Pidgin - gebruik één programma voor IM

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Pidgin - gebruik één programma voor IM

Bericht door common sense »

Het is wat stilletjes in dit open source hoekje.
Dus laat eens wat van je horen. Geef bijvoorbeeld je mening over Pidgin.
Laatst gewijzigd door common sense op 4 mei 2008, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Ik gebruik pidgin al tijden. :wink:

Er is weinig over te zeggen.

Het werkt gewoon geweldig,en makkelijk in gebruik. :D
Afbeelding
55marathon
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 februari 2006, 16:24
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Bericht door 55marathon »

Ik vond het ook wel fijn, maar mijn vrouw wilde graag ook al oude bewegende smilies e.d. uit Messenger overnemen, en dat ging niet, dus we zijn weer terug bij MSN Messenger... :cry:
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

55marathon schreef:wilde graag ook al oude bewegende smilies e.d. uit Messenger overnemen
:shock:
Zero geek points. ;)
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

adri schreef:
55marathon schreef:wilde graag ook al oude bewegende smilies e.d. uit Messenger overnemen
:shock:
Zero geek points. ;)
Zijn signature is toch vrij duidelijk, hij probeert gewoon eens wat. En dat zouden meer mensen moeten doen! En geek-points scoor je nou niet direct met Pidgin, dan moet je toch echt naar de ircII commando-regel afdwalen. :D

En verder moet je je niets aantrekken van "iedereen zit op MSN" gewauwel, of "die winks zijn zo leuk" (of hoe ze ook moge heten).

Gewoon zelf een keuze maken zoals de rest van dit forum ook doet door de vos of de dondervogel te gebruiken in plaats van die andere, gesloten, software. Vrije keuze hoort ook bij dit forum. 8)
Gebruikersavatar
cysoon
Berichten: 745
Lid geworden op: 15 december 2005, 16:41
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cysoon »

Voor het kleine beetje wat ik doe met 'MSN' (dus Pidgin) heb en wil ik MSN Messenger niet gebruiken!
Teveel toeters en bellen en reclame meuk.
Maar helaas de "hele" wereld denkt nog steeds dat chatten = msnen... :oops:
Probeer dat er maar eens uit te krijgen... :roll:
Nu een tijdje met Ubuntu te hebben gewerkt gebruik ik met tevredenheid Pidgin.
Want let op! met Pidgin kun je niet alleen je msn account gebruiken, maar ook al je andere accounts bij bijv. AOL e.d.
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

cysoon schreef: Maar helaas de "hele" wereld denkt nog steeds dat chatten = msnen... :oops:
Dat is nou precies het probleem waar ik ook last van heb...
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik gebruik sinds kort (want ik heb het niet zo op IM) Kopete, KDE's Inttant Messenger, en ik heb geen klachten:

Afbeelding

Soms is het wel eens handig, b.v. computer met SE-Linux met FTP testen in USA, maar de FTP werkt niet gelijk, chatten is dan wel handig om live te testen/communiceren, mail is dan meer gedoe.

Verder chat ik eigenlijk niet...
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Koen_92 schreef: Dat is nou precies het probleem waar ik ook last van heb...
Problemen zijn er om op te lossen. 8)

De reacties hier laten al zien dat er best wel Pidgin gebruikers zijn. Ik heb alleen geen idee hoeveel, dus is het wel handig om hier te reageren. Dus trommel ook Pidgin gebruikers op die nog niet of maar af en toe Mozbrowser bezoeken om hier te reageren.

@Manuel
Zelf ben ik ook een redelijke chat n00b. :oops: Heeft iets te maken met de leeftijd, vrees ik. Maar deze dog leert nog wel eens new tricks. IM zie ik ook wel als een lifehack om te voorkomen dat je mailbox overloopt met draadjes van zinloze discussies.

Je bent zo minder tijd meer kwijt aan het sorteren en opruimen van mail. Elke keer die beslissing nemen, bewaren of weg, dat kost echt veel te veel tijd en energie.

En Kopete is ook multi-protocol, open, dus lijkt me OK. Er is alleen geen *.exe van, toch?

Oh ja, voordat ik het vergeet, voor de Mac freaks: Adium is het alternatief voor Pidgin.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

common sense schreef:@Manuel
Zelf ben ik ook een redelijke chat n00b. :oops: Heeft iets te maken met de leeftijd, vrees ik. Maar deze dog leert nog wel eens new tricks. IM zie ik ook wel als een lifehack om te voorkomen dat je mailbox overloopt met draadjes van zinloze discussies.
Hel leid mij meestal af van wat ik aan het doen ben..., en heb het dus meestal uitstaan. Ik vind het wel handig wanneer direct moet communiceren, buiten Nederland, anders bel ik gewoon liever even :wink:
common sense schreef:Je bent zo minder tijd meer kwijt aan het sorteren en opruimen van mail. Elke keer die beslissing nemen, bewaren of weg, dat kost echt veel te veel tijd en energie.
Ikzelf verstrek mijn mailadres heel spaarzaam, dus het meeste wat ik krijg is wel zinnig. Ik heb een mapje 'Bewaren' in de mail, daar komen alleen heel belangrijke dingen in, en de rest verwijder ik aan het eind van elke maand, maar alleen de mail van de maand ervoor. Ik heb dus nooit meer dan 2 maanden mail.
common sense schreef:En Kopete is ook multi-protocol, open, dus lijkt me OK. Er is alleen geen *.exe van, toch?
Lijkt me vrij stug... Het ziet er niet naar uit, maar ik heb niet ver doorgeklikt: http://www.google.com/search?q=kopete+w ... utf-8&aq=t[/quote]
Laatst gewijzigd door Manuel op 23 april 2008, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Ik gebruik Pidgin ook al lang zonder echte problemen. Msn / gmail chat en ICQ. Alleen jammer dat video nog niet werkt.
obama
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 september 2008, 15:21
    unknown unknown

Bericht door obama »

Pidgin brings peace to instant messaging, it unites the people of this planet!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

obama schreef:Pidgin brings peace to instant messaging, it unites the people of this planet!
En daar zit ik echt niet op te wachten. Ik maak geen gebruik van chatprogramma's, er wordt al veel te veel geouwehoerd.

Ik heb meer dan genoeg aan wat ik nu heb en gebruik aan communicatiemiddelen.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Whaha, die Obama, dat die niks beter te doen heeft...
Frederik schreef: En daar zit ik echt niet op te wachten. Ik maak geen gebruik van chatprogramma's, er wordt al veel te veel geouwehoerd.
Huh? Waar zijn die AIM, YIM, MSNM knopjes dan voor in jouw profieltje?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Die knopjes staan daar, ook al is er niks ingevuld, omdat er een url in mijn profiel staat
Plaats reactie