Mozilla Firebird start langzaam op?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
dump
    unknown unknown

Mozilla Firebird start langzaam op?

Bericht door dump »

Zo, laat ik maar is de eerste in dit forum zijn die een vraag stelt.
Mooi initiatief overigens, dit forum.
Als ik mijn mozilla (0.6.1) opstart dan duurd het precies 1 min en 20 sec voordat ik ermee aan de gang kan gaan. Eenmaal opgestart geweest- afgesloten- en later weer opgestart gaat dit sneller. (20 sec nog maar)
Hij werkt overigens perfekt als hij eenmaal is opgestart. Maar het lijkt wel of de computer moeite heeft om dit programma vor de eerste keer op te starten. Kent iemand anders dit priobleem ook?
Doei, Dump.
Windows 98
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Dit probleem is bekend. De makers hebben al gemeld dat ze het probleem onderkennen, en er werk van maken en ik denk dat ik ze wel mag geloven. Sinds een paar weken gebruik ik 0.7 versie van Firebird (nog niet de officiële versie), maar zowel het opstarten als ook het laden van de pagina gaat sneller. Overigens valt op zeer korte termijn de defintieve versie van Firebird 0.7 te verwachten.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Nou, dat is dan mooi. Ik ga het in de gaten houden.
Doei, Dump.
dump
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 oktober 2003, 13:01
    unknown unknown

Bericht door dump »

Ben ik nu dump-gast of gast?
dump
Berichten: 9
Lid geworden op: 1 oktober 2003, 13:01
    unknown unknown

Bericht door dump »

oke, ik ben dus gewoon-dump. Zoals het hoort.
Doei, Dump.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik gebruik sinds kort FB 0.7
Het is me daarbij ook opgevallen dat het langzamer opstart dan IE. Bij mij duurt het 20 seconden. Bij opnieuw opstarten gaat het wel sneller.
Verder prima browser! Vooral de tabbing, pop-up blocking, cookie- en password-functies zijn erg handig :D
Als het opstarten wat sneller gaat is het helemaal perfect!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anonymous schreef:Het is me daarbij ook opgevallen dat het langzamer opstart dan IE. Bij mij duurt het 20 seconden. Bij opnieuw opstarten gaat het wel sneller.
Waarom IE sneller opstart ? Omdat bij het opstarten van Windows al de nodige IE-onderdelen in het geheugen worden geladen. De Windows Explorer.exe wordt immers al geladen. Want die doet ook de taakbalk, startmenu, zoekscherm, etc. En dan heb je eigenlijk al een halve Internet Explorer geladen.

Wat dat betreft vind ik de laadtijd van Mozilla Firebird nog wel meevallen. Vooral als je bedenkt wat je daarvoor krijgt. Heb je IE geladen, dan heb je een basis-browser. Heb je FB daarentegen geladen dan heb je alles wat je hart kan begeren. Je noemt al een aantal mogelijkheden en zo zijn er natuurlijk nog veel meer (al dan niet door middel van extensies toe te voegen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie