Zelfs downloads hosten

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Zelfs downloads hosten

Bericht door ByteWarrior »

Regelmatig download ik een nightly build of een gereleaste versie van Firebird. Ik moet altijd vaststellen dat ik vrij lang moet wachten en soms wel eens een 'kapotte' download heb.

Zou MozBrowser.nl zelf geen files kunnen hosten? Zo verlicht het wat de druk op de Mozilla.org-servers...
Let wel, ik heb het wel alleen over de gereleaste builds van Mozilla en Firebird, niet de nightly builds (want dat zou onhoudbaar zijn).

Ik weet natuurlijk niet of jullie dan te snel aan jullie uploadquota gaan komen, maar ik denk wel niet dat er massaal gedownload gaat worden van de MozBrowser.nl site... :roll:

Wat denken jullie hiervan? Is het haalbaar of niet?
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Volgens mij zijn ze bij Mozilla.org al bezig met een goed mirror systeem.
Waarschijnlijk wordt het net zo iets als bij Mozdev.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Bij Mozilla.org zijn ze, zoals Z_God aangeeft, inderdaad bezig met een mirror-systeem, met name omdat zij ook inzien dat het op deze manier wel erg lastig werken is. Het zelf hosten door MozBrowser is vooralsnog niet een optie, ook omdat er meerdere sites zien die dat al doen. Zie bijvoorbeeld op File Flash of Major Geeks, die via hun eigen kanalen Mozilla aanbieden.

http://www.majorgeeks.com/
http://www.fileflash.com/
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik wist niet dat ze bij Mozilla bezig waren met een nieuw mirrorsysteem. :? Zo veel te beter natuurlijk!! :D

Het grootste probleem van het huidige systeem vind ik dat je zelfs met een snelle verbinding (ADSL/Kabel) vrij lang moet wachten eer de download start. Veel mensen die Firebird/Thunderbird/Mozilla willen installeren hebben al lang opgegeven denk ik (vergeet niet dat verschrikkelijk veel mensen nog met een 56K modem werken).
Plaats reactie