Nieuwe gebeurtenis in Sunbird of Lightning

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Nieuwe gebeurtenis in Sunbird of Lightning

Bericht door the old man »

Goeden avond,

Al diverse malen heb ik gebeurtenissen ingevoerd in Sunbird en Lightning voor 1 dag.
Bijv.

Vrijdag 25 April naar de kapper om 14.00 uur.

Ik krijg dan keurig een melding 1 dag van tevoren zoals ook ingesteld.
Vervolgens blijft die gebeurtenis eeuwig in de agenda staan, ondanks dat er geen herhaling is ingevoerd.

Is er een instelling die het mogelijk maakt om dit soort gebeurtenissen na bijv. 2 dagen automatisch te wissen? Je krijgt ieder jaar weer te maken met deze oude gebeurtenissen, ze blijven gewoon in de agenda staan.

Groet,

The Old Man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Rechtsklikken --> Item verwijderen.
Dan zou ie weg moeten zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Sunbird en Lightning

Bericht door the old man »

Adri,

Dat klopt inderdaad, maar ik bedoel eigenlijk dat automatisch zo'n gebeurtenis verdwijnt.

De waarschuwing heb ik gehad, dus van mij mag vervolgens bijv. de andere dag automatisch het onderwerp verdwijnen dit omdat ik het zelf regelmatig vergeet.

Het gaat niet om herhalingen (die wil je uiteraard houden) maar gewoon om eenmalige gebeurtenissen die na de ingestelde dag en na de melding automatisch verdwijnt.

Groet,

The Old Man
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik ben er naar op zoek geweest, maar kan dus nergens vinden hoe dat moet...
Wat ik wel weet is dat die gebeurtenissen opgeslagen worden in het bestand storage.sbd, maar hoe je daar zaken automagisch uit kunt laten verdwijnen is mij niet duidelijk.
Ik vraag me ook af wat je eraan hebt trouwens. Als het voorbij is zie je het toch ook niet meer en heb je er ook geen last van, dacht ik. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Hey,

Je kan in de box bovenaan alle gebeurtenissen weergeven, dan sorteren op datum en de voorbije dagen gewoon samen wissen. Als je er vergeten bent, zal dat dan automatisch mee gewist worden, want ze staan in de lijst.

Een functie om automatisch gebeurtenissen te wissen, denk ik niet dat er bestaat.
Je kan eventueel een bug indienen zodat dit mischien in een van de latere versies komt, maar zeker ben je nooit... Het is trouwens toch makkelijk als je nadien nog kan terugzoeken wat je allemaal hebt gedaan?

grz
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Sunbird

Bericht door the old man »

Jullie hebben allebei gelijk,

Maar ik kwam op dat idee omdat ik een aantal malen een kalender over moest halen van bijv. Sunbird naar Lightning of omgekeerd.
Ik had daar alle verjaardagen in staan en ook trouwdagen enz.
Dus zaken die ik ieder jaar weer tegenkom, maar nu krijg ik bij dat overhalen ook alle rommel zoals kapper, tandarts, afspraken enz.

Die staan dus over het hele jaar ook weer in de kalender die je overgehaald heb en je moet dan alles handmatig verwijderen.
Ik weet het "Je moet niets, je kunt inderdaad wat nazien" als je het laat staan, maar ik hou van een schone lei :wink:

Vandaar mijn vraag.

Maar uiteraard bedankt voor jullie antwoorden.


Groet,

The Old Man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Hey

Wat ik doe, is een aparte agenda voor verjaardagen ed.
Een andere agenda bevat alle afspraken zoals je vernoemd.

Hierdoor moet ik niet steeds alles overzetten, alsook zie ik (dmv kleur) over welke activiteit het gaat...

grz
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Sunbird

Bericht door the old man »

Goede morgen Koenh,

Dat lijkt mij inderdaad het beste, kan er gewoon naast draaien en aan het eind van het jaar laat je hem evt. verdwijnen.

Zover had ik nog niet nagedacht, nou ja vergeetachtigheid komt net als ouderdom met de jaren. :wink:

Bedankt voor het meedenken.

Groet,

The Old Man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Plaats reactie