Acer kiest voor Linux

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Acer kiest voor Linux

Bericht door adri »

Zojuist gelezen: Computerfabrikant Acer gaat zwaar inzetten op Linux. Er moet dan vooral gedacht worden aan laptops en netbooks (kleine, goedkope laptops).

Enkele citaten:
Acer has stated that it will be pushing Linux aggressively on its laptops and netbooks..
"Microsoft's operating system typically costs around £50 per unit," said David Drummond, UK managing director at Acer. "On a £1,000 PC that is peanuts, but on a £200 computer it is a major issue."
Het volledige relaas is te lezen op itnews.com.
Afbeelding
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

Nee maar! Ineens heeft de consument keus:

Wachten op Windows 7 of overstappen op Linux? :twisted:
Got Slack?
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Geweldig!

Windows 7 wordt waarschijnlijk een Vista 2, ze wilden eerst een nieuwe kernel maken (op unix gebasseerd), maar dat is geschrapt.

Het marktaandeel van Linux zal de komende jaren flink stijgen (verwacht ik tenminste)
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

Toevallig werd ik vandaag hier op geattendeerd. Ik moet meteen aan deze thread denken.
Got Slack?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Freston schreef:Toevallig werd ik vandaag hier op geattendeerd. Ik moet meteen aan deze thread denken.
Daar had ik niet aan gedacht...
En ik wil wel erg graag ongelofelijk cool blijven!
Afbeelding
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

adri schreef:Daar had ik niet aan gedacht...
En ik wil wel erg graag ongelofelijk cool blijven!
Blijven of lijken? Want als je nu cool bent (en dat ben je slijm slijm) dan blijf je dat. Wil je in de toekomst ook nog cool /lijken/ dan is dit verplichte kost.


Huiswerk:
Als je die link volgt, begin dan vast met oefenen. Blijf op willekeurige punten even hangen, en zeg dan "hè" of "oh ja, zeker!" of "ah $versienummer, eindelijk" en als sluitstuk "dat dat er door is gekomen, daar ben ik blij om". Als je dit voldoende geoefend hebt, probeer het dan een keer met iemand erbij. Bij voorkeur iemand die weinig van computers afweet.

En als je dat onder de knie hebt, dan stap je op een aantrekkelijke vrouw af die alleen aan de bar zit, en dan zeg je "Linux gaat aan zijn eigen populariteit ten onder, dus ik ben mij aan het inlezen op BSD"











En dan wil ik weten of het werkt.
Got Slack?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Freston schreef: Want als je nu cool bent (en dat ben je slijm slijm) dan blijf je dat.
Gelukkig maar!
Freston schreef: Wil je in de toekomst ook nog cool /lijken/ dan is dit verplichte kost.


Huiswerk:
Als je die link volgt, begin dan vast met oefenen. Blijf op willekeurige punten even hangen, en zeg dan "hè" of "oh ja, zeker!" of "ah $versienummer, eindelijk" en als sluitstuk "dat dat er door is gekomen, daar ben ik blij om". Als je dit voldoende geoefend hebt, probeer het dan een keer met iemand erbij. Bij voorkeur iemand die weinig van computers afweet.

En als je dat onder de knie hebt, dan stap je op een aantrekkelijke vrouw af die alleen aan de bar zit, en dan zeg je "Linux gaat aan zijn eigen populariteit ten onder, dus ik ben mij aan het inlezen op BSD"











En dan wil ik weten of het werkt.
Echt waar Freston, met pretentieuze praatjes over *.BSD ga je echt niet scoren bij knappe vrouwen.
Bij verreweg de meesten niet althans.

"BieEsDie, wasda? Iets met computers? Kun je er ook mee MSN'en?"
Afbeelding
JAF
Berichten: 107
Lid geworden op: 2 februari 2005, 17:03
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Niet? Mijn openingszin is altijd "BSD of Linux gebruiker?" 9 van de 10 keer heb je een geprek daarna..

10 van de 10 keer is dat gesprek heel snel afgelopen ;)
Gelukkig heb ik een vriendin die als het over linux gaat altijd aandachtig luistert en dan zegt dat ze het leuk vind dat ik het wel snap..
Freston
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 januari 2007, 14:19
    unknown unknown

Bericht door Freston »

En als ik nou zeg dat ik Windows 7 software tester ben? :p



Volgens mij maakt dat wel verschil namelijk. Klets ik wat aan elkaar over msnx ofzo met springende en dansende smilies (met geluid!) ik verzin wel wat :roll:

*idee*

Laat ik ze mijn Vector machine zien, oh nee die is te snel... laat ik ze mijn slackware machine zien, die is wat langzamer (lees ouder). Oeps, daar zit geen X op. 't Zit me niet mee. Misschien is dit wat:

Code: Selecteer alles

echo "sleep 360 # Geïntegreerde DRM en Norton emulatie (voegt allemaal toch geen functionaliteit toe)" >> /etc/rc.d/rc.M
Got Slack?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Freston, let op, JAF geeft het antwoord eigenlijk al:
Gelukkig heb ik een vriendin die als het over linux gaat altijd aandachtig luistert en dan zegt dat ze het leuk vind dat ik het wel snap..
Concreet: als je vrouwen wilt versieren, praat dan gewoon NIET over computers. :lol:
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Om nog even on-topic verder te gaan... Navraag bij Acer Benelux leert dat dit hier in de Benelux slechts de Acer Aspire One serie betreft. (Netbooks, mini-notebooks of zoiets)

Helaas dus nog redelijk beperkt in de keuze dus. Dan toch maar bij de concurenten rondkijken naar Linux/BSD capabele laptops.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Iemand wees mij al op deze pc:
http://www.funprice.nl/a/compleet-syste ... m261-linux

Verder ben ik ook nog niets tegengekomen.
Plaats reactie