KompoZer

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Plaats reactie
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    unknown unknown
Contacteer:

KompoZer

Bericht door KoenvanV »

Ik kan redelijk werken met KompoZer. Een kennis heeft mij e.e.a. geleerd. Hij is weg nu en ik moet het alleen doen. de site die ik heb gaat prima, maar nu het volgende:
Ik wil een subsite van een andere site gaan maken die door de schrijver van de hoofdsite gekoppeld moet gaan worden. Mijn gedeelte komt dus niet onafhankelijk op internet.

Ik gebruik een aantal HTML en CSS pagina's van een andere site.
Die wil ik gaan bewerken met KompoZer maar ik krijg ze niet in de site manager. Ik heb al wat zitten rommelen maar dat ging niet goed. nu het ik op de sitemanager naast die eerste site (Buurtstation Local (D:) - met alle inhoud - en Buurtstation ftp), schaakhuismaandag staan. Wanneer ik op het plusje klik dat voor schaakhuismaandag staat, krijg ik de melding: ftp connexion failed.
De bedoeling is dat ik te zien krijg: schaakhuismaandag Local (L:) en ook schaakhuismaandag ftp.
Ik kan ook niet de HTML en CSS bestanden in die map krijgen.

Wie kan mij helpen?
Ik werk met Firefox.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Koen,

Als je een lokale site wilt hebben, dan open je de Sitebeheerder, klik je op Sites bewerken, klik je de lokale site aan en hoef je alleen een lokale map te kiezen. Vul daar dan ook zeker geen FTP-gegevens in.
De FTP-gegevens (gebruikersnaam + wachtwoord) hoef je pas bij die andere site in te vullen. Als je het zo doet dan mag je bij die lokale site in elk geval geen foutmelding krijgen omtrent de FTP-verbinding.

Of krijg je die foutmelding als je de ftp-site uitklapt ?

PS: als ik de site in jouw forumprofiel probeer te bezoeken dan krijg ik een 404-melding van Planet. Werkt jouw domeinnaam niet meer ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KoenvanV »

Bestaat er een Nederlands talige versie van KompoZer? Ik kan wat je zegt in mijn Engelse versie niet vinden, ook niet linksboven in File.

Mijn website: dat was een grapje van Planet: Ik stapte over van ADSL Comfort naar Internet + bellen. ADSL Comfort zat op een bepaald klantnummer waar mijn site en e-mail ook zat! toen dachten ze: dan doen we de website en de mail ook maar weg. Ik ga mijn site en e-mail bij een ander clubje onderbrengen: een kwart van de prijs (Budget webhosting). Ik heb alleen de IPB nog van Planet.
Ik ga ze even een briefje per post sturen.
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KoenvanV »

Ik vind het allemaal zo moeilijk! Je kan het mij een keer uitleggen, onthoud het even en een week later ben ik het weer kwijt. Het ergste is dat ik niet meer weet waar ik het opgeschreven heb... Ik weet dan wel dat ik het gevraagd heb en het antwoord bewaard.

Volgende punt is dat ik zoek naar een nieuwere versie van KompoZer. Ik ben vaak aan 't werk in de Source tab maar soms als me dat te moeilijk is neem ik de Normal tab. geregeld komt er dus code in mijn document die ik helemaal niet wil. Bijvoorbeeld span style zaken, geen enkel nut hebben die. Het lijkt soms wel Frontpage!
Verder heb ik een groot beeldscherm 20 inch ofzo. Bij de Source tab van KompoZer gebruikt hij maar deen kwart van de beschikbare ruimte en hij breekt zinnen zo vreemd af: wil ik een mooie HTML code noteren, na bekijken in normal heeft hij er weer een zooi van gemaakt.

Of bestaat er een handiger HTML/CSS editor die geen code er in zet zelfstandig? Ace HTML?
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door KoenvanV »

KoenvanV schreef:Bestaat er een Nederlands talige versie van KompoZer? Ik kan wat je zegt in mijn Engelse versie niet vinden, ook niet linksboven in File.

Mijn website: dat was een grapje van Planet: Ik stapte over van ADSL Comfort naar Internet + bellen. ADSL Comfort zat op een bepaald klantnummer waar mijn site en e-mail ook zat! toen dachten ze: dan doen we de website en de mail ook maar weg. Ik ga mijn site en e-mail bij een ander clubje onderbrengen: een kwart van de prijs (Budget webhosting). Ik heb alleen de IPB nog van Planet.
Ik ga ze even een briefje per post sturen.
Ik heb inmiddels de zaak in het Nederlands!
Plaats reactie