaring met phpBB-uitbreidingen om een portal-site rondom het forum op te zetten.
Dit is Alexander Ihrig (= Thunder) , Duitse lokaliseerer van Thunderbird, die een half jaar geleden ter gelegenheid van phpBB3 update juist dit gedaan heeft: je komt nu eerst naar een startpagina van het Thunderbird Wiki (portaal), voordat je via een tabblad (boven rechts) naar het forum komt.

http://www.thunderbird-mail.de/
http://www.thunderbird-mail.de/wiki/Thu ... :Impressum
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Maar ondanks dat m'n Engels ruim voldoende is, vond ik het bij de voorpagina juist prettig dat het in het Nederlands was, soms gezellig bovendien, met bekenden.
Ehrm, het forum is toch nog altijd in het Nederlands of bedoelde je iets anders ? Overigens ben ik wel van plan om de nieuwsberichten terug te brengen.
Één en ander was misschien een beetje vaag. Ik refereerde aan een bericht van Dorus waarin hij o.a. een link gaf naar http://www.yabbforum.com/ , een open source forum, waarvan ik dacht dat hij dat als alternatief bedoelde voor de verdwenen voorpagina van mozbrowser.nl, waarop ik antwoorde dat ik toch liever de voorpagina terughad.

Één en ander was misschien óók onduidelijk omdat Dorus alleen maar 2 linken plaatste, zonder verder iemand te quoten, of andere begeleidende tekst.
nirwana schreef:Gisteren heb ik al een eerste test gedaan om de nieuwsberichten naar het forum over te zetten. Ergens zag dat er veelbelovend uit, maar ook kwamen de berichten er dubbel in te staan. Ik moest nog even zien of dat een fout in mijn script was of dat dat meer door de uitvoering kwam.
Maar je bent er i.i.g. mee bezig! Dus het vast goed :)
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

Had geen zin om een uitgebreid verhaal te gaan schijven. Maar als je de voorpagina toch opnieuw gaat doen, zou je net zo goed kunnen kijken of andere forum software ook voldoet. Zo ver ik weet kun je met YaBB ook een voorpagina maken (zie de site van boardmod), en is YaBB heel makkelijk te modificeren (met boardmod :) ). Verder is yabb ook Nederlandstalig te krijgen (heb aardig wat uurtjes zitten in het correct vertalen daarvan, hoewel wel al een aantal jaren terug, toen YaBB 2.0 nog in ontwikkeling was). Verder vind ik YaBB een veel fijner forum dan phpBB, veel feature rijker. Overigens is YaBB wel in perl geschereven. Er is ook een PHP versie van, namelijk simplemachines.
Plaats reactie